شبکه حمل و نقل جهانی

۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

رن ژنگفی تو مصاحبه ای با خبرگزاری ژاپنی Nikkei Asian Review گفته است که هواوی هیچ قانونی را مادون پا نگذاشته است. او داخل مقدماتی اظهارنظر رسمی بعد از سیاق محدویت های جدید ایالات متحده کنار محصولات این انبازی سازنده برگ ارتباطی چینی، داخل گفت وگو با رسانه ی ژاپنی گفت: «انتظار می رود نمو هواوی کاهش پیدا کند، اما فقط به بها ناچیز.» او اضافه کرده که رشد درآمد سالانه ی شرکت ممکن است تا ۲۰ درصد کاهش روبرو کند.

واشنگتن روز پنج شنبه هواوی، بزرگ ترین و موفق ترین شریک شدن چینی، را داخل سیاهه سیاه تجاری خود قرار داد. این رفتار که می تواند تجارت هواوی با انبازی های آمریکایی را به شدت والا تاثیر استراحت دهد، با واکنش کندرو مقامات چینی مواجه شد. پکن اعلام کرده است که تدابیر جدیدی برای محافظت از همدستی های خود می اندیشد.

پیشرفت های هواوی تیمار زمان با تشدید جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن، منجر بوسیله افزودن نگرانی نوبت آمریکا از جاسوسی دولت چین، با مصرف از گوشی های هوشمند و برگ شبکه ی هواوی شده است. شریک چینی بارها این اتهام را رگه کرده است.مقاله های مرتبط:گزارش جدید اداره سیا از ربط هواوی و نصیب و قسمت چین پرده برداشتتشدید نزاع چین و آمریکا در معلول نگرانی های امنیتی از هواوی

سال گذشته، پیش از اوج قبض فردی ها، ممنوعیت مشابهی توسط ایالات متحده روی محصولات ZTE، دیگر شریک شدن چینی و رقیب کوچک پر حرارت هواوی، اعمال شد که کسب وکار آن انبازی را شل کرد.

وزارت بازرگانی ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که امکان پذیر است به زودی شاهد کم شدن محدودیت ها علیه محصولات هواوی باشیم.

بنیان گذار هواوی گفته است که این شرکت برای چنین اقداماتی آماده بوده و تا اینکه چنانچه تولیدکنندگان چیپ (chip)، نظیرکوالکام (Qualcomm) و دیگر عرضه کنندگان آمریکایی، محصولاتشان را به هواوی نفروشند، دستخوش مشکل نخواهد شد.

های سیلیکون (HiSilicon)، بازوی تولیدکننده ی چیپ هواوی، روز جمعه اعلام کرد آن ها مدت ها است برای سناریوی ممنوعیت چیپ و تکنولوژی آمریکایی، خودشان را آماده کرده اند و می توانند از عرضه پایدار اکثر محصولاتشان مطمئن باشند.

ژنگفی با بیان اینکه هواوی از دولت آمریکا دستور نخواهد گرفت، گفته است: «ما مدیریتمان را با درخواست ایالات متحده دگرگونی نمی دهیم یا نظارت بوسیله شکلی که ZTEپذیرفته را نمی پذیرم.»

دادستان های آمریکایی در ماه ژانویه یک کیفرخواست محصول هواوی تنظیم کردند که این شرکت چینی را به نقش داشتن تو کلاهبرداری بانکی جهت تأمین کالاها و خدمات بایکوت شده توسط آمریکا برای ایران و بیرون کردن پول از این کشور، با استفاده از سیستم بانکی بین المللی بازپرس می کرد.

منگ وانژو (Meng Wanzho)، بکر ژنگفی و مدیر مالی شرکت، داخل ماه دسامبر داخل مناسبت با آن کیفرخواست در کانادا دستگیر شد. او غصه اکنون با قرار وثیقه آزاد شده و با استردادش به آمریکا کشمکش می بطی ء و تیمار چنان داخل ونکوور الباقی است. خانم وانژو اعلام بی گناهی کرده است. رن ژنگفی، آن زمان دستگیری دخترش را با سبب های دیپلماتیک همراه دانست.بیشتر بخوانید:کوالکام، اینتل و چند همدستی آمریکایی دیگر نیز داخل تحریم هواوی به گوگل پیوستندگوگل بوسیله همکاری تجاری خود با هواوی پایان می دهدترامپ با مرام مراقبت از شبکه ها وضعیت اضطراری ملی اطلاع دادن کردانقلاب علمی چین؛ بخش دوم: دگرگونی آینده پاکستان و سریلانکاگوشی هوشمند هواوی میت ۲۰ ایکس 5G رسما معرفی کردن شد
در مناطق شمالی کشور، به شفیع ی نعمت وجود دریای خزر، سواحل ملیح و پرآرامش به باغ ملی هایی برای مسافران دگرگونی شده اند. استان مازندران بخش اهمیت از سواحل دریای خزر را بوسیله خود اختصاص داده و تغییر به یکی از پیشگام های گردشگری جغرافیای شمالی ملک شده است. در مازندران مجموعه ای از چشم نوازترین سواحل ایران جا خوش کرده اند که در کنار جذابیت های طبیعی، امکانات گردشگری و تفریحی خوبی نیز ثروتمند هستند. بخاطر آشنایی با محبوب ترین سواحل مازندران با ما همراه شوید تا در اتمسفر دریا نفسی تازه کنیم و با امکانات باغ ملی های ساحلی آشنا شویم.

حتما بخوانید:سفر به چالیدره مشهد؛ سفری یک روزه ولی پرهیجانجنگل سحاب شاهرود؛ غصه آغوشی زمین و آسماندریاچه ولشت؛ بهشت گمشده مرزن آباد منطقه توریستی نمک آبرود نمک آبرود از سواحل مازندران – عکس از نیما کمالی

امکانات جذاب شهرک توریستی نمک آبرود و ساحل دیدنی آن، این منطقه را به یکی از برگزینی های محبوب بخاطر دلگشا گذرانی در بین مسافران شمالی تحول کرده است. شهرک توریستی نمک آبرود داخل استان مازندران، تو مسیر چالوس بوسیله تنکابن واقع شده و ساحل زیبای آن یکی از روح نوازترین تقدیر های این شهرک محسوب می شود و انرژی تازه بوسیله آدمی نقل مکان می کند. ساحل نمک آبرود در کنار آرامش و زیبایی، دنیایی از هیجان و تفریح نیز درون اختیار مسافران فراغت می دهد. ساحل نمک آبرود از سواحل مازندران

داخل ساحل طلایی نمک آبرود می توانید قدم بزنید، حرکت دورانی سواری و اسب سواری را تجربه کنید و از تقریحات آبی و مهیجی همچون پاراسل، چتر پاراسل، اسکی، قایق سواری، شاتل، هاور کرافت و همچنین شنا درون پلا ژهای مخصوص ساحل نمک آبرود لذت ببرید. در این ساحل امکانات اقامتی و رفاهی همچون آلاچیق، کلبه، سوییت، رستوران، بوفه، دوش و سرو بهداشتی، پارکینگ و… برای مسافران تعبیه شده است.



حدود ۶ کیلومتر که از ساحل به جانب مناطق جنگلی پیش بروید، به کلکسیون ی تفریحی دام کابین نمک آبرود می رسید. این دام کابین مسافران را به دو قله ی شاهد و روح نواز مدوبن و دیوحمام تربیت می یواش و در طول مسیر، منظره ای فوق العاده از سرسبزی سرشت جنگلی و کوهستانی مازندران و آبی بی کران دریای شمالی ایران پیش روی آن ها قرار خواهد داد.

داخل ارتفاع و پایین دست خط این تله کابین، مجموعه ای از تفریح های مهیج برای دلگشا گذرانی وجود دارد. سورتمه، پینت بال، کارتینگ، اتومبیل چهارچرخ، شهربازی، زیپ لاین، پل معلق، پاراگلایدر، سایبان و… از دیگر امکانات مفرح کلکسیون دام کابین نمک آبرود است.

آدرس: استان مازندران، چالوس، کیلومتر ۱۲ جاده چالوس به تنکابن متل قو ساحل متل قو از سواحل مازندران – عکس از علیرضا احمدی

سلمان شهر یکی از شهرهای ساحلی دریای خزر است که بیش تر افراد آن را با اشتهار متل قو می شناسند. این دهکده توریستی با امکانات مناسب و تفریحات دلچسب، شیرین ترین سفر ساحلی را برای مسافران به ارمغان می آورد. ساحل شن ای سلمان شهر، یکی از چشم نوازترین سواحل مازندران را دارد که مسافران شیفته ی نظم آن هستند. تو پلاژ ساحلی این منطقه با امکانات رفاهی و مفرح دلچسبی روبه رو خواهید شد؛ هواپیما اسکی، قایق سواری، پاراسل، شنا و ورزش های ساحلی، استاندارد ای از تفریحات ساحلی در متل قو است. جنگل نوردی در این منطقه را بوسیله هیچگاه وجه از مشت ندهید. درون سبزینگی کوه های جنگلی البرز، نفس بکشید و آرامش نهاد را لمس کنید. متل قو – عکس از محسن گنجی پور

از امکانات جذاب متل قو، دو بارو دوقلوی پروژه ی شیشه خاورمیانه است که امکانات رفاهی، اقامتی و تجاری را بخاطر مسافران فراهم کرده است. این دو برج نمادی از متل قو شده اند و با نمای چشمگیر خود، به ترتیب سلمان دهات افزوده اند. کافی شاپ، رستوران، مراکز خرید، هتل، ویلاهای کرایه ای و اقامتگاه های بومی، از دیگر امکانات رفاهی این منطقه محسوب می شود.

آدرس: استان مازندران، جاده چالوس، مسیر چالوس بوسیله سلمان شهر کلکسیون تله کابین رامسر کشتی تفریحی مایا

مجموعه دام اتاقک رامسر دنیایی از تفریح و تپش را بخاطر مسافران مازندران فراهم کرده است که از جذاب ترین آن ها، باغ ملی های ساحلی و تفریحات آبی آن است. در جایگاه پایینی تله اتاقک می توانید سری به مراکز خرید این مجموعه بزنید، در رستوران و کافی شاپ آن مزه های لذیذی را تجربه کنید و درون حاشیه ی ساحل های قشنگ و دیدنی این منطقه قدم بزنید. تفریح تو سواحل مازندران

سفینه تفریحی مایا، اسکی روی آب، شاتل دریایی، هواپیما اسکی، کرجی سواری، چترسواری بحری و… از تفریحات نمکین ساحل تله کابین رامسر است که لحظاتی خاطره ساز برایتان رقم خواهد زد. کارتینگ، شهربازی، پل معلق، پینت بال و پیست اتومبیل چهارچرخ از تفریحات مهیجی است که می توانید پس از ساحل گردی، پیش از سوار شدن بوسیله تله کابین، در پایین کوه تجربه کنید. بوفه، پارکینگ، فروشگاه و سرو بهداشتی از دیگر امکانات این منطقه ی ساحلی رامسر است.

آدرس: استان مازندران، کیلومتر ۵ غرب رامسر، مجموعه تفریحی تله کابین رامسر پارک آبی رامسر پارک آبی رامسر از سواحل مازندران – عکس از وحید وزین

داخل مسیر شهرستان رامسر به چابکسر، مجموعه ی ساحلی زیبایی به نام پارک آبی رامسر جا دلگشا کرده است که با امکانات و تفریحات جذاب خود از مسافران دریایی شمال پذیرایی می کند. این منطقه با طراحی سبز خود، آلاچیق، مهمانخانه و کافه، جایی بخاطر راحتی و کسب آرامش حاضر کرده است. اگر بوسیله قفا تفریح و تشویش همچنین هستید، پارک ساحلی رامسر گزینه های خوبی برایتان دارد. قایق های موتوری، پاراسل، شاتل، جت اسکی و… از لذت های فراموش نشدنی در این باغ ملی ساحلی هستند.

آدرس: استان مازندران، رامسر، مسیر رامسر به چابکسر، نرسیده بوسیله دام کابین رامسر پلاژ سیترا عکس از سیدمجتبی رضوی جوانمرد

مجوعه ی گردشگری پلاژ سیترا فرصت خوبی است تا از ورزش ها و بازی های پرهیجان تو سواحل مازندران لذت ببرید. حلقه تفریحی و گردشگری سیترا در شهرستان نوشهر واقع شده و مجموعه ای جذاب از تفریح های ساحلی همچون پاراسل، هواپیما اسکی و… را درون اصالت مسافران قرار می دهد.

آدرس: استان مازندران، جاده چالوس، مسیر چالوس به سمت نوشهر، مجتمع تفریحی و گردشگری سیترا پارک ساحلی چپکرود عکس از عمار ابراهیمی

یکی از بکرترین و تندرست ترین سواحل مازندران را باید ساحل چپکرود در شهرستان جویبار دانست. این ساحل با طولی در حدود ۱۸ کیلومتر، ۱۰ طرز برای دسترسی به دریای مازندران دارد. این منطقه در فصل های سفر، پذیرای مسافران طبیعت خودی بسیاری است.

پارک ساحلی چپکرود با امکاناتی همچون آلاچیق، وسایل ورزش و ورزشی، هندبال شنی، کابین های زمستانه و تابستانه، رستوان و… یکی دیگر از مقاصد گردشگری مازندران محسوب می شود.

آدرس: استان مازندران، جزء گیل خوران شهرستان جویبار، پارک ساحلی چپکرود ساحل سی سنگان نوشهر ساحل سی سنگان – عکس از رضا امامی فر

جنگل هیرکانی و ژوراسیک سی سنگان، یکی از شگفت انگیزترین مناطق جنگلی ایران است که در جاده ی نوشهر به نور مکان دلگشا کرده است. ساحل این منطقه منظره ای دلبر دارد که زیبایی جنگلش را کامل می کند. پیست کارتینگ، موتور چهارچرخ، قایق سواری، جت اسکی و شاتل بحری از تفریحات مهیج و آبی این ساحل است.

همچنین می توانید در ساحل سی سنگان اسب سواری را تیمار تجربه کنید و بعد از جنگل نوردی این وهله درون ساحل این سرزمین بهشتی، آرامشی ناب را با هر گام اسب حس کنید. کافه، رستوران، آلاچیق و… از دیگر امکانات ساحل سی سنگان است.

آدرس: استان مازندران، ۳۰ کیلومتری جاده نوشهر به نور، پارک جنگلی سی سنگان

سواحل مازندران هر کدام ترتیب منحصربه محدودیت دارند و هرساله جمعیت زیادی از مسافران راهی این مناطق همجوار دریا می شوند. داخل این مطلب، ۷ تا از پرطرفدارترین سواحل مازندران را به شما معرفی کردیم. اگر نگاره ای بهشتی از دیگر ساحل های مازندران در ذهن تان ثبت شده است، حتماً از این ساحل ها برای ما بنویسید. منتظرتان هستیم. تو ادامه بخوانید: املش؛ گنجی تو دل گیلان هیشه سرسبز

چین گشایی از شعر کاغذ

به گزارش همشهری، با تصمیمی که ۲روز پیش در نشست معاون اول رئیس جمهور با وسیله های متولی و ذینفعان کاغذ اتخاذ شد، تخصیص ارز دولتی به واردات کاغذ مجدد در رخصت فقره قرار گرفت و مقرر شد حمل های کاغذ موجود در گمرکات کشور همچنین سریعاً با همین ارزش دولتی ترخیص و توزیع شود؛ اما دیروز مکرر در جلسه علنی کانون بحث درباره آزادسازی مقدار ارز بخاطر واردات کاغذ داغ شد و حتی وزیر نزاکت و ارشاد اسلامی نیز درون میتینگ کمیسیون فرهنگی کمیسیون موافقت خود را با این کار اعلام کرد، مشروط پیاده شدن اینکه ارزش دیگر کالاها نیز آزاد شود. سیدعباس صالحی داخل این جلسه، روش حل از بین بردن ترس میدان کاغذ را تک نرخی شدن آن دانست و گفت: چنانچه سیستم مورد نرخی و آزاد فقط بخاطر کاغذ اعمال شود، حتماً قیمت مطبوعات و ترویج بخاطر مصرف کننده و تولیدکننده غیرقابل طاقت خواهد بود اما چنانچه طولانی محصولات تک نرخی شود، شاید بتوان این بی تابی را مدیریت کرد. تأیید کاهش واردات کاغذ

ماجرای تأمین نیاز مطبوعات و ناشران در پیچ و خم صیقل ارز دولتی و انحصاری کردن واردات، به مثنوی هفتادمن کاغذ می ماند که رمزگشایی از همه جوانب آن در این مقال نمی گنجد؛ اینکه چطور باوجود ادعای تخصیص مبالغ هنگفتی بوسیله واردات کاغذ، ارج این کالا تو بازار سیاه تا ۷برابر نسبت به قبل از نهضت ارزی رشد کرده و حتی به همین قیمت نیز مطبوعات و ناشران قادر به تأمین حاجت خود نیستند.

براساس اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داخل میتینگ دیروز حلقه فرهنگی مجلس، تاکنون ۲۰هزار اندام حواله کاغذ از سویوزارت فرهنگو ۱۳۰هزار اندام بیرون از این وزارتخانه داده شده، اما ۲مسئله درون این زمینه بود دارد؛ اول اینکه عده ای ارز پژمان و کاغذ نیاورده اند و دوم اینکه عده ای درون قبال گرفتن ارز، کاغذ وارد کرده اند ولی رک نیست آن را کجا برده اند. داخل این میان نکته اندیشه برانگیری از سوی صالحی مطرح شده که نمونه کاغذ مجله ای ترخیص شده در ۵ماهه منتهی به شهریور سال۹۷ حدود دوبرابر میزان کاغذ روزنامه ای است که در ۸ ماه پس از شهریور۹۷ مرخص کردن شده است.

بوسیله باور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، این آمارها نشان می دهد کارگروه جدید محلول غوغا کاغذ نقش زیبنده توجهی درون کنترل بازار ایفا کرده است؛ اما از منظر استفاده کنندگان کاغذ اگر به وقوع نگاه شود، این آمارها بیش از هر چیز، انحصاری وجود داشتن واردات کاغذ و سنگ اندازی این کارگروه داخل واردات کاغذ از سوی مطبوعات و مصرف کنندگان را اثبات می بطی ء. وارسی ها نشان می دهد داخل ماه های گذشته با وجود اینکه بسیاری از مطبوعات کشور برای واردات کاغذ ثبت سفارش کرده اند،

بوسیله هیچگاه کدام از آنها ارز تحدید داده نشده و نهایتاً هیچ کدام از آنها اذن واردات کاغذ پیدا نکردند و مجبور شدند حاجت خود را از بازار سیاه تأمین کنند؛ بازاری که نبض آن در دست دلالان و محتکران بود و عرضه بسیار بخشی داشت. اینکه حالا وزیر فرهنگ با استناد به آمار این اتفاق را تأیید می کند، زیبنده تأمل است؛ شاید صالحی آمارهای نادرستی ارائه داده یا داخل انعکاس اظهارات او اشتباهی رخساره گرفته باشد وگرنه این آمارها بیانگر کاهش اکید واردات کاغذ به قلمرو است که واردکنندگان و حتی دلالان راسته نیز آن را برهان تشنج راسته می دانند. در حاشیه جلسه کاغذی مجلس

دیروز جدای از میتینگ باشگاه فرهنگی مجتمع که به بحث کاغذ ویژه داشت، این موضوع در حیاط نمودار کانون نیز توسط برخی نمایندگان موردبحث قرار گرفت. مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران داخل مجلس تو نطق میان اجازه خویشتن ضمن اینکه ازبانک مرکزی و تمام دستگاه های اجرایی شوق فهرست دریافت کنندگان ارز ۴۲۰۰تومانی را منتشر و نمونه واردات و نحوه و نرخ توزیع آن را فاش کنند، بوسیله عارض جداگانه از وزارت اتیکت و بانک مرکزی نیز مطالبه کرد لیست شهود کنندگان ارز برای کاغذ پاشیدن و مطبوعات را هرچه زودتر اخبار کنند تا روشن شود که کاغذ ۴۲۰۰تومانی، چگونه به ۱۵هزار تومان رسا است.

به گزارش بناء ملت، در جلسه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز، محمدعلی وکیلی، عضو این محفل و جثه کارگروه کاغذ با اشاره به جلسه اهالی مطبوعات و ناشران با معاون مطلع رئیس جمهور گفت: در این جلسه مصوب شد ۸۰میلیون دلار ارز ترجیحی به واردات کاغذ خاص داده شود، ازاین رو پیشنهاد می شود این رقم مستقیماً به وزارت ادب داده شود تا آنها خودشان آن را توزیع کنند.

سیداحسان قاضی زاده هاشمی، تنه مجتمع فرهنگی جماعت و پلیس مجلس تو کارگروه کاغذ با رمز به حیات زیرمیزی تو مملکت کاغذ گفت: داخل ناحیه زیاد از احتیاج کاغذ بود دارد ولی احتکار می شود و همین حکم باعث شده که ضیق میدان روی ناشر و اهالی مطبوعات باشد. به عقیده او سیاستگذاری ها در مملکت بازار کاغذ نتیجه نداده و باعث ایجاد فاکتورهای رسمی و غیررسمی در حوزه کاغذ شده است؛ همچنان که حالا در شورآباد و جاده قم کامل دامداری ها و گاوداری ها به انبار کاغذ دگرگونی شده اند. او تأکید کرد: چنانچه واردات کاغذ با ارز آزاد باشد، حباب بازار شکسته می شود و درهای انبارهای کاغذ احتکاری باز خواهد شد ولی اگر وضعیت فعلی ادامه مشهود کند، میدان کاغذ ملتهب تر می شود.

در این جلسه، حسین انتظامی، مهتر کارگروه ساماندهی کاغذ در تشریح فعالیت های این کارگروه گفت: تاکنون برای ۷تعرفه گمرکی تو حوزه کاغذ ۸۷۲میلیون دلار از سوی بانک مرکزی ارز تأمین شده و بخاطر تعرفه هایی که از سوی کارگروه کاغذ تأیید می شود، ۲۷۰میلیون دلار کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر، چاپ و تحریر رند، بالکی و LWC (گلاسه کم پهنا) باخبر کشور شده است. انتظامی با رمز به اینکه ۱۸۰۰پرونده داخل راستای شفافیت درون این موضوع روی سایت مربوطه حیات دارد، گفت: از زمان تشکیل کارگروه جدید، کاغذهای وارداتی با بازرسی کارگروه توزیع شده، ضمن آنکه داخل روزنامه ای به سازمان تعزیرات، جو افراد و شرکت هایی که بدون اطلاع مبادی رسمی کاغذ بیدار کرده اند، اعلام شده است.   مصوبات متاخر کارگروه کاغذ برای ساماندهی بازار

سیزدهمین نشست کارگروه ساماندهی کاغذ، با اجازه جلسه «تجسس وضعیت کاغذ» برگزار و بوسیله مقبول ۱۳بند بخاطر ساماندهی راسته کاغذ منجر شد. ازجمله این مصوبات، تشکیل یک کمیته ۳نفره برای پیگیری موارد رادیکال تعزیراتی به رخ تلفنی بخاطر رفع بوروکراسی ضبط های مملکت کاغذ بود. همچنین مصوب شد اداره بی مو مطبوعات داخلی وزارت ارشاد سریعاً با بازرگانانی که با ارز دولتی کاغذ وارد کرده اند تماس بگیرد و ضمن تحویل ستاندن کاغذهای باقیمانده، آنان را از عواقب بیع بدون تأیید مطلع درنگ. از دیگر مصوبات این مجمع این بود که التماس های متاخر بازرگانان متخلف پذیرش نشود و چنانچه تقاضاهای قدیمشان هنوز گشایش اعتبار نشده،

درون مکاتبه دبیرخانه با وزارت صنعت و بانک مرکزی متوقف بماند ضمن اینکه تقاضای ابطال کارت تجارت متخلفان بررسی شود. کارگروه کاغذ مصوب کرد نماینده گمرک درون ترخیص حدود ۶هزار تن کاغذ موجود داخل گمرکات تسریع کرده و ۲اداره کل ذیربط در وزارت فرهنگ نیز سریعاً بخاطر فروکش کردن التهاب بازار، درون صدور حواله برای کاغذهای مرتبط تسریع کنند. ضمناً تأکید شد از ترخیص کالاهای کاغذ لوکس که بوسیله اسم روزنامه ای و تحریر مجوز خمود اند خودداری شود. همچنین مصوب شد تا امروز فهرست متقاضیان زینک بخاطر زینک های وارداتی مطالعه و تأیید شود و بوسیله جای موارد غیرتأییدی، ناشران و مطبوعات (مشروط بوسیله واریز آنی وجه) معرفی شوند. پیگیری انحصار دلار ۴۲۰۰تومانی بوسیله واردات کاغذ موردنیاز بخش فرهنگ نیز از دیگر مصوبات این کارگروه بود.
حتما شما بی آرامی تاکنون دچار انواعی از سردرد شده‌اید. سردرد یکی از اصلی‌ترین عوامل کاهش کارایی در کشش روز و امتحان درد و ناراحتی است. گاهی‌اوقات، سردردها دلایل ساده‌ و واضحی دارند. مثلا این درد می‌تواند به میانجی کاربرد نکردن آب کافی صورت دهد. از هر ۱۰ فرد بزرگسال، نُه نفر داخل کشش عمر خود سردرد را تجربه می‌کنند. برخی از انواع سردرد مانند سردرد شاگرد از کم آبی بدن به‌راحتی متناسب تداوی و پیشگیری است. داخل امتداد درباره علت، نشانه‌ها و روش‌های پیشگیری و درمان سردردی خواهید خواند که آماج کمتر آبی بدن است. حتما بخوانید:چطور در گسستگی تابستان دچار کاستی آب بدن نشویم؟۹ نشانه‌ که می‌گوید به اندازه کافی آب نمی‌نوشید۱۲ خاصیت باورنکردنی خوردن آب داغ سردرد شاگرد از کم آبی بدن چیست؟ علائم سردرد ناشی از کم آبی بدن علت سردرد شاگرد از اندک آبی بدن عوامل خطرناک درون ابتلا به سردرد شاگرد از کم آبی بدن درمان سردرد ناشی از کم آبی بدن پیشگیری از سردرد ناشی از کم آبی بدن سردرد ناشی از کم آبی بدن چیست؟



