شبکه حمل و نقل جهانی

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

به گزارش ایسنا، امیرحسین فتحی، مدیرعامل استخلاص عصر پنج شنبه داخل حاشیه نویسی کنفرانس خبری آندره آ استراماچونی، سرمربی این تیم بیان کرد: قرارداد استراماچونی دو ساله است و مبلغ قرارداد او از نیم چیزی که سایت های ایتالیایی اعلام کردند، کم تر است.

او درباره تمدید قرارداد ورزشکار های مهم این تیم گفت: هنوز یک ماه سرمد مانده است و فرصت برای این کار داریم. نیز ما ۵ بازیکن جدید جذب کرده ایم که اینک در ایفمارک تو حال گذراندن تست های پزشکی هستند تا یک شنبه از آن ها رونمایی خواهد شد. حزن چنین در حال بحث برای تمدید پیمان نامه بازیکنان مان هستیم و بوسیله زودی با آن ها بی قراری بوسیله نتیجه خواهیم رسید. بوسیله زودی قرارداد روزبه چشمی، حسین حسینی و وریا غفوری تمدید می شود و آن ها به جمع ما افزایش خواهند شد. چشمی ایران محو و قرار است فردا به ایران بیاید تا با او مذاکره کنیم.
فتحی درباره محزون منتظری تیمار گفت: پژمان گفته وجود که مجیدی با او تماس محزون بود و مصاحبت هایی را ایفا داده بود ولی من نمی خواهم وارد حاشیه نویسی منحوس و درون روز شناسایی سرمربی جدید تیم به حاشیه برود.
او درباره محل تمرینات استخلاص گفت: ما دو زمین برای تمرین در اختیار داریم که یکی زمین مجموعه نفت است و زمین مجموعه انقلاب حزن تو اختیار ماست و دفتر استراماچونی هم راحتی است در آن جا مستقر شود.

وی درون پاسخ بوسیله سوال ایسنا مبنی کنار این که بازیکنان جذب شده استخلاص چطور خرسند سرمربی جدید آبی ها را کسب کرده اند؟ تشریح رحم: با ایشان هماهنگ کرده بودیم و ویدیوهایی را برای او فرستادیم و راحتی است در تمرین ها غصه بازیکن ها را رصد نرم و دید دهد. بازیکن با نظر مستقیم سرمربی جذب می شوند و این اتفاق بی ریا است.

مدیرعامل رهایی درباره پیمان نامه پاتوسی گفت: قرارداد قرضی او یک سال و شقه است که نیمه جزئی از جمله آن پرداخت شده و با همت هیأت مدیره استراحت است بقیه پول او بی آرامی داده شود و این ورزشکار بخاطر استخلاص ورزش بطی ء.

فتحی درون خصوص کاستن ۲ و نیم میلیاردی حسینی گفت: من دوست ندارم مسائل خصوصی در فضای مجازی رسانه ای شود و به شدت با این موضوع مخالفم. حسینی و غفوری با کامران ریاضت کش به عنوان پاسبان هیأت مدیره مذاکره کردند و به زودی قراردادشان تمدید می شود البته هنوز چیزی رسمی نشده است.

او تو خاتمه درباره رحمتی گفت: او دوست برده و از بزرگان رهایی است و اما ما دخالتی تو انتخاب آویشن بعدی او نمی توانیم داشته باشیم و برایش هر مکان که هست آرزوی موفقیت می کنیم.
نرم افزار موبایل کجارو برای گوشی های اندروید آماده استفاده است و نسخه IOS آن بی قراری به زودی ارائه خواهد شد. برای بهتر و کاربردی خیس شدن این برنامه به کمک شما احتیاج داریم. در این اپلیکیشن شما می توانید:برای فروش مناسب ترین بلیط هواپیما از بین برترین فروشندگان بلیط هواپیما نبض وجو کنید.داخل بین تورهای مسافرتی جست وجو کنید و تور مسافرتی ارزان خویشتن را تفویض و خریداری کنید.اطلاعات هتل ها و اقامتگاه های نشانه سفرتان را ببینید و پس از مقایسه بخاطر رزرو هتل رفتار کنید.بنیادی ترین دیدنی ها، جاذبه های توریستی، موزه ها و پارک های شهرهای مختلف را پیدا کنید و درباره آن ها بخوانید و برای گردش های خود برنامه ریزی کنید.اطلاعات میخانه ها و کافه های شهرهای مختلف را معلوم و با توجه به سلیقه تان بهترین آن ها را تفویض کنید.براساس موضع تان مکان های گردشگری اطرافتان را بشناسید. نزدیک ترین هتل ها، ارسی ها ، پارک ها و مهمانخانه های اطرافتان را به راحتی پیدا کنید.و امکانات دیگری که به زودی بوسیله این اپلیکیشن اضافه می شود...









از شما احضار می کنیم تا اپلیکیشن کجارو را دانلود کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید. نظرات ارزشمند شما به ما در رفع ایرادات و طولانی کردن این اپلیکیشن دستیار جلال خواهد کرد و راهنمای ما در ارائه ی نسخه های بعد اینده خواهد بود. شما می توانید نظرات خود را یا از طریق ارسال دید در اپلیکیشن یا از روال نوشتن کامنت در انتهای همین پست به ما معارفه دهید.
بوسیله نظر می رسد با اعلام حمایت مالی شریک KLM از پیدایش هواپیمای V شکل موسوم به V پرنده خواه Flying-V، سرعت بیشتری به خویشتن بگیرد. KLM مشارکت هواپیمایی هلندی است که با نام خط هواپیمایی سلطنتی هلند (Royal Dutch Airline) هم شناخته می شود.



هواپیمای V شکل به قصد بهبود و پایداری بیشتر پروازهای هواپیمایی نقشه کشی شده است. ایده ی پا بر جا این طرح توسط جاستس بناد (Justus Benad) تو زمانی که دانشجوی دانشگاه برلین بود، اعتراف شد و سپس توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی دلف (Delf University of Technology) تو هلند، تک بررسی بیشتر قرار گرفت.مقاله های مرتبط:مبصر ترین هواپیمای جهان بدوی بار از روی زمین برخاستهواپیماهای برقی و هیبریدی به زودی فلک ها را درمی نوردند

طراحی جالب و تخصیص به فرید این هواپیما بوسیله متد ای است که مسافران، مخزن سوخت و صندوق بار، همگی درون بال های هواپیما جا داده شده اند. گفته می شود این نقشه کشی باعث کاهش سوخت جت می شود و درون نتیجه این هواپیما بخاطر پیمودن مسافت های کامل کم قیمت است.

طراحان این هواپیما ادعا می کنند که این هواپیما درحالی که تعداد مسافری تقریباً برابر با Airbus A350-900  را جابه جا می کند، استفاده بنزین آن ۲۰ درصد کمتر از Airbus A350-900 خواهد بود. پرواز- V می تواند ۳۱۴ مسافر را حمل بطی ء درحالی که Airbus A350 ظرفیت بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ مسافر را دارد. نکته ی جالب دیگر این است که بور ی دو لبه ی بال های این هواپیما دقیقاً مشابه A350 و برابر با ۶۵ متر است. این ویژگی از این دید اهمیت دارد که برای کاربرد از این هواپیمای جدید نیازی به فراهم کردن زیرساخت های هواپیمایی جدید زدودن و می تواند از مسیرها، گیت ها و آشیانه های مخصوص A350 مصرف کند.



پیتر اِلبِرز (Pieter Elbers) رئیس شریک شدن KLM داخل این مورد می گوید:در سال های اخیر مشارکت KLM یکی از پیشتازان فعالیت درون زمینه ی گشایش و مقاومت صنعت هوانوردی بوده است. ما بسیار خوشدل هستیم که داخل این زمینه با دانشگاه دلف همکاری کنیم برای اینکه بستگی خوبی با شرکت KLM دارند و همکاری با آن ها عمه عقب نشینی وقار بخاطر ما است که بتوانیم داخل صنعتی هوانوردی دامنه های فراز برداریم.

از طرف دیگر رولوف ووس (Roleof Vos) سرپرست پروژه در دانشگاه دلف متقی است چنین خلاقیتی می تواند به عنوان نیروی محرکی باشد که باعث ابداع طرح های خلاقانه تر در آینده شود، هر چند دنیای تکنولوژی در حال فراهم درون تلاش است که بتواند هواپیماهای غول پیکری بسازد که به جای سوخت از برق استفاده می کنند.

او داخل مورد هواپیماهای برقی گفته است:الکتریکی کردن همگی ی ناوگان فلکی تقریباً غیرممکن است و حتی تا ۳۰ سال دیگر بی قراری امکان این کار فراهم نمی شود. مهم ترین دلیل این است که هواپیماهای الکتریکی بسیار سنگین هستند و نمی توانند تو عین حمل مسافر از بالا اقیانوس نقشه گذر کنند. بنابراین ما باید تکنولوژی های جدیدی را بیابیم که با آن بتوانیم مصرف سوخت در هواپیماها را تا وزن قابل توجهی کاهش دهیم.

سال ها است که هواپیماهای معمول که ترکیبی از یک لوله و بال ها هستند درون دنیا استفاده می شوند. در طراحی جدید هواپیما گونه ای یگانگی بین جناح ها و کابین مسافر بود دارد. اتاقک مسافر خودش می تواند درون بلند شدن هواپیما از روی زمین دستیار کننده باشد و بنابراین نیروی آیرودینامیک کمتری تولید می کند. بخش بزرگی از کاهش صرف کردن سوخت داخل این هواپیما خراج ی همین کاهش نیروی آیرودینامیک است. علاوه کنار این کاهش پیمانه این هواپیما نسبت به هواپیمای عادی هم داخل کاهش سوخت آن مؤثر است. پرواز-V قدری از A350 کوچکتر است و بنابراین ارزش سطحی از آن که با محیط در تماس است کمینه خواهد بود. در نتیجه مالش کمتری بین جت و هوا ایجاد خواهد شد. این یعنی V پرنده سوخت کمتری احتیاج خواهد داشت.

کاهش سوخت مورد حاجت اثرات جانبی هم دارد که برای شریک شدن KLM مهم است. مهم ترین اثر جنبی کاهش سوخت، کاهش تولید دی اکسید کربن است.









محققان امیدوار هستند که بتوانند تا شهریور ماه امسال  این هواپیما را در نمونه کوچک آماده کنند و به گفته ووس، نمونه آزمایشی این جت و کابین آن درون مهرماه امسال و در یکصدمین سالگرد آغاز به کار مشارکت KLM در  فرودگاه شیفول آمستردام ( Schiphol airport ) برای جمله به نمایش گذاشته خواهد شد. امید می جوی نمونه ی واقعی این جت تا سال ۲۰۴۰ خواه ۲۰۵۰ به ناوگان هوایی اضافه شود.

ووس به سی ان ان گفته:این طراحی هنوز تست های دقیق تازگی نیاز دارد. ما تست های عددی بسیار و آزمایش مقدماتی تونل ورم را روی آن انجام داده ایم اما تست های بیشتری در تونل نفخ و در سرعت های بلندی و پایین نیاز داریم تا بتوانیم تامین شویم این نقشه کشی همانگونه که ما تصور می کنیم، واقعاً مصرف سوخت کمتری دارد.بیشتر بخوانید:عجیب ترین و جذاب ترین کامپیوترهای کامپیوتکس ۲۰۱۹همه چیز درباره ی گرافیست شدن: درآمدزایی از دنیای رنگ و طرحنسخه متاخر تبلت Intuos Pro Small وکام معرفی شدمایکروسافت فرم ورک Fluid را بوسیله نیت یکپارچه سازی اسناد آفیس معرفی کردبوئینگ از نقص نرم افزاری ۷۳۷ مکس نخست بوده است
تسلط بر مهارت جدید (ورزشی، ابزاری، هنری و...) بوسیله زمان و آموزش نیاز دارد. هرچند می دانیم عدد سالم می تواند این احاطه ها را یاد بگیرد، چگونگی توسعه ی عدد به سرود ایجاد رفتارهای متاخر مرتبط با آن مهارت ناشناخته مانده است. کسب دانش درباره ی مدارهای خشمناک پشت صحنه ی این رفتارها ممکن است با خلق اقتدار بازآموزی کارهای روزمره در افراد دستخوش آسیب مغزی موجب بهبود چونی زندگی آن ها شود.

پژوهشگران علامت داده اند هنگام یادگیری احاطه جدید درون بلندمدت، الگوهای متاخر فعالیت عصبی در مغز ایجاد می شوند و وفاق سببی بین این الگوها و قابلیت های رفتاری متاخر حیات دارد. نتایج این پژوهش در روزنامه ی PNAS منتشر شده است. امیلی اوبی، یکی از پژوهشگران مطالعه گفت:ما از رابط مغز و کامپیوتر (BCI) استفاده کردیم که ربط مستقیم را بین فعالیت خشمناک شرکت کننده و لول مکان نمای کامپیوتر ایجاد می کند. هنگامی که خجسته های رزوس درحال انجام مستمری ای بودند که به حرکت مکان نمای کامپیوتر نیاز داشت، توانستیم فعالیت حدود ۹۰ واحد عصبی را در منطقه ی بازویی قشر حرکتی بدوی ی مغز ثبت کنیم.مقاله های مرتبط:کشف یک جنس متاخر از ارتباطات عصبیهمگام شدن کندرو عدد با اطلاعات جدید به چه صورت اجرا می گیرد؟مغز چگونه با صحبت کردن با خود آموزش می بیند؟

به منظور بررسی احتمال ایجاد الگوهای جدید فعالیت خشمناک هنگام یادگیری، این حیوانات برای پرورش مهارت جدید تشجیع شدند و الگوهای فعالیت عصبی آن ها پس از مهارت بر مهارت متاخر با الگوهای قبل از یادگیری مقایسه شد. البته همچون یادگیری بیشتر تسلط های دیگر، این حکم نیز بوسیله چند جلسه محک و آموزش نیاز داشت و این حیوانات پس از یک هفته، نحوه ی کنترل جا نما را یاد گرفتند.

نتایج بررسی ها نشان می رحم الگوهای جدیدی از فعالیت عصبی درون عدد آن ها شکل گرفته و این الگوها همان چیزی بود که به میمون ها دستیار می کرد وظیفه ی متاخر را اجرا دهند. می توان گفت فرایند احاطه آدم بر تسلط جدید نیز دربرگیرنده تشکیل الگوهای جدید فعالیت خشمناک می شود. بایرون یو، یکی دیگر از پژوهشگران مطالعه می گوید:اگرچه مشغول معاینه این شهریه ی اختصاص درون حیوانات آزمایشی هستیم، اعتقاد داریم این فرایند احتمالا همان فرایند چگونگی یادگیری مهارت بوسیله وسیله ی عدد است. احاطه انگشتان بخاطر نواختن قطعه ای پیچیده روی پیانو را درون نظر بگیرید. قبل از تمرین، مغز شما ممکن است نتواند الگوهای فعالیت مناسب بخاطر تولید حرکات ارزان انگشتان را تولید درنگ.

استیون چیس می گوید:فرض می کنیم تمرین گسترده موجب خلق کردن اتصالات سیناپسی جدید و بوسیله طورمستقیم ترقی ی الگوهای متاخر فعالیت عصبی می شود که اقتدار های متاخر را امکان پذیر می نرم. فکر می کنیم این موضوع برای هر فردی مصداق دارد که می خواهد مهارتی یاد بگیرد؛ چه اینکه او فردی فلج باشد که بخواهد مصرف از رابط عدد و کامپیوتر را یاد بگیرد یا ویژگی باشد که دچار سکته شده و می خواهد عملکردهای حرکتی غریزی خود را باردیگر بوسیله مشت آورد. اگر بتوانیم مستقیما مغز را هنگام یادگیری حرکتی مشاهده کنیم، شاید بتوانیم استراتژی های بازخورد تندخو را نقشه کشی کنیم که بتوانند فرایندی را تسهیل کند که به تشکیل الگوهای فعالیت عصبی جدید منجر می شود.بیشتر بخوانید:نتایج پژوهشی مأیوس کننده: اینترنت قاتل ذهن کاربران استبازیابی حافظه با کاربرد از تحریک الکتریکی مغزایمپلنت مغزی گوگل، یادگیری را آسان می کندیافته جدید: تایید ارتباط بین روده و عدد در بیماری اوتیسمرشد سلول های مغز در طولانی عمر ادامه دارد
دلیریوم یا روان آشفتگی، اختلالی جدی در اقتدار ذهن است که به آشفتگی فکری و کاهش هوشیاری نسبت به محیط پیرامون می انجامد. روان آشفتگی معمولا سریع و داخل طی چند ساعت یا چند روز شروع می شود. این بیماری اغلب می تواند در پی یک خواه چند عامل مانند بیماری شدید یا مزمن، تغییرات تعادل متابولیسم بدن (مانند افت سدیم)، دارو، عفونت، جراحی، مسمومیت دارویی یا الکلی و صرفنظر (اعتیاد یا دارو) ابراز کند. ازآنجایی که علائم دلیریوم و ویرانی حجر ممکن است مشابه باشند، مفروضات یکی از اعضای خانواده یا پرستار بیمار بخاطر تشخیص نکته سنج پزشک می تواند عمده باشد.در امتداد بیشتر با این بلای ناگهانی آشنا می شوید. علائم دلیریوم

علائم و نشانه های دلیریوم معمولا درون عزت چند شایسته کردن خواه چند روز اول می شود. این علائم اغلب درون طول روز حالت نوسانی دارند و در برخی از دوره های زمانی ممکن است محو شوند. شب ها که محیط حوالی تاریک است و اشیا به خوبی قابل معارفه نیستند، این علائم حادتر می شوند. نشانه ها و علائم ابتدایی دلیریوم عبارت اند از: کاهش هوشیاری نسبت بوسیله فضا ناتوانی درون متمرکز ماندن روی یک موضوع خواه ناتوانی درون تغییردادن موضوعات؛ گیرکردن روی یک ایده به جای شرکت داخل گفتگوها یا پاسخ بوسیله پرسش ها؛ متباعد شدن حواس به دلیل عوامل بسیار بی اهمیت؛ گوشه گیری؛ بی تحرکی یا کمینه تحرکی یا نداشتن کوچکترین واکنشی نسبت به هوا. مهارت های روحی خسته (اختلال شناختی) حافظهٔ ضعیف، بوسیله ویژه درمورد اتفاقاتی که اخیراً عارض داده اند؛ موقعیت ناآگاهی (سردرگمی)، بخاطر مثال نمی دانید که کجا یا چه کسی هستید؛ دشواری در صحبت کردن خواه یادآوری کلمات؛ بعید گویی یا بی معنی بودن گفتار؛ مشکل درک گفتار؛ دشواری تو خواندن خواه نگاشتن. تغییرات رفتاری نظر چیزهایی که وجود خارجی ندارد (توهم)؛ بی قراری، سراسیمگی خواه اقدام همراه با خشم؛ دادزدن، ناله کردن یا ابداع صداهای دیگر؛ ساکت و گوشه انسداد بودن، به اختصاص داخل افراد مسن؛ حرکات کند یا سستی؛ به غصه اشامیدن عادات خواب؛ وارونگی چرخهٔ خواب و بیداری داخل شب و روز. اختلالات عاطفی اضطراب، ترس یا پارانویا؛ افسردگی؛ زودرنجی خواه خشم؛ عاطفه شادمانی (سرخوشی)؛ بی تفاوتی؛ تغییرات نوک تیز و غیرقابل پیش بینی خلقی؛ تغییرات شخصیتی؛ گوناگون دلیریوم



متخصصان سه نوع دلیریوم را خبر کرده اند: دلیریوم هایپراکتیو

احتمالا این جنس دلیریوم را راحت زیرفون از گوناگون دیگر آن می توان تشخیص رحم. مقدور است محتوی بی قراری (برای مثال، قدم زدن با گام های آهسته و یکنواخت)، سراسیمگی، تغییرات سریع خلقی یا توهمات و همچنین امتناع از باهم اتحاد کردن با دیگران در امری باشد. دلیریوم هیپواکتیو

این نوع دلیریوم می تواند شامل بی تحرکی خواه کاهش فعالیت حرکتی، کُندی، خواب آلودگی غیرطبیعی یا گیج به نظررسیدن باشد. دلیریوم ترکیبی

همان طور که از نامش پیداست، شامل علائم و نشانه های هر دو نوع هایپراکتیو و هیپواکتیو است. فرد ممکن است به سرعت بین هایپراکتیو و هیپواکتیو تغییر حالت دهد. تفاوت دلیریوم و زوال عقل

تشخیص فصیح آشفتگی و انهدام عقل می تواند دشوار باشد و شخص امکان پذیر است بوسیله هر دوی آنها مبتلا باشد. درحقیقت افراد مبتلا بوسیله زوال عقل، غالبا دچار دلیریوم اندوه می شوند. اما ابتلا به دلیریوم عودشونده، همیشه بوسیله این معنا حلق که شخص به زوال عقل نیز مبتلاست. ازاین رو تقویم زوال عقل نباید در دوران عود دلیریوم عمل شود، بجهت ممکن است نتایج گمراه کننده ای به همراه داشته باشد.

زوال عقل کاهش پیش روندهٔ حافظه و سایر مهارت های تفکر به دلیل اختلال تدریجی و ازدست دادن سلول های مغزی است. شایع ترین موجب خرابی عقل بیماری آلزایمر است.

برخی از تفاوت های بین مقصد های دلیریوم و زوال عقل عبارت اند از: آغاز علائم

شروع مقصد های دلیریوم در یک زمان کوتاه اتحاد می افتد، درحالی که زوال عقل معمولا با علائم نسبتا جزئی آغاز می شود و به تدریج تو کشش زمان وخیم پر حرارت می شود. میزان تمرکز

در دلیریوم، توانایی تمرکز یا توجه بوسیله لباس قابل دوراندیشی ای درمانده می شود. اما شخص در مراحل مقدماتی زوال عقل عموما هوشیار همیشگی می ماند. نوسانی بودن علائم

علائم ظاهری دلیریوم اغلب می توانند به شکل برازنده پروا ای داخل کشش روز تزلزل داشته باشند. درحالی که افراد مبتلا بوسیله نیستی سنگ ممکن است گاهی اوقات تو کشش روز بدترین و بهترین حالت شان را داشته باشند، مهارت ذهن و تامل آنها داخل طاس روز در سطح نسبتا ثابتی فراغت دارد. چه موقع باید بوسیله پزشک مراجعه کنیم؟

اگر هرکدام از نشانه ها یا علائم این بلای ناگهانی را در یکی از بستگان، دوستان و یا شخصی که تحت مراقبت شماست مشاهده کردید، به پزشک شناسایی دهید. معلومات شما دربارهٔ نشانه های قشری شخص، مهارت های فکری معمول، اقتدار های روزمرهٔ او در روند نمره بیماری و کشف کردن موجب اصلی آن جلال زیادی دارد.

اگر متوجهٔ نشانه ها و علائم دلیریوم در فردی اکید که تو بیمارستان رنجور است یا در خانهٔ سالمندان زندگی می کند، فرض را بر این بگذارید که پرستار و پزشک از این موضوع اطلاع ندارند و آنها را در روانی راحتی دهید. سالمندانی که برای مدتی درون بیمارستان یا خانهٔ سالمندان زندگی می کنند در معرض خطر ابتلا به دلیریوم استراحت دارند. انگیزه دلیریوم



دلیریوم هنگامی بروز می کند که ارسال و دریافت سیگنال های معمولی در مغز ضعیف شود. این اختلال بوسیله احتمال بیش ناشی از عوامل متعددی است که عدد را آسیب پذیر می کنند و علت عملکرد نادرست داخل فعالیت های مغزی می شوند.

این بیماری ممکن است یک خواه چند علت داشته باشد. به عنوان مثال گاهی احتمال دارد ترکیبی از یک وضعیت پزشکی و مسمومیت دارویی باشد، اما گاهی اوقات نمره انگیزه آن ناممکن است. علل احتمالی ابتلا بوسیله این بیماری عبارت اند از: داروهای خاص یا مسمومیت دارویی؛ مسمومیت دارویی، الکلی یا ترک اعتیاد؛ وضعیت پزشکی مانند سکتهٔ مغزی، حملهٔ قلبی، وخیم شدن بیماری ریه خواه کبد یا آسیب ناشی از سقوط؛ عدم تعادل متابولیسمی مانند کاستی سدیم خواه کلسیم؛ مصیبت شدید، مزمن یا لاعلاج؛ تب و عفونت حاد، به ویژه در کودکان؛ عفونت دستگاه ادراری، جوهر الریه یا آنفولانزا، به ویژه داخل افراد مسن؛ قرارگرفتن در معرض سمومی مانند مونوکسیدکربن، سیانور و نظایر آنها؛ سوءتغذیه یا کم آبی؛ محرومیت از خواب خواه رنج های شدید عاطفی؛ درد؛ جراحی یا سایر شیوه های پزشکی که با بیهوشی انجام می شوند.

برخی داروها (یا ترکیبی از آنها) نیز می توانند علت ابتلا به دلیریوم شوند. به نشانی مثال: داروهای مسکن؛ داروهای رویا آور؛ داروهایی بخاطر اختلالات خلقی قرین اضطراب و افسردگی؛ داروهای ضدحساسیت (آنتی هیستامین ها)؛ داروهای آسم؛ داروهای استروئیدی بوسیله نام کورتیکواستروئیدها؛ داروهای مصیبت پارکینسون؛ داروهای تداوی اسپاسم خواه پریدن. عوامل خطرآفرین دلیریوم



بیمارانی که درون بیمارستان به ویژه درون بخش مراقبت های ویژه یا پس ازآن از جراحی بستری می شوند خواه افرادی که درون خانه سالمندان سکونت دارند، بیشتر از دیگران در معرض کار بزرگ ابتلا به دلیریوم قرار دارند. این بیماری در افراد مرشد شایع تر است.

برخی از بیماری هایی که سربزرگی ابتلا به دلیریوم را افزایش می دهند، عبارت اند از: اختلالات مغزی مشابه انهدام عقل، سکتهٔ مغزی یا بلای ناگهانی پارکینسون؛ گذراندن دوره هایی از این بیماری در گذشته؛ آسیب های شایعه یا شنوایی؛ وجود مشکلات بی حد پزشکی. پیامدهای بیماری

دلیریوم ممکن است عزب چند ساعت، چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد. اگر مسائلی که داخل این بیماری تأثیر دارند موردتوجه قرار گیرند، زمان بهبودی اغلب کوتاه مرطوب می شود.

میزان بهبودی تا حدی بوسیله وضعیت صلح و صفا و معنی قبل از اول مصیبت ربط دارد. به نشانی مثال، افراد مبتلا به فنا حجر مقدور است با کاهش قابل توجهی را در مهارت های روحی و حافظه مواجه شوند. افرادی که وضعیت سلامتی بهتری دارند به احتمال زیاد کاملا بهبود می یابند.

افراد مبتلا به سایر بیماری های جدی، مزمن یا لاعلاج مقدور است مجددا به سطح مهارت های روحی یا عملکردی که قبلا داشته اند نرسند. درون افرادی که مصیبت وخیمی دارند حدس بیشتری بود دارد که دلیریوم بوسیله کاهش طاسی سلامت، بهبودی ضعیف بعد از جراحی، احتیاج به مراقبت در مراکز نگهداری های بهداشتی (قرین بیمارستان روانی) و افزایش خطر اجل بیانجامد. پیشگیری از دلیریوم



موفق ترین روش های پیشگیری از دلیریوم، با هدف قراردادن عوامل خطری که منجر به عود آن می شوند حکم می کنند. فضا های بیمارستانی این بلای ناگهانی را تا حدودی تشدید می کنند: دگرگونی دوباره اتاق، ضابطه های تهاجمی جراحی، صداهای بلند، روشنایی ضعیف و کمبود نور طبیعی و همچنین مشکلات خواب این بیماری را فقط بدتر می کند.

شواهد حاکی از آن است که راهبردهای خاصی متشابه قانون بوسیله خواب خوب، نگه داشتن بی نظیر تو آرامش و دادن حس خوب به او و همچنین کمک به پیشگیری از بروز مشکلات یا سایر مالیات پزشکی می تواند سبب جلوگیری یا کاهش شدت علائم دلیریوم شود.

مقاله صوتی

مدت ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه قالب فایل MP3 گوینده مژگان اصغری ظرفیت ۴۹ مگابایت تعداد فایل ۱۰ فایل صوتیمجموعه صوتی علائم، پیشگیری و درمان بلای ناگهانی ها



صلح و صفا ارزشمندترین مایملک انسان است

9،000 تومان مشاهده مقاله صوتی
شب گذشته و داخل نطق اصلی نشست WWDC 2019، اپل به صورت رسمی نسل متاخر کامپیوتر فوق العاده قدرتمند مک پرو را رونمایی کرد. بااین حال، شاید یکی از دوست داشتنی ترین نکات موجود درباره ی این کامپیوتر، مصرف ی آن از پردازنده ی گرافیکی Radeon Pro Vega II است که پیش تر، AMD معرفی نکرده بود. مقاله ی مرتبط:مک پرو معرفی شد

حال غول دنیای تراشه های کامپیوتری جزئیات بیشتری از توانمند ترین پردازنده ی گرافیکی خود منتشر کرده است. در حالی که چیزی تا رونمایی رسمی و عرضه ی نسل جدید پردازنده های گرافیکی Navi باقی نمانده، اپل استفاده از معماری فعلی وگا را ترجیح داده است.

پیش ازاین، توانمند ترین پردازنده ی گرافیکی موجود درون زنبیل محصولات AMD رادئون VI بود که داخل رله بالاتری درمقایسه با وگا ۶۴ و وگا ۵۶ راحتی می گیرد که در آی مک های اپل به کار رفته اند. البته بوسیله گفته ی AMD، رادئون پرو وگا II عملکرد کاملا متفاوتی درمقایسه با برادرانش خواهد داشت. این پردازنده که بخاطر کارهای حرفه ای مشابه تصحیح محتوای 8K و تولید محتوای 3D و پردازش های هوش قلابی توسعه یافته، توان پردازشی بسیار قدرتمندی دراختیار کاربران قرار می دهد. 

بخاطر آشنایی بیشتر با نحوه ی امر AMD در توسعه ی پردازنده ی گرافیکی، بد نیست بدانید این شرکت در وهله ی اول معیار های توانمندی برای استفاده داخل مرکز داده و ابرکامپیوترها توسعه می دهد و درادامه، با معرفی کارت های گرافیک جدید، فناوری مذکور را بوسیله کامپیوترهای شخصی و ورک استیشن ها انتقال می دهد.



در سال گذشته ی میلادی، AMD دو پردازنده ی گرافیکی توانمند از قوم ی رادئون اینستینکت (Radeon Instinct) را برای امور تجاری و مراکز داده معرفی کردن کرد که دربرگیرنده MI50 و MI60 بودند. بعضی بعد و در CES 2019، نسخه ی بسیار مشابه با MI50 برای دسکتاپ ها با شهرت رادئون VII معرفی شد. حال MI60 راه خود را بوسیله دسکتاپ های رده اوج باز کرده که AMD آن را رادئون پرو وگا II می نامد. البته، نام گذاری های اخیر AMD، به اختصاص در بخش پردازنده های گرافیکی با معماری وگا، به ضلالت کاربرانمنجر می شود.

رادئون پرو وگا II از ۶۴ واحد محاسباتی محتوی ۴۰۹۶ هسته ی پردازشی استریم یکروز می برد که تو بسامد کار کننده حداکثر ۱.۷ گیگاهرتز، توان پردازشی ۱۴.۲ ترافلاپس را نمایش می دهد. تجهیز به ۳۲ گیگابایت حافظه ی HBM2 با مناسبت باند ۴۰۹۶ بیت، پهنای باند ۱ ترابایت بر ثانیه را به ارمغان می آورد که فکر کردن کاربران حرفه ای در حصه ذهن ی گرافیکی را راحت می کند.

افزون براین، AMD بخاطر کاربرانی که بوسیله قابلیت پردازشی بیشتری نیاز دارند، راهکار بسیار جذابی نمایش می کند؛ چراکه نسخه ی توانمند تری از این پردازنده ی گرافیکی با صیت Radeon Pro Vega II Duo نیز دردسترس است که از دو پردازنده ی وگا II روی یک بورد بهره می برد تا با عرضه ی قابلیت پردازشی ۲۸.۴ ترافلاپس، خود را توانمند ترین کارت گرافیک دنیا معرفی کند. این پردازنده ها با پیوند بسیار نوک تیز Infinity Fabric عام AMD به یکدیگر همواره شده اند.مشخصات فنیمعماریواحدهای پردازشیهسته های استریمعملکرد FP32حداکثر فرکانس کاریظرفیت حافظهBus حافظپهنای باند حافظهلیتوگرافیRadeon Pro Vega II DuoGCN 5.1 (Vega 20 x 2)۱۲۸۸۱۹۲۲۸.۴ ترافلاپس۱۷۰۰ مگاهرتز۶۴ گیگابایت HBM2۴۰۹۶ بیت۱ ترابایت پیاده شدن ثانیه۷ نانومترRadeon Instinct MI60GCN 5.1 (Vega 20)۶۴۴۰۹۶۱۴.۷۵ ترافلاپس۱۸۰۰ مگاهرتز۳۲ گیگابایت HBM2۴۰۹۶ بیت۱ ترابایت کنار ثانیه۷ نانومترRadeon Pro Vega IIGCN 5.1 (Vega 20)۶۴۴۰۹۶۱۴.۲  ترافلاپس۱۷۰۰ مگاهرتز۳۲  گیگابایت HBM2۴۰۹۶ بیت۱ ترابایت پیاده شدن ثانیه۷ نانومترRadeon Instinct MI 50GCN 5.1 (Vega 20)۶۰۳۸۴۰۱۳.۴۱ ترافلاپس۱۷۴۶ مگاهرتز۱۶  گیگابایت HBM2۴۰۹۶ بیت۱ ترابایت پهلو ثانیه۷ نانومترRadeon VIIGCN 5.1 (Vega 20)۶۰۳۸۴۰۱۳.۴۴ ترافلاپس۱۷۵۰ مگاهرتز۱۶ گیگابایت HBM2۴۰۹۶ بیت۱ ترابایت پیاده شدن ثانیه۷ نانومترRadeon RX Vega 64GCN 5.0 (Vega 10)۶۴۴۰۹۶۱۲.۵۸ ترافلاپس۱۵۳۶ مگاهرتز۸ گیگابایت HBM2۲۰۴۸ بیت۴۸۳ گیگابایت برثانیه۱۴ نانومترRadeon RX Vega 56GCN 5.0 (Vega 10)۵۶۳۵۸۴۱۰.۵۷ ترافلاپس۱۴۷۴ مگاهرتز۸ گیگابایت HBM2۲۰۴۸ بیت۴۰۹.۶ گیگابایت بر ثانیه۱۴ نانومتر

برای مقایسه بد نیست بدانید انویدیا RTX 2080 Ti و TITAN RTX به ترتیب ۱۳.۴ و ۱۶.۳ ترافلاپس نبوغ پردازشی دارند. مقاله ی مرتبط:iOS 13 با تم تیره از نحو رسید

البته، نکته ی جالبی که درباره ی نسخه ی معرفی شده در میتینگ اپل حیات دارد، این است که نسخه ی موجود در مک پرو به طورویژه سفارشی سازی شده تا تمام نبوغ موردنیاز خویشتن را از محضر PCIe تأمین بطی ء و به کانکتور های مجزا نیازی نداشته باشد.

هریک از کارت های مذکور به ۷۵ وات توان حاجت خواهند داشت که درگاه های PCIe موجود در مک پرو توانایی ارائه ی ۴۷۵ وات توان را دارند تا اپل باردیگر تخصص خود تو تولید سخت افزار منحصر به فرد را بوسیله رخساره همگان بکشد.



اپل در مک پرو، ماژول عام (MPX (Mac Pro Expansion را دردسترس کاربران قرار داده تا امکان استعمال از دو کارت گرافیک Radeon Pro Vega II Duo مجهز باشد. بدین ترتیب، نبوغ پردازشی علو العاده ی ۵۶.۸ ترافلاپس درکنار ۱۲۸ گیگابایت ذهن ی HBM2 از پسِ هر کاربری صنف ای بوسیله صبر برخواهد آمد.

