شبکه حمل و نقل جهانی

۱۲ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

Aآلفابت،GHAROOOON همدستی مام گوگل اعلام کرد حقوق سالانه ی ساندار پیچای، مدیرعامل این باهم اتحاد کردن بوسیله نما دو میلیون دلار افزایش جلوه گر کرده است. پیچای همچنین تا ۲۴۰ میلیون دلار اجر دریافت خواهد کرد.

این تکثیر حقوق پس ازآن از در رو لری پیج و سرگی برین، شالوده گذاران گوگل از شرکت آلفابت اعمال می شود. با در رو این دو مدیر ارشد آلفابت، پیچای بوسیله نفر ابتدا شریک تحول شده است. این انبازی تو بیانیه ی خود اطلاع دادن کرد برهان افزایش حقوق مذکور، تکثیر نقش پیچای داخل آلفابت و گوگل است.

حقوق دریافتی پیچای تو سال ۲۰۱۸ رقم ۱/۹ میلیون دلار بوده است. حقوق جدید پیچای از ابتدای ژانویه ی سال ۲۰۲۰ شمارش خواهد شد.

پیج و سرگی باوجود در رو از آویشن مدیریت آلفابت، همچنان حق رای خود داخل هیات مدیره ی این شرکت را داخل وارستگی خواهند داشت.



لری پیج (چپ) و سرگئی برین (عبث)

آلفابت اطلاع دادن کرد در صورتی که پیچای بتواند به اهداف تعیین شده در سه گانه سال آینده دست روبرو کند، می تواند تا ۲۴۰ میلیون دلار پاداش بی آرامی ستاندن کند. نیز خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده داخل صورتی که سهام آلفابت، سهام S
بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، مژگان سلطانی، رئیس گروه ورزش بانوان موسسه طاس بازی و جوانان استان اردبیل افزود: این طرح تا دی ماه دنباله خواهد یافت.  

وی با اعتراف اینکه طرح ارزیابی قامتی نسوان در سال های ۹۶ و ۹۷ همچنین داخل روستاهای استان ایفا شده است، اظهارداشت: در این طرح اجتماع مرام بانوان ۱۴ تا ۴۰ ساله است که درون دور فاتحه آن هزار و ۷۵۰ نفر از بانوان درون چهار روستا و داخل دور دوم آن ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از بانوان در ۴۰ دهکده مورد تقویم استراحت گرفتند.  

رئیس گروه بازی بانوان راه اندازی بی مو بازی و جوانان استان پیش روی کرد: درون دور سومین اجرای این طرح در ۶۶ روستای پرجمعیت شناسایی شده استان پیش دماغ می شود متجاوز از چهار هزار نفر از بانوان تک تخمین قرار بگیرند.  

سلطانی با اشاره بوسیله اینکه در هر شهرستان سه کارشناس هدایت بدنی پیرامون دیده درون مراکز بهداشت موجب ارتکاب طرح حاضر می شوند، گفت: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و مراکز بهداشت شهرستان ها ارتکاب می شود.  

مهتر قسمت قسمت کردن ورزش بانوان موسسه کل ورزش و جوانان استان اردبیل امتداد انصاف: ناهنجاری های مربوط به گردن، شانه، استوانه فقرات، لگن، زانو و پا مورد در این طرح ارزیابی می شود و بررسی های صورت پژمرده نشان می دهد نسوان روستایی استان بیشترین ناهنجاری را در کمر و زانو دارند.  

او گفت: بررسی ناهنجاری های قامتی، میزان مسری آن تو بین زنان روستایی، نمایش برنامه تمرینی و آموزش اجرای صحیح حرکات در کارهای یومیه از یکسره اهداف اجرای این طرح در استان است.  

وی افزود: تکاپو می شود تمامی روستاهای استان تا سال ۱۴۰۰ تحت پوشش طرح تقویم قامتی قرار گیرند تا میزان شیوع ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی در بین زنان روستایی و عشایری مشخص و بخاطر کنترل و توافق آن برنامه ریزی شود.  

سلطانی اظهارداشت: برای اولین وهله داخل سطح کشور طرح ارزیابی قامتی زنان شاغل در اردبیل داخل سه ماه اول سال آینده ادا می شود و برای اجرای این طرح هماهنگی های لازم به عمل آمده است.  

استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر جمعیت دارد، متجاوز از ۵۰ درصد جمعیت استان را نسوان تشکیل می دهند.
Wunderlist درون مقدمه در سال ۲۰۱۰ به عنوان برنامه ای دسکتاپ کار خویشتن را مطلع کرد و پس ازآن درون گوشی آیفون همچنین دراختیار کاربران راحتی گرفت. درون سال ۲۰۱۱، دستگاه های اندرویدی همچنین از این برنامه بهره مند شدند و درنهایت، مایکروسافت چهار سال قبل دستور کار ی Wunderlist را از 6Wunderkinder سودا. دو سال قبل، ردموندی ها پروگرام ی لیست خود را با بسیاری از محدودیت های متشابه با Wunderlist ساخت و منتشر کرد.



مایکروسافت تاکنون به حفظ هر دو برنامه ی لیست سازی خود مایل بود؛ اما زمان حال تصمیم گرفته است برنامه ی To Do را جایگزین Wunderlist کند و بوسیله کاربران اعلام کرده از To Do استفاده کنند. البته Wunderlist پس از پایان فقره همچنان دردسترس خواهد وجود و تمامی داده های کاربران دراختیارشان قرار خواهد داشت؛ ولی از ۶ مه ۲۰۲۰ (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹) امکان به روزرسانی لیست ها وجود نخواهد داشت و از بی آرامی اکنون نیز عضویت در این درخت سرو امکان پذیر نخواهد وجود. مقاله های مرتبط:ویندوز 10 موبایل به فرجام حکم خویشتن رسیدمایکروسافت Teams دردسترس کاربران لینوکس قرار گرفت

مایکروسافت در پست وبلاگی خویشتن نوشت ویژگی های محبوب کاربران از پروگرام ی لیست Wunderlist به پروگرام ی  To Do نقل مکان شده است که می قابلیت بوسیله لیست قسمت قسمت کردن ها (پوشه ها)، مراحل (زیرگروه ها)، فایل منضمات ها، تعهد پرداخت گذاری و وظایف مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش اشاره کرد. ردموندی ها پروگرام ی To Do را برنامه ی یادداشت برداری و برنامه ریزی یکپارچه و ایمن معرفی کرده اند و این برنامه، تنها برنامه ی مدیریتی و یادداشت برداری مایکروسافت نیست؛ درنتیجه، می نبوغ بوسیله برنامه های دیگری چون Sticky Notes ،OneNote ،Outlook Tasks ،Notepad و Planner همچنین رمز کرد.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد باتوجه بوسیله به روزرسانی های اخیر To Do، کارایی و عملکرد نوع دوستی دراختیار کاربران صبر داده؛ درنتیجه، بهتر است Wunderlist را پیاده شدن بگذارند و بر سرو To Do تمرکز کنند. پروگرام ی لیست To Do داخل سپتامبر به روزرسانی شد و با توان حالت تاریک (Night Mode) دراختیار کاربران قرار گرفت. این سرویس هم اینک بخاطر کاربران ویندوز، مک، اندروید و iOS ارائه شده و نسخه ی تحت وب آن همچنین دردسترس خواهد بود. ردموندی ها امیدوار هستند این نقل و انتقالات داده ها کاربران از Wunderlist به To Do مشکلی برایشان ایجاد نکند و با رابط کاربری To Do بوسیله عطا بستگی برقرار کنند.بیشتر بخوانید:کنسول Xbox Series X داخل رویداد The Game Awards 2019 معرفی شدمایکروسافت و فورد از روش های رایانش کوانتومی بخاطر حل بغرنج ترافیک کاربرد می کنندآغاز ارسال پیام اعلام خطر مایکروسافت غم زمان با پایان پشتیبانی از ویندوز 7مایکروسافت Teams دردسترس کاربران لینوکس قرار گرفتهدست واقعیت افزوده اوپو با طراحی شبیه هولولنز منفصل شروع ۲۰۲۰ از متد می رسد
او تا حالا چندین کتاب نوشته، مثل «باغ وحش روی ریل»، «کارآگاه بازی های یک سوسک اندک ذهن»، مجموعه ی چهار جلدی «دستورالعمل گیج بازی» و...

به ارتباط چاپ کتاب های طنزشان، به سراغ او رفتیم که بپرسیم چه طور این همه ایده ی خنده دار برای نوشتن به ذهنش می رسد.

* * * شنیده ایم رئیس باغ مادام ابله چه بوسیله راسته آمده. می شود برایمان بگویید قضیه از چه فراغت است؟

باغ مادام نادان چه با نشر زرافه و کلی گربه بوسیله میدان آمده. قضیه از این قرار است که بانو خل چه و رئیس باغش که یک گربه است، به افزایش ی یک پسره که اسمش همین است، یعنی «پسره»، کلی ماجرای خنده دار برای نوزاد ها درست کرده اند؛ پسره با آزمایش های نادیده و غریبش، مادام خل چه با باغ پر از گربه اش و یک گربه ی بدبخت و دم منقطع که مثلاً رئیس است.

تا این مکان استقبال از این تاریخچه خوب بوده و امیدوارم رامشگر هایی که بعد از این هم کتاب را می خوانند دوستش داشته باشند. می گویند شما خیلی خلاق هستید. خلاقیتتان را از کجا می آورید؟

لابد فکر می کنید صبح ها نان و پنیر و خلاقیت می خورم! اما اصلاً این نعوظ ازاله. شاید غم بهتر باشد جواب این سؤال را پسره بدهد. برای اینکه او بی اندازه از من خلاق پر حرارت است. مثلاً به این فکر می کند که گربه را با گریزگاه ترکیب نرم و موجود عجیبی به اسم «گزغ» بسازد. یا یک ترکیب جدیدی از گربه و مارمولک به دنیای جانوران به کنیه گربولک تکثیر بطی ء. اما اگر بخواهم درون مورد خودم بگویم، باید بوسیله دنیای طفولیت ام برگردیم. به بچگی خودم و بچه های دیگر که نگاه می کنم می بینم پر از خلاقیت اند. دنیای طفولیت و نوجوانی پر از خلاقیت، فکرها و حرف های ابتکاری است که می تواند طاسی ایده برای نگاشتن به آدم بدهد. چه شد که غرض گرفتید بیش برنده کتاب هایتان را طنز بنویسید؟

راستش من هیچ وقت بوسیله طور رسمی تصمیم نگرفتم طنز بنویسم! من همان طوری که فکر کردن می کنم می نویسم، اما معمولاٌ بقیه به فکرهای من می خندند! کم کم وقتی این خنده ها اعاده شد متوجه شدم که انگار حرف های من برای بقیه بامزه است و بوسیله این مدلی که من می نویسم، طنز می گویند. درون زمان نوجوانی تاریخچه طنزی خوانده اید که یادتان مانده باشد؟

بارها و بارها کتاب های هیکل هیکل را می خواندم و هربار از طنزی که درون ماجراهایش حیات کیف می بردم و تعجب می کردم که نویسنده ی تَن تَن چه طور توانسته این همه داستان باحال و متنوع و ماجراجویانه بنویسد که طنز بی قراری باشد. توی دلم می گفتم: «دلگشا به حالش!» نوجوان هایی که می خواهند نویسنده شوند، بوسیله خصوص طنزنویس، باید چه امر کنند؟

پیشنهادم به نوجوان ها این است که خوب به اطرافشان، بوسیله شخصیت و روابط مردم ها، به گفت وگوها و اتفاقات کوچکی که دور و برشان می افتد، مداقه کنند. اتفاقات معمولی و یومیه ی ما پر از طنز است. فقط کافی است زاویه مان را با آن ها طوری تنظیم کنیم که قسمت طنزشان به چشممان بیاید.

------------------------------------------------------ قدری از کتابِ

باغ وحش روی ریل (صفحه ی۵تا۸)

این که می گویند در سفر باید شناخت، خیلی درست است. غلام حتی همسترم را تیمار داخل سفر شناختم. هرچند اصلاً قرار نبود با ما به این سیر بیاید. اما آمدنش باعث شد شخصیتش برایم رو شود و اخلاقش متجاوز تیز دستم بیاید. غیر از همستر، بابام را اندوه داخل همین سیر تکاملی شناختم. آن هم سپس از ۱۴سال آزگار!

قرار بود ۱۰ روز از عید را با ترن برویم جنوب پیش خال ام. ۱۰ روز برای دوربودن از همستر انحصاری انسان، وافر بسیار است. مثل این است که آدم ۱۰ روز از مسواکش دور باشد. آیا این استوار است؟

این درست نیست و بمنظور معتمد نیست، من بوسیله توصیه های ایمنی مامانم گوش نکردم. مامانم به من و پدر و برادر و خواهرم اولتیماتوم رحم که اسباب ورزش هایمان را به بی آرامی سایه ها بسپاریم. منظورش از ابزار ورزش همستر من، کاسکوی بابا، گربه ی برادرم و صندوق ی کرم های ابریشم خواهر پنج ساله ام بود؛ توهینی نابخشودنی!

گربه و موهبت حریر را نمی دانم، اما همستر یک موجود حی و یک شخصیت اجتماعی برازنده عرض است. او یک شناخت و همراه همیشگی است که می تواند ارزش قابل قبولی از برگه های امتحانی را که معلم در دادن تشخیص ی خوب به آن ها خساست به خرج داده، با دندان هایش تیکه پاره کند و دل صاحبش را خنک. ابتکاری چنانچه هیچگاه کدام از این هنرها را نداشت باز بی قراری بوسیله کاسکوی بی اخلاق بابام عزت داشت؛ زیرا قدیم خفه است و متشابه پرنده ی بعضی ها حرف زشت از دهنش درنمی جوی.

غلام نمی دانم بابام از چه چیز این کاسکو خوشش آمد که آن همه پول بالایش داد و از رفیقش خریدش. کاسکو که اسمش را گذاشته ایم طلبکار (اسم سابق اش بزرگمهر بود) پیش رفیق بابام هدایت شده. من و برادرم گاهی در مورد این که بابام چه رفیق بی تربیتی برای خودش انتخاب کرده درددل می کنیم.

در مبادله همستر یک حیوان مظلوم و بی قانون و صداست که جای کسی را تنگ نمی کند و هیچ توقعی از اطرافیانش ندارد. همین که بگذاری اش توی گوی تا برای خودش گردش کند و غذای مختصری هم به او قرضه برایش کافی است. بوسیله فکر تمام این دلایل دادگاه پسند من تصمیم گرفتم همسترم را با خودم به قطار بیاورم!





نویسنده: زهرا پول سیاه

تصویرگر: مسعود کشمیری

ناشر: انتشارات علمی و فرهنگی

تلفن: ۸۸۶۶۵۷۲۸

ارج: ۱۴هزار تومان
Blok on Blok که به خلاصه باب نامیده می شود، اولین گوشی هوشمند ماژولارجهان است که بر پایه بلاک چروک طراحی و تولید شده است. این گوشی هوشمند توسط Pundi X یکی از ارشد ترین شبکه های فروش غیرمتمرکز رمزارز ترقی یافته است.مقاله های مرتبط:چین اشتیاق دارد تا سال ۲۰۲۳ به ابرقدرت جهانی بلاک گره دگرگونی شودبلاک چین، فناوری انقلابی آینده

باب ابتدایی بار در رویداد CES 2019 رونمایی شد و توانست نشان افتخار نوآوری CES ۲۰۲۰ را همچنین از آن خود درنگ.

باهم اتحاد کردن Pundi X سرو رمزارزی با اشتهار XWallet دارد و همچنین وسیله ای با اشتهار ایکس پوز بوسیله مشتریان خویشتن نمایش می کند که به وسیله آن، خرید و خرید و تصویب ارزهای دیجیتال ممکن می شود. درهرصورت تلفن هوشمند باب که پیش از این ایکس فون نامیده می شد، برای کاربران خود محیطی کاملا غیرمتمرکز برای مدیریت کامل بر داده ها فراهم می کند.

سیستم عاملی که روی گوشی هوشمند باب نصب شده، سیستم عاملی متن باز با نام Function X است. ازآنجاکه این گوشی پهلو محور بلاک چین بنا شده، تمامی وظایف آن مانند ارسال پیامک، تماس های تلفنی، مرور صفحات وب و اشتراک گذاری فایل ها، بر بستر یک شبکه ی غیرمتمرکز اجرا می شود که رمزگذاری شدیدی شده و امن است.



تمامی پاره های باب، قطعاتی هستند که از جهیز عامل مبتنی بر بلاک چین ایکس به نعوظ تمام پشتیبانی می کنند. نیز حالت سنتی اندروید ۹ نیز روی اب اجرا می شود که تمامی امکانات یک گوشی اندرویدی را در اختیار کاربران قرار می دهد.

داخل بخش سخت افزار، این تلفن هوشمند به ریزپردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۶۰، GPU آدرنو ۵۱۲، رم ۶ گیگابایت و ذهن ۱۲۸ گیگابایتی مهیا است و در قیافه مقصود امکان ارتقاء آن تا ۵۱۲ گیگابایت هم بود دارد.

صفحه نمایشگر ۴/۹۷ اینچی آمولد باب نیز Full HD و با رزولوشن ۱۰۸۰در ۱۹۲۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶ به ۹ است. این گوشی هوشمند یک دوربین حقیقی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی F/2.0 و یک دوربین جلوی ۱۶ مگا پیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی دارد.



ظرفیت باتری گوشی اب ۳۳۰۰ میلی آمپرساعت است و از شارژ بی سیم هم پشتیبانی می یواش.

از دیگر امکانات آن می استعداد به حسگر اثر انگشت، جک هدفون ۳/۵ میلی متری، NFC، بلوتوث و پشتیبانی بی آرامی زمان از دو سیمکارت نانو اشاره کرد.



ناگفته نماند که باب یک گوشی ماژولار است و کاربر می تواند با جایگزین کردن اجزاء سفارشی، ظاهری منحصربه بی تا برای گوشی خود بسازد. کامل بخش ها درون یک کیت اسمبل تحت عنوان MOD ارائه می شود که دربرگیرنده تعدادی از قطعات استاندارد است و کاربر در رخساره انتظار می تواند قطعات سفارشی مورد دید خود را از وب سایت این شرکت خریداری درنگ.

بها این گوشی هوشمند ۵۹۹ دلار است و برای خرید آن باید از روال اپلیکیشن XWallet یا وب سایت Kikstarter  رفتار کرد.بیشتر بخوانید:سرویس ذخیره سازی مبتنی بر بلاک چین، ادعای هم چشمی با آمازون را دارداولین شناسنامه بلاک چینی به طور رسمی تو برزیل صادر شدچین شیوه رمزنگاری را از ابتدای سال ۲۰۲۰ اجرا می کندگوشی بلاک گره اکسدوس 1s اچ تی سی معرفی کردن شداینتل مفهوم کامپیوتر ماژولار را با Element به دنیای فناوری معرفی می کند
همان طورکه انتظار می رفت، ۱۴ آبان ، می واچ، مقدماتی ساعت هوشمند شیائومی با سیستم عامل Wear OS و پوسته ی MIUI شناساندن شد. براساس آخرین اخبار، چینی ها ساعت هوشمند دیگری ویژه ی کودکان را رونمایی کرد که می ربیت واچ ۲ اس ( Mi Rabbit Children’s Watch 2S ) معروفیت دارد. 

همان طورکه از نام این روزگار هوشمند هویدا است، گجت پوشیدنی جدید برای کاربرد ی کودکان نقشه کشی شده و تمام مشخصات آن مثل می واچ شیائومی است و از بدنه ی پلاستیکی روزی می برد و عزب ۴۴ گرم وزن دارد.



زمانه هوشمند شیائومی می ربیت واچ ۲ اس از نمایشگر با رزولوشن ۱/۳ اینچی با روشنی ۲۴۰ در ۲۴۰ پیکسل بهره می برد. می ربیت ۲ اس به جای نمایشگر AMOLED از پنل IPS و استاندارد IPX8 برخوردار است که آن را در طبق فایده آب ایمن می کند. این ساعت هوشمند ویژه ی کودکان به اسلات سیم کارت نانو برای همراهی به شبکه ی سلولی و GPS مجهز است و درکنار نصیب مندی از اسپیکر، قابلیت یگانگی بوسیله وای فای را دارد. باتری این ساعت هوشمند ۶۰۰ میلی آمپر ساعتی است که می تواند هفت روز شارژ موردنیاز دستگاه را تأمین کند. 

می ربیت واچ ۲ اس با ارج ۲۸ دلار تو راسته چین ارائه و فروخته می شود. ناگفته نماند هنوز درباره ی ارائه ی ساعت هوشمند تو بازارهای بین المللی صحبتی نشده است.بیشتر بخوانید:شیائومی گوشی جدیدی با پشتیبانی از 5G و شارژ سریع ۶۶ واتی معرفی می کندردمی K30 با توان پشتیبانی از 5G تا ۱۹ آذر معرفی کردن می شودمی سد 3i شیائومی با قیمت ۱۸ دلار معرفی شدکارخانه متاخر شیائومی برای تولید گوشی های پرچمدار 5G به مرحله بهره برداری می رسدپتنت اخیر شیائومی خبر از گوشی تاشدنی با دوربین چهارگانه می دهد
به نظر می رسد سامسونگ بالآخره مظفر شده است اپل را به استفاده از پنل های OLED Y-OCTA در آیفون های سال آینده ترغیب یواش. سال گذشته شایعات از احتمال استفاده از این پنل ها داخل آیفون های ۲۰۱۹ خبر می دادند؛ با این حال درعمل، چنین اتفاقی عارض نداد و اهالی کوپرتینو همچنان بوسیله کاربرد از پنل OLED قبلی ادامه دادند. اینک طبق گزارش ETNews، سامسونگ توانسته قراردادی با اپل منعقد کند تا به صورت انحصاری وظیفه ی تأمین پنل های OLED موردنیاز درون گوشی های آیفون ۵/۴ و ۶/۷ اینچی را برعهده داشته باشد.

اگر درباره ی فناوری Y-OCTA اطلاعی ندارید، بهتر است بدانید به واسطه ی استعمال از پنل لمسی سلولی درون ورق نمایش، الزام به کاربرد از لایه ی لمسی جداگانه در گوشی های هوشمند از بین می رود؛ از این رو، افزون براینکه بخش نمایشگر نازک تر می شود، کمی از هزینه ی تولید برای تولیدکننده نیز کاهش پیدا می درنگ. توجه کنید کاهش لایه های نمایشگر علاوه پهلو ویژگی های مذکور، به کاهش بازتابش نورِ تابیده شده به صفحه نمایش نیز منجر می شود.

براساس گزارش ETNews، فعلا سامسونگ، عزب تولیدکننده ای است که می تواند پنل یادشده را به میزان موردنیاز اپل تولید کند. درواقع، بوسیله نظر می رسد تردید اپل درباره ی ناتوانی سامسونگ در تأمین پنل های سابق الذکر باعث شده حیات تا قید کاربرد از آن را داخل آیفون های سال گذشته بزند.



گمان می رود کوپرتینویی ها در سال آینده، افزون بر آیفون های امسال، طایفه دوم آیفون SE را همچنین با طراحی مشابه آیفون ۸ و صفحه ارائه LCD معرفی کردن نرم. نیز براسس شایعات، آیفون ۱۲ که نمایشگر ۶/۱ اینچی دارد، برخلاف دوده کنونی از پنل OLED بهره خواهد برد. با حیات این برخلاف استاندارد های پرو، اپل پنلِ OLED موردنیاز برای آیفون ۱۲ را مشترکا از سامسونگ و ال جی تأمین می یواش. این بدین معنی است که از فناوری Y-OCTA درون این گوشی خبری نخواهد بود. 

ناگفته نماند سامسونگ از زمان گلکسی نوت ۷از پنل های Y-OCTA در گوشی های پرچم دار خود استفاده می کند.بیشتر بخوانید:گلکسی اس 11 نسخه 5G تو بنچمارک گیک بنچ دیده شدسامسونگ گلکسی نوت 10 لایت دارای خامه اس پن بلوتوثی خواهد بودسامسونگ احتمالا از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در گوشی های آینده اش استعمال نمی کندرندر گلکسی S11 پیش از فرا فرود امدن رویداد رونمایی رسمی بوسیله اشتراک گذاشته شدنحوه راندمان دکمه ی شاتر در قاب محافظ Smart Battery آیفون مشخص شد