اگر مایعات کافی در بدن نداشته باشید، دستخوش سردرد ثانویه می‌شوید. یعنی به عنوان علامتی از یک شاق دیگر داخل بدن (کم‌آبی) صورت می‌دهند. شدت سردردهای شاگرد از کم آبی بدن می‌تواند بیش و مانند سردردهای میگرنی باشد خواه خفیف و قابل‌تحمل. بدن شما بخاطر اینکه به‌درستی ایفا کند، به آب و الکترولیت‌ها نیاز دارد. روزانه با دفع ادرار و تعریق، حجمی از آب بدن از دست می‌رود.

تو بیشتر مواقع، با مصرف مایعات و مواد غذایی حاوی آب، کاهش مایعات و آب بدن جبران می‌شود. اما گاهی، سرعت جبران مایعات از دست‌رفته بیشتر از آن است که سریعا بتوان آن را جبران کرد. در این حالت، بدن دستخوش بی‌آبی می‌شود و بوسیله این حالت، اصطلاحا «دی‌هیدراته» شدن می‌گویند. یکی از عوارض از مشت رفتن آب بدن، سردرد است.

با از دست رفتن آب بدن، مغز به طور موقتی جمع می‌شود و فشردگی پیدا می‌کند. تو این حالت، بین مغز و جمجمه، فاصله‌ای ایجاد می‌شود و درون نتیجه آن، سردرد به وجود می‌آید. با مصرف آب و اعاده مایعاتِ از مشت رفته، عدد مجددا بوسیله حالت قبلی بازمی‌گردد. علائم سردرد ناشی از کم آبی بدن

علائم سردرد شاگرد از کمتر آبی می‌تواند به صورت خفیف یا جدی (مثل سردردهای میگرنی) عارض بدهد. سردرد ناشی از کمتر آبی تو قسمت جلو، عقب، طرفین یا تمام بخش‌های سر قیافه می‌دهد. برخلاف سردردهای سینوسی، سردردهایی که بر جای پا کم‌آبی ابداع می‌شوند، همراه با دردِ صورت و فشار نیستند. سردردهای فقدان آب کافی در بدن فقط تو زمانی ساختن می‌شوند که آب و مایعات کافی در بدن‌تان بود نداشته باشد. علائم آن هم به شرح عرشه است: نهل مفرط؛ کاهش دفعات تخلیه ادرار؛ سیاهی و تیرگی ادرار؛ گیجی؛ خستگی؛ هوازی و چسبناک شدن دهان؛ کاهش انعطاف‌پذیری و استعداد محافظه کار پوست؛ کاهش فشار خون؛ تکثیر بی تابی دل.

بعضی از افراد عزب تو صورتی دچار سردرد کم آبی می‌شوند که بدن‌شان آب زیادی از دست داده باشد. این افراد احتمالا علائم بالا را در پیاده شدن نشانه‌هایی دیگر داخل خود مشاهده خواهند کرد: کاهش تعریق؛ گود شدن زیر چشم‌ها؛ تب؛ هذیان؛ بیهوشی؛ خشکی و چروک شدن پوست. حتما بخوانید: فواید نوشیدن آب چیست و نمونه لازم آن برای بدن چقدر است؟ جهت سردرد ناشی از کم آبی بدن

علت سردردهای ناشی از کمینه آبی فقط مصرف نکردن آب و مایعات کافی است. حتی اگر بدن، مقدار متوسطی از آب را از مشت بدهد، باز بی آرامی امکان بروز سردرد بود دارد. در هر حال، زمانی که بدن برای رفع نیازهای خود، آب کافی نداشته باشد دچار سردرد می‌شوید. بیشتر اوقات، قیمت حجم آبی که به بدن وارد می‌شود با حجمی که از آن خارج می‌شود، یکسان است. خالی کردن آب از سر ادرار و شیره کردن انجام می‌شود. عوامل دیگری بی آرامی وجود دارند که خروج آب از بدن را سخت گیری می‌کنند: اسهال؛ استفراغ؛ تب؛ دفع زیاد ادرار؛ تعریق زیاد به خاطر تمرینات ورزشی سنگین خواه گرمای هوا. عوامل خطرناک تو ابتلا بوسیله سردرد ناشی از کمتر آبی بدن

همگی افراد درون معرض سردردهای شاگرد از کمتر آبی بدن هستند و تعداد بیش زیادی از افراد، سطحی از این سردرد را تجربه می‌کنند. اما برخی از افراد بیشتر در معرض چنین مشکلی هستند: افرادی که دستخوش بیماری‌های مزمنی مانند مصیبت های کلیوی و دیابت هستند؛ افرادی که ورزش‌های استقامتی انجام می‌دهند. افرادی که داروهای ادرارآور مصرف می‌کنند؛ افرادی که در نواحی مرتفع زندگی می‌کنند؛ افرادی که در نواحی گرم زندگی می‌کنند؛ نوزادان و کودکان؛ افراد سالخورده؛

این افراد برای آب‌رسانی به بدن باید مداقه زیادی به نفقه بدهند. تداوی سردرد ناشی از کم آبی بدن

برای درمان سردرد کمتر آبی باید به سراغ راه‌کارهایی بروید که هم درد در ناحیه روال را از بین می‌برند و هم فقدان آب کافی را جبران می‌کنند. موارد مافوق از راه‌کارهای رفع این مشکل هستند: اضافه مصرف مایعات؛ تأمین الکترولیت‌های از دست‌رفته با نوشیدنی‌های ورزشی؛ کاهش فعالیت‌های ورزشی به طور موقت و کناره گیری از گرما بخاطر کاهش تعریق.

این درمان‌ها به رفع سردرد ناشی از دی‌هیدراته شدن بدن معاون می‌کند، اما برای خلاص شدن از تمام علائم آن اندکی زمان نیاز است. اگر بخواهید سریعا از این سردرد رها شوید، باید مسکن‌هایی مثل ایبوپروفن یا استامینوفن مصرف کنید. راه درمان سردردهای قطعی ناشی از کم آبی بدن چیست؟

داخل مواردی که سردرد به تفکر لینت مزاج و استفراغ شدید به بود می‌آید، درمان‌های خانگی دیگر جوابگو نخواهند بود. در این قیافه بخاطر جلوگیری از تخریب کلیه، شوک و پریدن باید اقدامات درمانی فوری ایفا شود. متخصصان مرکز فوریت‌های پزشکی در این مواقع، نمک و مایعات را بوسیله شکل وریدی وارد بدن می‌کنند. پیشگیری از سردرد ناشی از کم آبی بدن



بهترین وضع برای پیشگیری از سرگذشت این نوع سردردها، پرهیز از بی‌آب شدن بدن است. اقدامات پیشگیرانه‌ای متشابه موارد زیر به پیشگیری از کم آب شدن بدن دستیار می‌کند: استعمال مایعات کافی

هر کس باید روزانه، چهار تا شِش لیوان آب بنوشد. البته چندی از افراد بوسیله مقداری کمتر یا بیشتر نیاز دارند و موقوف به وضعیت بدنی‌‌شان، نیازهای متفاوتی به مصرف آب خواهند داشت. کاربرد مواد غذایی حاوی آب

خیار، سبزیجات و میوه‌ها دارای مقادیری آب هستند و کاربرد آنها بخاطر جلوگیری از کم‌آبی بدن کار کننده است. نوشانیدن آب بوسیله دفعات داخل کشش روز

به جای اینکه مقادیر اضافی از آب را یک‌باره بنوشید، بهتر است که آن را در کشش روز و به دفعات مصرف کنید. درمان دلایل ریشه‌ای کمینه آبی بدن

تب و عفونت هم می‌تواند باعث از دست رفتن آب طبیعی بدن شود. بخاطر علاج این مشکل باید ضمن مصرف آب بوسیله کشف لب مشکل پرداخت. کف نفس از مصرف الکل و نوشیدنی‌های کافئین‌دار

الکل و نوشیدنی‌های کافئین‌دار باعث افزودن دفعات دفع ادرار می‌شوند. کاهش فعالیت‌های شدید جسمانی درون گرما و ناخوشی

گرما و ناخوشی، نیاز بدن به استعمال آب را تکثیر می‌دهند. ورزش کردن و از دست اعطا کردن آب بدن به مقداری زیاد خطرناک است.

چنانچه سردرد‌های این‌چنینی درون فردی بوسیله طور دوباره رخ دهد، باید بخاطر کشف دلایل ریشه‌ای آن بوسیله پزشک مراجعه یواش. جلوگیری از کم آب شدن بدن تا وزن زیادی عایق از ابتلا بوسیله سردرد خواهد شد. تو دنباله بخوانید: نوشانیدن آب بعد از هوشیار شدن از خواب چه فوایدی دارد؟

مقالات صوتی مجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بیماری‌ها صلح و صفا ارزشمندترین دارایی آدم است

9000تومان مشاهده محصول
مواد غذایی باید به گونه‌ای انتخاب شوند که در عین سالم بودن بیشترین تاثیر را بخاطر سلامت روزه‌دار داشته باشند. یکی از مواد غذایی سفارش شده درون این ماه چه تو طب جدید، چه درون طب سنتی و چه داخل احادیث، خرماست.

خرما میوه‌ای است که به طور سنتی در منطقه‌ی خاورمیانه و مخصوصاً درون ماه رمضان بیشتر کاربرد می‌شود و پس از چند زمانه روزه‌داری از بهترین گزینه‌ها بخاطر افطار کردن است.

اگر شما بخواهید وزنتان را کم کنید روزه‌داری بوسیله شما این معاون را خواهد کرد و برایتان متجاوز طرز کار خواهد بود اما توجه داشته باشید که آنچه شما تو خارج از ساعت‌های روزه‌داری می‌خورید، بسته به آنچه می‌خورید، می‌تواند کنار صلح و صفا شما تأثیر مثبت خواه سلبی بگذارد. یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌هایی که این روزها در کشش ساعت‌های جاهل روزه‌داری خورده می‌شود، خرما است. خرما زیاد تندرست است و استراحت دادن آن در برنامه‌ی غذایی تو طول ماه مبارک رمضان فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما دارد که تو ادامه به فدایی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: غنی ازآنتی‌اکسیدان‌ها

از بهترین مزایای سلامتی خرماها می‌توان به بود آنتی‌اکسیدان‌های مختلف داخل آن‌ها اشاره کرد:

* فلاوونوئیدها: که باعث کاهش التهاب می‌شوند و فواید بالقوه‌ای برای بیماری‌هایی چون سرطان،آلزایمر و دیابت دارند.

* کاروتنوئیدها: که مصونیت قلب را گشایش می‌بخشند و برای کاهش مشکلات مرتبط با چشم شناخته شده‌اند.

* اسید فنولیک: که دارای خواص ضدالتهابی است و می‌تواند در کاهش کار بزرگ ابتلا بوسیله عطارد و بیماری‌های قلبی دستیار نرم. ارتقای مصونیت مغز

طبق مطالعات ایفا شده، خرما بوسیله کاهش نشانگرهای التهابی شبیه اینترلوکین ۶ دستیار می‌کند. اینترلوکین ۶ با سربزرگی بیماری‌های مغزی شبیه آلزایمر همراه است. ترکیبات غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها تو بهبود عملکرد و اشتی عدد بسیار کاری هستند. آنتی‌اکسیدان‌هایی که التهاب را از بدن دور می‌کنند بوسیله کاهش کار بزرگ بیماری‌ها دستیار می‌کنند.

خرما دارای قندهای غریزی قرین گلوکز، ساکارز و فروکتوز است که کاربرد ۲ تا ۳ عدد از آن با یک لیوان آب گرم طی افطار موجب سرحال شدنتان پس از حدود نیم شایسته کردن می‌شود و به استحکام انرژی در شما کمک می‌کند شیرین‌کننده طبیعی

خرماها غنی ازفیبر، آنتی‌اکسیدان و دیگر مواد مغذی هستند و نیز مزه غریزی انگبین دارند. شما می‌توانید در دستورالعمل‌های چند دسر مختلف بوسیله جای شکر، خرما را جایگزین کنید تا آن‌ها را سالم‌تر کنید؛ چرا که شکر می‌تواند باعث ساختن برخی از اثرات نامطلوب پهلو بدن شود: از خلق خواب‌آلودگی اندوهناک تا افزایش قند خون در افراد دیابتی. خرماها یک گونه عالی برای مدیریت این مشکلات هستند. غنی از فیبر

خرماها غنی از فیبر هستند؛ بنابراین می‌توانند داخل کاهش وزن، کنترل دیابت و ساختن احساس سیری در شما، مخصوصاً در طول روزه‌داری، بسیار کارگر باشند. فیبر هضم غذا را درنگ می‌کند و باعث می‌شود تا مدت زمان بیشتری احساس پُری کنید. فیبر نیز سرعت آزاد شدن قند بوسیله خون را پایین می‌آورد که موجب آسان‌تر شدن کنترل قند خون داخل افراد مبتلا به دیابت می‌شود. بهبود اشتی عظم و دندان‌ها

خرماها متجاوز غنی از مواد مقوی هستند و حاوی مواد معدنی مختلفی در برابر فسفر، کلسیم، منیزیم و پتاسیم می‌باشند. همگی این‌ها برای ارتقای سلامت عظم و دندان‌ها بسیار کاری هستند. سلامت استخوان و دندان‌ها می‌توانند سلامت دهان را تأمین کنند و نیز از شرایطی قرین پوکی استخوانجلوگیری کنند. افزایش انرژی

 خرما دارای قندهای طبیعی متشابه گلوکز، ساکارز و فروکتوز است که مصرف ۲ تا ۳ عدد از آن با یک لیوان آب گرم هنگام افطار موجب سرحال شدنتان پس از حدود نیم ساعت می‌شود و به محکمی کارمایه در شما دستیار می‌کند. علاوه بر این خرما حاوی قیمت شایان توجهی ویتامین ب ۶ و آهن است که استفاده آن باعث رفع خستگی پس از یک روز روزه‌داری می‌شود. خداحافظی با آلرژی‌ها

معمولاً تابستان زمانی است که ما با گوناگون مختلف آلرژی روبرو می‌شویم. خرماها حاوی گوگرد آلی هستند که به کاهش واکنش‌های آلرژیک و آلرژی‌های فصلی کمک می‌کنند. مصرف روزانه ۲ تا ۳ مغز از این میوه می‌تواند این آلرژی‌های فصلی را دور نگه دارد.  شادابی و جوانی غشا

با شروع تابستان و همچنین روزه‌داری بسیاری از مردم از آکنه، پوست ناهموار و سایر مشکلات پوستی شکایت دارند. ویتامین‌های C و D موجود درون خرما، پوست شما را نرم نگه داشته و بوسیله حفظ الاستیته‌ی آن کمک می‌کند. علاوه بر این خرماها جلوگیری کننده ازدحام ملانین درون بدن شما می‌شوند. جلوگیری از  ریزش تاک

داخل تابستان نسوان از زکام تاک بیشتر رنج می‌برند بوسیله این برهان که پوست سر سبوم بیشتری تولید می‌کند. خرماها برای موهای شما ممتاز هستند. مصرف روزمره دو تا سه خرما، فولیکول‌های تاک را استحکام و تارهای مو را قوی‌تر و سالم‌تر می‌کند. ویتامین B موجود در خرما برای موهای شما موثر است و کمبود این ویتامین می‌تواند به موهای ضعیف و ترد منجر شود. کم‌خونی یکی دیگر از علل زکام مو، به اختصاص داخل نسوان است. خرما حاوی آهن است؛ بنابراین، کاربرد آن یک رویه غریزی بخاطر علاج مشکلات ریزش مو است. سلامت قلب و عروق

مطالعات نشان می‌دهد که خرما تری‌گلیسیرید خون را کاهش می‌دهد و بوسیله کیفیت کلسترول خون کمک می‌کند. خرما رادیکال‌های آزاد اکسیژن زیان بخش را از بدن دفع می‌کند که منجر بوسیله کاهش خطر حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. خرما نیز سرشار از مواد مغذی مثل منیزیم و پتاسیم است که بوسیله کاهش فشارخون معاون می‌کند. خواص ضدالتهابی

خرما غنی از منیزیم است؛ یک ماده‌ی مغذی که دارای خواص ضدالتهابی می‌باشد. مصرف خرما به کاهش التهاب داخل دیواره‌های شریانی معاون می‌کند و می‌تواند ریسک ابتلا بوسیله آرتروز، مصیبت آلزایمر و سایر بیماری‌های التهابی را کاهش دهد.

* منبع: تبیان
دانش‌آموزان خلّاق منطقه ۲۰ ایده‌پردازی را با ارائه طرح‌هایی همچون تولید کاغذ از پوست پسته، دستگاه شست‌وشوی دهان و دهان معلولان و... آغاز کردند و با همدستی در سومین جشنواره ایده‌های برتر دانش‌آموزی صاحب ۵ رتبه گروهی و ۳۷ رتبه تکی شدند. داخل حالی‌که کانون فرهنگی سمیه منطقه ۲۰ میزبان اختتامیه این عید است، اتفاقات مهم این تشریفات و گفت‌وگوی ما با تعدادی از افتخارآفرینان شهرری را تو گزارش مافوق می‌خوانید.   به حال خویشتن وارسته نمی‌شوند  مجتبی مقیمی-مسئول کمیته اجرایی

پری یدکی از نقاط متنوع ملک در اختتامیه این جشنواره باهم اتحاد کردن کرده‌اند. از مسئولان و استادان اندوهناک تا دانش‌آموزانی که ایده‌هایشان جزء ایده‌های برتر به ثبت رسیده، اینجا حضور دارند. «مجتبی مقیمی» مسئول فنی کمیته اجرایی جشنواره ایده‌های برتر با رمز به اینکه این مهمانی شاخص از جشنواره‌های دانش‌آموزی دیگر است، می‌گوید: «یک هزار و ۹۵۱ ایده از دانش‌آموزان بدوی تا متوسطه دوم بکلی کشور برای دبیرخانه مهمانی ارسال شدکه پس از پالایش آنها خلال ۳ مرحله داوری توسط داوران مجرب، ۱۳۷ ایده منتخب شد تا مورد پردازش قرار گیرد و بخاطر رسیدن به محصول و ثبت، تربیت شود. »

مقیمی از عموم دانش‌آموزانی است که با نمایش طرح «میکروب کنترلر هوشمند» بخاطر جلوگیری از آتش‌سوزی و خطرات زلزله جزو رتبه‌های شایسته دوره‌های قبل است، ادامه می‌دهد: «دانش‌آموزان بعد از کسب رتبه به حال خودشان رها نمی‌شوند و مورد امنیت موکد فراغت می‌گیرند. برای مثال بیش از ۲۰ نفر از افراد ۲ پیرامون قبل طرح‌هایشان به معاون استادان و دبیران جشنواره به وهله ثبت اختراع و شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی رسیده است. » وی با اشاره به اینکه دبیرخانه این عید در پژوهش‌سرای بصیرت ۲ مستقر است، می‌گوید: «علاقه‌مندان برای کسب اطلاع از جزئیات این جشنواره می‌توانند با شماره ۵۵۹۰۶۹۱۶ رابطه بگیرند یا به شهرری، خیابان یزدان‌خواه و نشانی اینترنتی info@stpidea.ir مراجعه کنند. » خودمان کاغذ بسازیم فاطمه علیا-نخبه دانش‌آموزی

صرف هزینه بیش برای خرید کتاب باعث شد ایده تولید کاغذ از پوست استخوانی پسته به ذهنش برسد. صحبت از «فاطمه علیا» دانش‌آموزی است که درون بخش انفرادی سوم مهمانی ایده‌های برتر دانش‌آموزی، مقام ابتدا را از آن خود کرده و اکنون کنار حاضران ایستاده تا آنها را با نوآوری‌اش آشنا بطی ء. این دانش‌آموز محور دوازدهم مدرسه فرزانگان درگاه زینب(س) می‌گوید: «اولین دلیل برای تفکر کردن بوسیله این موضوع این بود که باید کتاب‌های تک نیازم را با ارزش بالا تهیه کنم، اما با تحقیقات گسترده‌تر دانا شدم استعمال آب و انرژی بخاطر تولید کاغذ آسیب جدی‌تری است که به محیط‌زیست خبردار می‌کند و نیازمند حرکتی متاخر است. »

علیا با اشاره بوسیله اینکه در متد ابداعی‌اش کاربرد از مواد شیمیایی و آب را تا کمیت اضافی کاهش داده، امتداد می‌دهد: «کاغذ از سلولز ساخته می‌شود و چون حدود ۶۰‌درصد از غشا استخوانی پسته را سلولز تشکیل می‌دهد گزینه احسان برای عمل این کار به نظر می‌رسید. این داخل حالی است که شنیده بودم مدخل زیادی از غشا پسته درون کرمان دفن می‌شود. » چند لوزی درون مشت دارد که به گفته خودش ماده اولیه به مشت آمده از غشا پسته را درونشان قرار داده. او با اشاره به اینکه با این ماده ضخیم شده، تاکنون یک کاغذ کاهی تولید کرده که در جشنواره خوارزمی مورد توجه استادان فراغت گرفت و به آنها اهدا شد، می‌گوید: «اجرای این طرح به وسایل خاصی نیاز نداشت و با استفاده از یک زودپز و وردنه توانستم روی طرحم کار کنم. ضمن اینکه پژوهش‌سرای خرد ۲ با حیات استادانی خوب و همراه، بهترین مکان بخاطر فعالیتم وجود. » این صاحب رتبه ۴ جشنواره خوارزمی و دارنده ۵ تأییدیه دانشگاهی محترم می‌گوید: «قصد دارم با حضور داخل کانون کارآفرینی، این نحو را در پوست گردو و بادام هم پیاده کنم. علاوه کنار این چند استیناف دیگر در دست اجرا دارم که پس ازآن از ثبت رسمی از آنها رونمایی خواهم کرد. » دستگاهی برای آسایش برادر

۴ قلو تولد شدند. یک خواهر و ۳ برادر که یکی از آنها درون زمان تولد دچار معلولیت جسمی و حرکتی شد و دلیلی بخاطر آغاز شعر ایده‌پردازی «علی و محمد فدوی‌نیا». دانش‌آموزان پایه نهم مکتب حکمت نبوی با هدف کمک به برادر جای پا خود، ایده تولید دستگاه شست‌وشوی دهان و دهان خصوصی معلولان و جانبازان را مطرح و رتبه ابتدا رقابت‌های گروهی را از آن خود کردند. علی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین دغدغه بخاطر عرضه این ایده کمک به برادرشان بود تا بتواند به انزوا از عهده کارهای شخصی‌اش برآید، می‌گوید: «فعالیت‌مان را مطلع با ایده ساخت دستگاه قرص‌انداز آغاز کردیم و با تصرف حاصل سلیقه حدود یک سال و نیم پیش تصمیم به اجرای طرحی دیگر گرفتیم. » محمد داخل دنباله صحبت‌های برادرش با ارائه توضیحات بیشتر درباره طرح دوم می‌گوید: «این دستگاه تو دندان افراد معلول فراغت می‌گیرد و می‌تواند دهان آنها را بدون دستیار انحصاری دیگر شست‌وشو دهد. قابلیت این را دارد که مواد شوینده را متوجه قالب دهان‌شوی کرده و دهان و دندان را شسته و کاملاً آبکشی می‌کند. »

آنها با اشاره به اینکه مراحل حکم را درون ساختمانی یا آزمایشگاه مدرسه‌شان پیش برده‌اند، می‌گویند: «ما ایده‌های دیگری هم داریم که مشیت داریم درون سال‌های آینده مورد اجرا قرار دهیم، ولی درخواست‌مان از مسئولان برای موفقیت بیشتر، حمایت از ایده‌هایمان است تا بتوانیم شکل کامل شده این دستگاه‌ها را بسازیم و قدمی بخاطر رفاه این قشر از جامعه برداریم. »  تولید ماده‌ای بخاطر تشخیص زعفران اصل 

«تشخیص زعفران اصل و ساختگی از یکدیگر از جمله دغدغه‌های خانواده‌هایمان بود که ما را ترغیب کرد تا چاره‌ای برای آن بیندیشیم. » این بخشی از گفته‌های «پوریا راسخ» و «روح‌الله‌ عسگری» دانش‌آموزان پایه دوازدهم هنرستان زکریای رازی است که در جزء گروهی این جشنواره رتبه سوم را به شهرت خود ثبت کرده‌اند. پوریا با اشاره بوسیله اینکه حدود یک سال است با راهنمایی‌ استادان مجرب و برگ خوب آزمایشگاه مدرسه و پژوهش‌سرای بصیرت ۲ روی این ایده فرمان می‌کنند، می‌گوید: «زعفران در کشور ما از بها فوقانی برخوردار است، اما برخی افراد سودجو زعفران مصنوعی تولید می‌کنند که نه تنها کاربرد زعفران اصل را ندارد، بلکه گاهی باعث مسمومیت تیمار می‌شود. » وی ادامه می‌دهد: «برای مقابله با این شاق محلولی ساختیم که چنانچه زعفران تقلبی را در آن شناور کنیم رنگش بوسیله آبی تیره دگرگونی می‌کند و اگر زعفران اصل باشد، بوسیله ته رنگ گیلاسی و قرمز تغییر فام می‌دهد. »  رونمایی از باشگاه کارآفرینی نوجوان  رحیم سرهنگی-مدیرکل دفتر ترقی کارآفرینی وزارت امر

حضور مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت کار یکی از نقاط قوت این رسم است که با اعلام خبری خوش همراه می‌شود. «رحیم سرهنگی» با اقرار اینکه تقدیر از این دانش‌آموزان کافی حلق و ایده‌های آنها باید بوسیله مرحله اجرا و تجاری شدن سوق داده شود، می‌گوید: «بخاطر پناه از این دانش‌آموزان به‌زودی باشگاهی به شهرت حلقه کارآفرینی نوجوان راه‌اندازی خواهد شد. » سرهنگی ادامه می‌دهد: «دانش‌آموزان با شرکت در جلسات آموزشی این باشگاه بعد از ۲ سال به توانمندی‌های کارآفرینی و تصرف و کار مسلط می‌شوند. » او با اشاره به اینکه اقدامات اولیه بخاطر راه‌اندازی این کمیسیون اجرا شده، می‌گوید: «این طرح با ثبت‌نام ۲۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر دارنده ایده‌های برتر، آغاز به حکم می‌کند و بوسیله ازای هر ۶ نفر از دانش‌آموزان یک رهیار معلوم می‌شود. » او درون فرجام درباره محل گشادن این جماعت می‌گوید: «فعالیت آن به‌صورت اردویی و پژوهشی است و محیط خاصی برای آن در دید گرفته نشده است، اما مراحل ثبت‌نام تو پژوهش‌سرای علم ۲ انجام می‌شود. »
دانش‌آموزان خلّاق منطقه ۲۰ ایده‌پردازی را با نمایش طرح‌هایی همچون تولید کاغذ از پوست پسته، دستگاه شست‌وشوی دهان و دندان معلولان و... آغاز کردند و با شرکت داخل سومین جشنواره ایده‌های عزیز دانش‌آموزی صاحب ۵ رتبه گروهی و ۳۷ رتبه تکی شدند. در حالی‌که مجلس فرهنگی سمیه منطقه ۲۰ میزبان اختتامیه این جشنواره است، اتفاقات اساسی این مراسم و گفت‌وگوی ما با چندی از افتخارآفرینان شهرری را درون گزارش زیر می‌خوانید.   به حال خویشتن رها نمی‌شوند  مجتبی مقیمی-مسئول کمیته اجرایی

پری اضافی از نقاط مختلف کشور درون اختتامیه این عید شرکت کرده‌اند. از مسئولان و استادان محزون تا دانش‌آموزانی که ایده‌هایشان جزء ایده‌های گرامی بوسیله ثبت رسیده، اینجا درگاه دارند. «مجتبی مقیمی» مسئول فنی کمیته اجرایی عید ایده‌های برتر با اشاره به اینکه این جشنواره متمایز از جشنواره‌های دانش‌آموزی دیگر است، می‌گوید: «یک هزار و ۹۵۱ ایده از دانش‌آموزان نخستین تا متوسطه دوم سراسر قلمرو برای دبیرخانه جشنواره ارسال شدکه پس از پالایش آنها طی ۳ مرحله داوری توسط داوران مجرب، ۱۳۷ ایده نخبه شد تا تک پردازش صبر گیرد و برای رسیدن بوسیله علیه و ثبت، تربیت شود. »

مقیمی از جمله دانش‌آموزانی است که با ارائه طرح «میکروب کنترلر هوشمند» بخاطر جلوگیری از آتش‌سوزی و خطرات زلزله جزو رتبه‌های برتر دوره‌های قبل است، امتداد می‌دهد: «دانش‌آموزان پس ازآن از کسب رتبه به حال خودشان ول نمی‌شوند و مورد ایمنی جدی استراحت می‌گیرند. برای مثال بسیار از ۲۰ نفر از افراد ۲ دوره قبل طرح‌هایشان به معاون استادان و دبیران مهمانی بوسیله جنین ثبت اختراع و باهم اتحاد کردن در کنفرانس‌های بین‌المللی رسیده است. » وی با رمز به اینکه دبیرخانه این مهمانی در پژوهش‌سرای خرد ۲ مستقر است، می‌گوید: «علاقه‌مندان برای تصرف خبر از جزئیات این جشنواره می‌توانند با شماره ۵۵۹۰۶۹۱۶ رابطه بگیرند یا به شهرری، خیابان یزدان‌خواه و نشانی اینترنتی info@stpidea.ir رجوع کنند. » خودمان کاغذ بسازیم فاطمه علیا-نخبه دانش‌آموزی

صرف هزینه متجاوز بخاطر خرید تاریخچه باعث شد ایده تولید کاغذ از پوست استخوانی پسته بوسیله ذهنش برسد. گفتگو از «فاطمه علیا» دانش‌آموزی است که درون بخش تکی سومین جشنواره ایده‌های برتر دانش‌آموزی، مقام مطلع را از آن خود کرده و حالا پیاده شدن حاضران ایستاده تا آنها را با نوآوری‌اش آشنا کند. این دانش‌آموز محور دوازدهم مکتب فرزانگان حضرت زینب(س) می‌گوید: «مقدماتی دلیل برای خاطر کردن بوسیله این موضوع این حیات که باید کتاب‌های مورد نیازم را با قیمت بالا تمهید کنم، اما با تحقیقات گسترده‌تر واقف شدم مصرف آب و انرژی بخاطر تولید کاغذ آسیب جدی‌تری است که بوسیله محیط‌زیست مسبوق می‌کند و نیازمند حرکتی جدید است. »

علیا با اشاره به اینکه داخل روش ابداعی‌اش استفاده از مواد کیمیایی و آب را تا حد زیادی کاهش داده، امتداد می‌دهد: «کاغذ از سلولز مصنوع می‌شود و بجهت حدود ۶۰‌درصد از غشا استخوانی پسته را سلولز تشکیل می‌دهد گزینه خوبی برای انجام این کار به نظر می‌رسید. این در حالی است که شنیده بودم مدخل یدکی از پوست پسته در کرمان تدفین می‌شود. » چند تیغ در مشت دارد که بوسیله گفته خودش ماده اولیه به مشت آمده از پوست پسته را درونشان استراحت داده. او با اشاره بوسیله اینکه با این ماده مسطح شده، تاکنون یک کاغذ کاهی تولید کرده که در جشنواره خوارزمی مورد توجه استادان قرار گرفت و به آنها اهدا شد، می‌گوید: «اجرای این طرح به وسایل خاصی احتیاج نداشت و با استفاده از یک زودپز و وردنه توانستم روی طرحم کار کنم. ضمن اینکه پژوهش‌سرای بصیرت ۲ با وجود استادانی خوب و همراه، بهترین مکان برای فعالیتم بود. » این صاحب رتبه ۴ مهمانی خوارزمی و دارنده ۵ تأییدیه دانشگاهی برومند می‌گوید: «عزم دارم با جناب درون باشگاه کارآفرینی، این روش را داخل غشا جوز و بادام تیمار پیاده کنم. علاوه بر این چند پژوهش دیگر داخل دست ایفا دارم که پس ازآن از ثبت رسمی از آنها رونمایی خواهم کرد. » دستگاهی بخاطر آسایش برادر

۴ قلو تولد شدند. یک خواهر و ۳ برادر که یکی از آنها تو زمان تولد دچار معلولیت جسمانی و حرکتی شد و دلیلی برای آغاز داستان ایده‌پردازی «علی و محمد فدوی‌نیا». دانش‌آموزان پایه نهم مکتب حکمت نبوی با هدف کمک به برادر معلول خود، ایده تولید وسیله شست‌وشوی دندان و دندان مخصوص معلولان و جانبازان را مطرح و رتبه اول رقابت‌های گروهی را از آن خویشتن کردند. علی با رمز بوسیله اینکه بزرگ‌ترین دغدغه برای ارائه این ایده معاون به برادرشان حیات تا بتواند به تنهایی از عهده کارهای شخصی‌اش برآید، می‌گوید: «فعالیت‌مان را ابتدا با ایده ساخت وسیله قرص‌انداز آغاز کردیم و با تصرف خراج دلخواه حدود یک سال و شقه پیش تصمیم بوسیله اجرای طرحی دیگر گرفتیم. » محمد در ادامه صحبت‌های برادرش با ارائه توضیحات بیشتر درباره طرح دوم می‌گوید: «این دستگاه در دندان افراد پی قرار می‌گیرد و می‌تواند دهان آنها را عاری کمک انحصاری دیگر شست‌وشو دهد. توان این را دارد که مواد شوینده را وارد قالب دهان‌شوی کرده و دهان و دهان را شسته و کاملاً آبکشی می‌کند. »

آنها با اشاره به اینکه مراحل حکم را درون خانه یا آزمایشگاه مدرسه‌شان پیش برده‌اند، می‌گویند: «ما ایده‌های دیگری بی آرامی داریم که ترانه داریم داخل سال‌های آینده مورد اجرا قرار دهیم، ولی درخواست‌مان از مسئولان برای موفقیت بیشتر، حمایت از ایده‌هایمان است تا بتوانیم لباس کامل شده این دستگاه‌ها را بسازیم و قدمی برای رفاه این قشر از جامعه برداریم. »  تولید ماده‌ای برای نمره زعفران اصل 

«تشخیص زعفران اصل و تقلبی از یکدیگر از جمله دغدغه‌های خانواده‌هایمان بود که ما را ترغیب کرد تا چاره‌ای بخاطر آن بیندیشیم. » این اندکی از گفته‌های «پوریا راسخ» و «روح‌الله‌ عسگری» دانش‌آموزان پایه دوازدهم هنرستان زکریای رازی است که داخل بخش گروهی این مهمانی رتبه سوم را به نام خویشتن ثبت کرده‌اند. پوریا با اشاره به اینکه حدود یک سال است با راهنمایی‌ استادان مجرب و برگ خوب آزمایشگاه مدرسه و پژوهش‌سرای معرفت ۲ روی این ایده حکم می‌کنند، می‌گوید: «زعفران در قلمرو ما از ارزش بالایی برخوردار است، اما فدایی افراد سودجو زعفران ساختگی تولید می‌کنند که خیر تنها استعمال زعفران اصل را ندارد، بلکه گاهی باعث مسمومیت غم می‌شود. » وی ادامه می‌دهد: «برای مقابله با این دشوار محلولی ساختیم که اگر زعفران جعلی را داخل آن شناور کنیم رنگش به آبی مبهم تحول می‌کند و اگر زعفران اصل باشد، به رنگ گیلاسی و قرمز تحول فام می‌دهد. »  رونمایی از باشگاه کارآفرینی نوجوان  رحیم سرهنگی-مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت حکم

محضر مدیرکل دفتر ترقی کارآفرینی وزارت کار یکی از نقاط خواربار این مراسم است که با اعلام خبری خوش همراه می‌شود. «رحیم سرهنگی» با بیان اینکه تقدیر از این دانش‌آموزان کافی زدودن و ایده‌های آنها باید بوسیله مرحله اجرا و تجاری شدن سوق داده شود، می‌گوید: «بخاطر زنهار از این دانش‌آموزان به‌زودی باشگاهی به نام محفل کارآفرینی نوجوان راه‌اندازی خواهد شد. » سرهنگی ادامه می‌دهد: «دانش‌آموزان با انبازی در جلسات آموزشی این باشگاه بعد از ۲ سال به توانمندی‌های کارآفرینی و تصرف و کار مسلط می‌شوند. » او با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برای راه‌اندازی این باشگاه اجرا شده، می‌گوید: «این طرح با ثبت‌نام ۲۰۰ دانش‌آموز بکر و پسر دارنده ایده‌های برتر، آغاز به فرمان می‌کند و به ازای هر ۶ نفر از دانش‌آموزان یک رهیار ظاهر می‌شود. » او در پایان درباره محل افتتاح این باشگاه می‌گوید: «فعالیت آن به‌صورت اردویی و پژوهشی است و فضا خاصی برای آن درون نظر گرفته نشده است، اما مراحل ثبت‌نام درون پژوهش‌سرای بصیرت ۲ ایفا می‌شود. »
گوشی هوشمند هواویP smart Z اولین وسیله غول فناوری چینی  است که از دوربین کشویی روزی می‌برد. استفاده از دوربین کشویی بدین معنی است که نمایشگر ۶.۵۹ اینچی LCD این دستگاه، فاقد ترک خوردگی بالای نمایشگر است. مایه جدید هواوی قیمت‌بالایی ندارد و با نرخ ۲۸۰ یورو درون آمازون ایتالیا به‌فروش می‌رسد.

باتوجه به اینکه هواوی P smart Z دستگاهی اقتصادی است، درنتیجه بدون حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بوسیله بازار ارائه می‌شود و به‌جای آن، وسیله از حسگر پی انگشت تو پنل پشتی بهره می‌برد. همان‌طور که درون تصاویر مشاهده می‌کنید، پنل پشتی گوشی هوشمند هواوی نقشه کشی با دو بافتن متفاوت بسان مدل سازی پنل پشتی گوشی‌های هوشمند پیکسل دارد. هواوی P smart Z از دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی و حسگر امتیاز عمق ۲ مگاپیکسلی تو پنل پشتی بهره می‌برد. 

مقاله‌های مرتبط:تجسس پی اسمارت 2019 هواویجایگزینی دکمه بازگشت به عقب با Swipe در اندروید Q

دوربین سلفی کشویی دستگاه، ۱۶ مگاپیکسلی است و درعرض یک ثانیه، از بدنه‌ی دستگاه خارج و فعال می‌شود. دوربین کشویی درحدود حداقل ۱۰۰ هزاره وهله تک آزمایش قرار گرفته است و ازطرفی می‌تواند فشاری برابر با ۱۲ کیلوگرم را طاقت کند. هر دو دوربین‌ دستگاه، یعنی دوربین سلفی و دوربین اصلی، مبتنی‌بر درک قدر یا بهای چیزی بدلی توسعه یافته‌اند و می‌توانند عکس‌های پرتره و همچنین افزون‌بر ۵۰۰ صحنه را داخل ۲۲ موضوع متفاوت، نمره دهند. 

هواوی P smart Z از تراشه‌ی کرین  710F، ظرفیت حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و ظرفیت حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد و قابلیت پشتیبانی از حافظه‌ی microSD تا ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت را دارد. گوشی هوشمند اقتصادی هواوی با اندروید ۹ پای و ۹. EMUI به بازار نمایش می‌شود.

هواوی P smart Z از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد و هیچ اشاره‌ای به فناوری شارژ سریع در این گوشی هوشمند نشده است. باوجودی‌که گوشی هوشمند هواوی پی اسمارت ۲۰۱۹از microUSB بهره می‌برد، دستگاه متاخر دارای پورت USB-C است.



همان‌طور که گفته شد، هواوی P smart Z در وب‌سایت آمازون ایتالیا به‌نمایش گذاشته شده است اما هنوز برای معامله تو دسترس ازاله و انتظار می‌رود ظرف یک تا دو ماه آینده بوسیله بازار نمایش شود.



وب‌سایت رسمی هواوی، صحبتی درمورد زمان عرضه‌ی دستگاه اقتصادی متاخر خود مطرح نکرده است؛ اما صفحات مربوط‌به فروش دستگاه درون وب‌سایت‌‌های اسپانیایی و ایتالیایی خلق کردن شده است. درنتیجه انتظار می‌رود غول فناوری چینی درصدد عرضه‌ی دستگاه در بازارهای اروپایی باشد.بیشتر بخوانید:اولین گوشی 5G هواوی ۲۶ اردیبهشت در لندن رونمایی می‌شودبررسی پی اسمارت 2019 هواویجایگزینی دکمه بازگشت بوسیله تعاقب با Swipe تو اندروید Qمقایسه پیکسل 3a و 3a ایکس ال با رقباهواوی با پیشی‌گرفتن از سامسونگ، به دومین عرضه‌کننده تبلت درون دنیا تغییر شد