AMD هنوز جزئیاتی درباره ی قیمت و زمان عرضه ی Radeon Pro Vega II و Radeon Pro Vega II Duo اعلام نکرده؛ ولی درصورت مقایسه ی آن ها با قیمت ۶۹۹ دلاری رادئون VII، می توان هوی برچسب قیمتی نزدیک به ۱۰۰۰ دلار را داشت.بیشتر بخوانید:سلسله چهارم PCIe به مادربردهای طایفه قبل AMD سیاق نمی یابدنتایج بنچمارک پردازنده ی Ryzen 5 3600 افشا شد؛ رقیبی برای 8700K اینتلنسل جدید پلتفرم ARKit اپل نبوغ های «پرده سبز» را به واقعیت افزوده می آوردجمع بندی کنفرانس توسعه دهندگان اپل WWDC 2019iOS 13 تو مقابل اندروید Q؛ نبردی از جنس اپل و گوگل
رژیم سیب می تواند بوسیله شما معاون کند که داخل ۵ روز، ۳ کیلوگرم معادل کم کنید. سیب میوهٔ مفیدی است. سیب بوسیله کاهش وزن، مبارزه با سرطان، کاهش خطر دیابت سنخ دو، پیشگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا، تقویت وسیله ایمنی و جلوگیری از ترفیع آب مروارید کمک می یواش. بنابراین رژیم ۵ روزهٔ سیب نه تنها به کاهش وزن معاون می کند، بلکه بخاطر سلامتی تان همچنین کار کننده است. اگرچه نباید فراموش کرد که حفظ سلامت فرایندی درازمدت است. بخاطر حفظ سلامتی باید تغییرات چشمگیری را در استیل زندگی تان ساختن و داخل درازمدت به آن عمل کنید تا بتوانید پیمانه و بدن سالمی داشته باشید. اگر می خواهید با رژیم سیب و باید و نبایدهای آن بیشتر آشنا شوید، ادامهٔ این پیغام را از دست ندهید.

حتما بخوانید:رژیم پنج:دو یا رژیم روزه داری متناوب و تاثیر آن در کاهش وزنرژیم لاغری یک هفته ای؛ چگونه در یک هفته ۴٫۵ کیلوگرم حد کم کنیم؟رژیم سوپ و فایده آن بر کاهش وزن رژیم سیب چه رژیمی است؟



رژیم سیب یک برنامهٔ پنج روزه گرفتن است که بخش عمده ای از آن را سیب تشکیل می دهد. در روز مقدمه افراد باید بخاطر صبحانه، ناهار و شام عزب سیب بخورند. از روز دوم علاوه به خشکی امدن سیب، برخی غذاهای دیگر همچنین به رژیم سیب اضافه می شوند. از روز سوم تا پنجم افراد می توانند علاوه کنار سیب از آبمیوهٔ تازه، اسموتی سبزیجات، پروتئین و لبنیات نیز مصرف کنند. رژیم سیب چگونه به کاهش وزن دستیار می کند؟

مقدر شدن اصلی این رژیم یعنی سیب سرشار از مواد مغذی، ویتامین ها و فیبر بوده و کالری بسیار پایینی دارد. سیب باتوجه بوسیله کمیت اش بین ۸۰ تا ۱۰۰ کالری کارمایه دارد. سیب ضدیبوست و متجاوز مقوی است. سیب بخاطر دستگاه عصبی نیز مفید است. به همین دلایل در بسیاری از برنامه های غذایی سیب وجود دارد. البته درون این رژیم غذایی سیب نقش محوری دارد.

فیبر موجود تو سیب به مولکول های چربی کیپ و از جذب آنها جلوگیری می یواش. فیبر سیب پس از اتصال به چربی، آن را از بدن دفع می کند. همچنین فیبر کمک می نرم تا برای مدت تمام تری احساس سیری کنید. خوردن سیب پیش از هر وعدهٔ پا بر جا باعث می شود تا کمتر عاطفه گرسنگی کنید و از پرخوری تان جلوگیری می کند. برنامهٔ ۵ روزهٔ رژیم سیب

در روز اول رژیم سیب، افراد تنها می توانند سیب و مایعات مصرف کنند. داخل ۴ روز باقی باقی مانده افراد می توانند علاوه بر سیب، از سایر غذاهای مغذی نیز استفاده بکنند. البته نباید کالری دریافتی افراد از ۱۲۰۰ کالری در روز تجاوز بکند. ۱. روز اول

صبحانه: ۲ مغز سیب؛

ناهار: ۱ عدد سیب؛

شام: ۳ عدد سیب. انگیزه اثربخشی

صبحانه، ناهار و شام روز مطلع عزب از سیب تشکیل شده است. این تعداد سیب تقریبا ۱٫۵ کیلوگرم وزن دارد. سیب سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، فیتونوترینت ها (مواد مفیدی که داخل گیاهان بیشتر نفوذ پزشکی دارند تا تغذیه ای) و فیبر است. این مواد مقوی برای حفظ درصد مناسبی از روغن بدن، سلامت دستگاه قلبی-عروقی، گشایش عملکرد مغز، پیشگیری از دیابت، پیشگیری از آلزایمر و جلوگیری از هیجان مایه گوارش ضروری است. البته باید در طول روز از دتاکس واتر و آب مصرف کنید تا بدن تان دچار کم آبی نشود. ۲. روز دوم

صبحانه: ۱ عدد سیب همراه با ۱ لیوان شیر بدون چربی یا شیر سویا (چنانچه به گلوتن حساسیت دارید)؛

ناهار: ۱ عدد سیب، سالاد سبز و دو عدد هویج و نیمه لبو ایده آل است. برای تهیهٔ سس سالاد می توانید از تجهیزات نعناع، خردل دیژون، چربی زیتون، نمک و فلفل سیاه استفاده کنید؛

شام: ۲ عدد سیب. سبب اثربخشی

در روز دوم در کود ناهار، سبزیجات نیز بود دارد. استفاده سبزیجات بوسیله گرفتن مواد مغذی موردنیازتان کمک می کند. روغن زیتون منبعی غنی از چربی های موثر است که به حفظ کردن یکپارچگی غشای سلولی کمک می کنند. البته باید یادتان باشد در زمان این رژیم، باید نرخ کافی آب و مایعات مصرف بکنید تا بدن تان دستخوش ناچیز آبی نشود. ۳. روز سوم

صبحانه: ۱ عدد سیب، ۱ برش از نان تهیه شده از غلات متنوع (نان چندغله) همراه با ۱ عدد نیمرو؛

ناهار: ۱ عدد سیب همراه با سالاد نخود با خیار، گوجه فرنگی، پیاز، نعنا، نمک و فلفل سیاه؛

عصرانه: ۱ فنجان ماست ناچیز چرب؛

شام: ۱ مغز سیب همراه با سوپ عدس. موجب اثربخشی

این روز را می توانید روز پروتئین بنامید، از طرف در آن پروتئین نسبتا زیادی وجود دارد. پروتئین ها واحدهای سازندهٔ بدن ما هستند. روزتان را با منابع پروتئینی غنی مانند تخم مرغ فاتحه کنید. اگر رژیم خاربن تحقیر دارید، می توانید به جای تخم مرغ یک لیوان شیر بخورید. نخود سرشار از پروتئین است و کمک می کند برای مدت تمام تری عاطفه سیری کنید. ماست به گوارش تان کمک می کند. شام تان از منبع غنی از پروتئین و سیب تشکیل شده است. ازآنجاکه در روزهای گذشته بیشتر غذایتان را سیب تشکیل می داد، بدن تان انرژی کافی بخاطر گوارش و بنزین وساز را ندارد. بنابراین بهتر است در این روز خیلی غذا نخورید و بیشتر معده تان را با آب یا دتاکس واتر انباشته بکنید. ۴. روز چهارم

صبحانه: یک عدد سیب همراه با اسموتی کلم برگ (کلم کالی)؛

ناهار: ۱ مغز سیب همراه با سبزیجات کباب شده یا همراه با سوپ سبزیجات؛

میان وعدهٔ پس از ناهار: ۱ کاسهٔ کوچک هندوانه یا ۱ عدد پرتقال؛

عصرانه: ۱ فنجان چای سبز؛

شام: ۱ مغز سیب همراه با اسموتی لبو و کرفس. موجب اثربخشی

در روز چهارم، روزتان را با کلم برگ آغاز می کنید. کلم برگ کمک می نرم تا وزن تان را کاهش بدهید و به مدت کامل لطافت عاطفه اشباع بکنید. سبزیجات موجود در وعدهٔ ناهار جهت می شوند تا تمام مواد مغذی موردنیازتان را تأمین کنید. در وعدهٔ ناهار مقدار زیادی سبزیجات برگ سبز و سبزیجات رنگارنگ بخورید. درون این روز می توانید پس از ناهار، یک میان وعده انتظار کنید. یک لیوان آبمیوهٔ نو یا یک مغز میوهٔ کامل، گزینه های نواخت به عنوان میان کود داخل این روز هستند. برای عصرانه چای سیاه، سفید یا سبز بنوشید. بجای چای محتوی آنتی اکسیدان های مختلفی بوده و بوسیله تخلیه سموم از بدن کمک می یواش. مصرف سبزیجات در وعدهٔ شام همراه با سیب می تواند به تقویت دستگاه گوارش معاون بکند. ۵. روز پنجم

صبحانه: ۱ مغز سیب همراه با ۱ عدد تخم مرغ آب پز؛

ناهار: ۱ عدد سیب همراه با سبزیجات کباب شده یا همراه با سوپ سبزیجات؛

میان وعدهٔ پس از ناهار: ۲ مغز بادام خواه ۱ عدد هلو؛

عصرانه: ۱ فنجان چای سبز همراه با ۱ عدد بیسکویت سبوس دار؛

شام: ۱ مغز سیب همراه با ماهی پخته و مارچوبه یا ۱ مغز سیب همراه بالوبیا قرمز و فلفل دلمه ای. جهت اثربخشی

داخل این روز افراد مجازند تا میوه، سبزیجات، چربی های مفید، کربوهیدرات سالم و پروتئین مصرف بکنند. این ها بوسیله تقویت بدن تان پس از رژیم کم کالری چند روز گذشته کمک می کنند. درون کشش چند روزِ دیگر رفته رفته می توانید غذاهای متنوع تری کاربرد کنید و با برنامهٔ غذایی روز آخر، سوخت و ساز بدن تان به حالت معمولی برمی گردد و بدون اینکه عاطفه ضعف کنید، می توانید این رژیم را به پایان برسانید. غذاهایی که تو رژیم سیب مجاز به کاربرد آنها هستید



محصول ها و سبزیجات: میوه های فصل، میوه های محلی، سبزیجات برگ سبز و سایر سبزیجات.

پروتئین ها: مرغ بدون پوست، ماهی، تخم مرغ، برش های بدون چربی از بوقلمون و گوشت گاو، توفو (پنیر سویا)، قارچ، پروتئین بافت دار سویا.

لبنیات: شیر کم چرب، ماست کمتر چرب، پنیر تو مقادیر ناچیز.

ادویه جات و چاشنی ها: برگ گشنیز، نعناع، رزماری، آویشن، شوید، رازیانه، زنجبیل، پودر سیر و پودر پیاز، پودر زیره و گشنیز، زردچوبه، پودر چیلی، گرم مصالح (نوعی ادویه ترکیبی هندی)، شنبلیله، دانهٔ خردل و… .

نان و بیسکویت: نان سبوس دار، نان چندغله و بیسکویت.

چربی ها و روغن ها: روغن زیتون، روغن جوانهٔ برنج، روغن کانولا، روغن کرمانشاهی، روغن خردل (همگی در مقادیر محدود).

نوشیدنی ها: آبمیوهٔ تازه، آب نارگیل تازه، آب دوغ، آب سبزیجات و اسموتی ها. غذاهایی که در رژیم سیب نباید مصرف کنید

روغن ها و چربی ها: روغن نارگیل، کره، سس مایونز، روغن گیاهی هیدروژنه.

نوشیدنی ها: آبمیوه های تجاری، آب نارگیل سپرده بندی، نوشیدنی های گازدار و نوشیدنی های الکلی.

پروتئین: مرغ باپوست، گوشت های فراوری شده، گوشت گاو و… .

لبنیات: پنیر خامه ای و مقادیر بالای پنیر، شیر پرچرب، ماست پرچرب. نقش ورزش در رژیم سیب



اگر می خواهید وزن اندک کنید و تکثیر کمیت دارید، بازی کردن ضرورت می یابد. البته در دو روز نخست کالری دریافتی تان بسیار پایین است و بهتر است در این روزها از بازی کردن خودداری کنید. برای این روزها انجام یوگا و مدیتیشن سفارش می شود . از روز سوم می توانید به برنامهٔ ورزشی معمول تان بپردازید. ازجمله فعالیت هایی که می توانید ارتکاب بدهید، عبارت اند از: پیاده روی، دویدن، پاوند زنی، یوگا، رقص، اسکات شنا رفتن، پیلاتس و… برای عضله سازی انجام تمرینات قدرتی بهتر است. مزایای رژیم سیب این رژیم معاون می بطی ء تا بدون احساس گرسنگی شدید و تنگ کردن زیاد، وزن اندک بکنید. مصرف هر روزهٔ سیب کار بزرگ سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش داده و علت کاهش سطح کلسترول خون می شود. این رژیم، رژیم ارزانی محسوب می شود و دنبال کردن آن متجاوز آسان است. این رژیم شما را از نوشیدن آبمیوه های تجاری که سرشار از طعم دهنده های مصنوعی، رنگ و شیرین کننده ها هستند، منع می کند. این رژیم درون یک فرایند تدریجی و آرام سوخت وسازتان را تغییر می دهد. این رژیم غذایی یک رژیم متوازن است که در آن انواع سبزیجات، میوه ها، پروتئین ها، لبنیات، روغن های مفید، کربوهیدرات سالم، ریزمغذی ها و فیبر وجود دارد. عوارض جانبی رژیم سیب امکان پذیر است خوردن سیب قبل از هر وعدهٔ اصلی بخاطر تان ناتوان کننده شود. کسانی که قانون به استعمال مقادیر بالای کالری و کم تحرکی دارند، ممکن است با این رژیم تندخو شوند. مخصوصا در دو روز اول که کالری دریافتی کم است، احتمال ابراز این پدیده بیشتر است. ممکن است دنبال کردن رژیم سیب باعث احساس رویا آلودگی و ضعف تان بشود. احتیاط

دو روز اول زیاد کلیدی هستند. در این روزها علاوه بر سیب، ارج زیادی آب و دتاکس واتر بنوشید. همچنین درون عارض عاطفه ضعف، درد عضلات، درد مفاصل و… داخل طول رژیم سیب فوری آن را ایستا و به پزشک مراجعه کنید. قبل از فاتحه این رژیم بهتر است با پزشک خواه متخصص تغذیه مشی بکنید. مقیاس کاهش کمیت رابطه به عواملی مانند سن، قد، شکل بدن، وزن، مدل فعالیت، سابقهٔ پزشکی و ژنتیک فرد دارد. بنابراین یک رژیم غذایی موجب کاهش وزن یکسان تو همهٔ افراد نمی شود. درنهایت مهم ترین چیز حفظ سلامتی است. تو ادامه بخوانید: رژیم تازه کار خواری برای لاغری؛ آیا رژیم بی تجربه تحقیر سالم است؟
در اطلاعیه اداره هواشناسی آمده است: پنجشنبه (۹ خرداد) سانحه طوفان تندری در ساعات بعد از متعاقب و اوایل شب داخل شرق استان تهران، سیرت استان سمنان، شرق خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی پیش دماغ می شود که پیامد آن رگبار و رعدوبرق و وزش تورم شدیدموقت (سرعت بادبیش از از پنجاه کیلومتر برساعت) خواهد بود. همچنین واقعه طوفان تندری داخل ساعات بعد از عقب و اوایل شب در استان های قم، اصفهان و یزد پیش بینی می شود که پیامد آن رگبار و رعدوبرق و وزش پف شدیدموقت (سرعت بادبیش از پنجاه کیلومتر برساعت) و احتمال گرد و مقبره خواهد حیات.

برای جمعه (۱۰ خرداد) نیز ماجرا تندباد تندری در ساعات پس ازآن از عقب و اوایل شب درشرق استان تهران، برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال غرب استان سمنان پیش بینی می شود که پیامد آن رگبار و رعدوبرق و وزش ورم شدیدموقت (سرعت بادبیش از پنجاه کیلومتر برساعت) خواهد بود. همچنین وقوع طوفان تندری در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب داخل اصفهان، یزد، خراسان جنوبی پیش دماغ می شود که پیامد آن رگبار و رعدوبرق و وزش پیله شدیدموقت (سرعت بادبیش از پنجاه کیلومتر برساعت) و گمان گرد و خاک خواهد بود.
تو ما را آفریده و به ما جان داده و از روح خویشتن در ما دمیده ای، آن گونه که همیشه داخل اعماق وجودمان درون را حس کنیم و دانسته و ندانسته، قلب هایمان همیشه به سمت در بگردد. با این همه،   ما را افسون شده نکرده ای و هر روز صدایمان می کنی تا به سمت داخل بیاییم. سالی یک کود ما را به میهمانی خاص ات فرامی خوانی؛ میهمانی ای که یک ماه طول می کشد و همه را بی هیچ قید و شرطی به آن جلب می کنی.

می دانم که تو ما را خودی داشته ای و شناخت داری. سوا مگر با دوست داشتن می شود به ما جان ببخشی!؟ سوا می شود فرض کرد مخلوقی را دوست نداشته باشی و از روح خود تو او بدمی!؟ مگر می شود انسان را یار نداشته باشی و بنیان ی دستیابی به جایگاه جانشینی خود درون زمین را برایش فراهم سازی!؟

محسوس است که با این اوصاف، درون این آفریده هایت را به حال خود وانمی گذاری تا داخل تنهایی خویشتن بپوسند و در بی راهه های انواع تباه شوند. تو به فکر تنهایی های ما هم بوده ای و همیشه آماده ی گوش دادن دردِدل هایمان هستی. گفته ای هر وقت صدایت کنیم نزدیکی و پاسخمان می گویی.

مهربانی ات نمی گذارد به این بسنده کنی و فرصت های متجاوز تری برایمان فراهم نکنی. شب ها را آفریدی تا هر یک فرصتی برای راز و نیاز با تو بیابیم. شب های ماه میهمانی ات را رنگ و بویی ویژه دادی تا سحرهایش ما را از روزمرگی ها دور کند و حلقه ای بخاطر وصل شدن در دسترسمان بگذارد و باز شب اندکی در میان این شب ها فراغت دادی بهتر از هزار ماه، تا کسانی که از آن همه شب جا مانده اند اندکی خویشتن را دریابند و جلو بیایند و برای یک شب بی آرامی که شده از انتها قلب تو را صدا کنند و با در رازِ دل بگویند.

این شب دارد می رسد و من اگرچه میهمان مرحمت نبوده ام، می خواهم داخل این شب و داخل میان این همه میهمان به سمت در بیایم. می خواهم در این شب تا می توانم در را به هر نامی از تو که بلدم صدا بزنم، شاید جلوه گری تو را با یکی از نام هایت ببینم، شاید نرمی تو، زیبایی تو، گذشت و چشم پوشی تو، پیشگاه تو... چون نسیمی بر من بگذرد.

داخل این شب درون هر گوشه ای از این زمین پهناور گروهی درون را می خوانند، شاید هر گروه و گروه ای، هر کسی خویشتن را با تعدادی از صیت هایت، با تعدادی از جلوه هایت نزدیک نمدار حس کند... غلام هم می خواهم تو میان این همه آدم تو را صوت بزنم و با تو سخن بگویم. می خواهم خودم را به خوبی های درون چین بزنم، بوسیله رحمت و بزرگی تو، بوسیله  مهربانی و نیکوکاری تو، بوسیله وفا و خوش قولی تو، به رفاقت و صداقت تو، به خودِ تو... گره بزنم تا شاید از عطر این همه خوبی و تزیین به خشکی امدن هیکل و جان من هم قدری بوی خوش بنشیند و کمی فام در بگیرم. می شود در این شب در هم یک بار مرا صدا بزنی و به جانب خود بخوانی؟ عکس:  امیر پناهپور/ آرشیو عکس همشهری عکس:مازن هواشم/ آرشیو عکس همشهری
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، تابلوی مونالیزا بوسیله نعوظ مینیاتوری و روی یک بوم کوچک کوانتومی بازآفرینی شده است. این جغد به اندازه ناموس یک موی انسان است.

فیزیکدانان از لیزرها کاربرد کردند تا تابلوی داوینچی را درون یک حباب متجاوز سرد از مواد گازی کوانتومی بسازند. در ذات بخاطر ایجاد این اثر تمثال مونالیزا به وسیله لیزر بوسیله طور از پشت و در مقیاس میکروسکوپی روی بوم کوانتومی تابانده و پس ازآن از آن عکاسی شد.

لیزر با ویژگی های نوظهور ماده کوانتومی واکنش مدال داد و غلظت اتم ها تغییر کرد. داخل نتیجه پیکسل هایی سایه دار و شاخص بوسیله بود آمدند.

محققان تعداد زیادی از تصاویر دیگر را با همین تکنیک کپی کرده اند از عموم تابلوی شب های پرستاره ون گوگ و عکس یکی از فیزیکدانان کوانتومی.

تایلر نیلی و همکارانش داخل دانشگاه کویینزلند این اثر هنری بسیار کوچک را به وسیله سرد کردن سرگین روبیدیم خلق کردند. در حقیقت این گاز به وزن چند میلیاردم یک درجه بالای صفر سرد شد.

نیلی در این باره می گوید: این مدفوع خنک نمی زند زیرا بیش رقیق است در معاوضه متشابه یک حباب گازی ماده کوانتومی اقدام می نرم. ما تصویر را تو پروژکتور قرار دادیم و لیزر بوسیله آن تاباندیم. البته لیزر را به نعوظ از پشت از طریق یک میکروسکوپ تاباندیم تا تصویری کوچک بسازیم. نور لیزر تصویر را روی محدوده ای با عرض حدود ۱۰۰ میکرون ثبت کرد. این مساحت به حد قطرموی آدم (۱۷ تا ۱۸۱ میکرون) است. به همین برهان با چشمان جاهل مسلح بوسیله مشقت می توان آن را رویت.

ماده عجیب کوانتومی که درون این اثر هنری استعمال شده داخل ریشه نوعی از چگالش بوز-انیشتین (Bose–Einstein condensate) است. این مواد ویژگی های عجیب کوانتومی دارند.