شبکه حمل و نقل جهانی

با اقرار این که ام اس بلای ناگهانی خاص قرن به شمار می رود که محصول استرس، اضطراب و شتاب زدگی شهرنشینی و مسائل عاطفی و مدنی است، می گوید: ناحیه ما همچنین از این قاعده مستثنی نیست و درون اطرافیان و دوستان تک تک ما یک نفر هست که با این بیماری دست و پنجه بطی ء می کند. به گزارش همشهری، «رحیم خستو» با تایید این که مانوس و نگاه مناسبی داخل جامعه به این بیماری وجود ندارد می گوید: برای تغییر نگاه جامعه به این مصیبت جامعه شناسان، روانشناسان و مسئولان می توانند چاره اندیشی کنند. وی با رمز به این که بیشتر افراد مشغول بوسیله ام اس از افراد برگزیده جامعه هستند می افزاید: پذیرش این که این بیماری شاید برای همگی ما موافقت بیفتد جلال اضافی دارد و باید پذیرفت که بیماری اندکی از عمر است و ناتوانی جسمی نمی تواند بر اراده اثر بگذارد، چه بسا که با اراده قلبی می توان بر ناتوانی جسمی قدرت کرد.

وی با پیش روی این که بیشتر افراد از سنین جوانی به این بلای ناگهانی مشغول می شوند و اگر هم پیاده شدن اثر این مصیبت خانه نشین شوند تو سنین پیری خواهد بود، تاکید می درنگ: توجه و حاضر کردن خدمات رفاهی و درمانی بخاطر آنها از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه برای قشری که از طبقه متوسط به پایین هستند با حیات مشکلات مالی وضعیت باطراوت تر خواهد وجود.

سخنگوی کمیسیون هنر شورای اسلامی کرج اشعار می بطی ء: با آسیب های یدکی که این سال ها قشر متوسط جامعه از رویت درآمد و اقتصاد دیدند، این بیماری در طبقات متوسط بیشتر دیده می شود که این امر تکثیر خدمات و فضاهای عمومی بخاطر آنها را ضروری می بطی ء. خستو طبق بررسی هایی که از این بلای ناگهانی داشته است می گوید: هنر بین افراد مبتلا می تواند معجزه یواش. در بین آنها کسانی که آثار هنری ابداع می کنند و به نوعی به فقره هنر مبتلا هستند حال و شرایط بهتری دارند و اگر این افراد درون مجامع اشتراکی و متنوع تیز با فعالیت های هنری و فرهنگی مشغول باشند، گشادگی شادمانی آنها می تواند تا حدود زیادی مشکلشان را حل یواش.

وی که در دفتر هم گذاری پیشگاه یافته با اشاره به فضای نامناسب هم گذاری می گوید: همین فضا نشانه ناچیز کاری و عدم پذیرش مسئولیت توسط مسئولان استان است. خستو داخل پاسخ به این پرسش که به عنوان فرستاده این بیماری چه پروگرام هایی دارد می گوید: باید بتوانم پیام بیماران ام اس را به مدیران شهری منتقل کنم و تکلیفی برعهده من گذاشته شده که تقلا می کنم مطالبات آنها را به عنوان پاسبان مردم ردیابی کنم. وی تاکید می نرم: بیماری های خاص نیازمند توجه خاص همچنین هستند و همگی باید ببینیم دغدغه آن را داریم یا آن را فقط برای همسایه می بینیم. اگر این را حساسیت کنیم می توانیم دامنه مناسبی برای این بیماران برداریم.
  • ۹۸/۰۴/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی