شبکه حمل و نقل جهانی

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از ایرنا، مژگان سلطانی، رئیس گروه ورزش بانوان موسسه طاس بازی و جوانان استان اردبیل افزود: این طرح تا دی ماه دنباله خواهد یافت.  

وی با اعتراف اینکه طرح ارزیابی قامتی نسوان در سال های ۹۶ و ۹۷ همچنین داخل روستاهای استان ایفا شده است، اظهارداشت: در این طرح اجتماع مرام بانوان ۱۴ تا ۴۰ ساله است که درون دور فاتحه آن هزار و ۷۵۰ نفر از بانوان درون چهار روستا و داخل دور دوم آن ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از بانوان در ۴۰ دهکده مورد تقویم استراحت گرفتند.  

رئیس گروه بازی بانوان راه اندازی بی مو بازی و جوانان استان پیش روی کرد: درون دور سومین اجرای این طرح در ۶۶ روستای پرجمعیت شناسایی شده استان پیش دماغ می شود متجاوز از چهار هزار نفر از بانوان تک تخمین قرار بگیرند.  

سلطانی با اشاره بوسیله اینکه در هر شهرستان سه کارشناس هدایت بدنی پیرامون دیده درون مراکز بهداشت موجب ارتکاب طرح حاضر می شوند، گفت: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و مراکز بهداشت شهرستان ها ارتکاب می شود.  

مهتر قسمت قسمت کردن ورزش بانوان موسسه کل ورزش و جوانان استان اردبیل امتداد انصاف: ناهنجاری های مربوط به گردن، شانه، استوانه فقرات، لگن، زانو و پا مورد در این طرح ارزیابی می شود و بررسی های صورت پژمرده نشان می دهد نسوان روستایی استان بیشترین ناهنجاری را در کمر و زانو دارند.  

او گفت: بررسی ناهنجاری های قامتی، میزان مسری آن تو بین زنان روستایی، نمایش برنامه تمرینی و آموزش اجرای صحیح حرکات در کارهای یومیه از یکسره اهداف اجرای این طرح در استان است.  

وی افزود: تکاپو می شود تمامی روستاهای استان تا سال ۱۴۰۰ تحت پوشش طرح تقویم قامتی قرار گیرند تا میزان شیوع ناهنجاری های اسکلتی و عضلانی در بین زنان روستایی و عشایری مشخص و بخاطر کنترل و توافق آن برنامه ریزی شود.  

سلطانی اظهارداشت: برای اولین وهله داخل سطح کشور طرح ارزیابی قامتی زنان شاغل در اردبیل داخل سه ماه اول سال آینده ادا می شود و برای اجرای این طرح هماهنگی های لازم به عمل آمده است.  

استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر جمعیت دارد، متجاوز از ۵۰ درصد جمعیت استان را نسوان تشکیل می دهند.
  • ۹۸/۰۹/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی