شبکه حمل و نقل جهانی

بوسیله نظر می رسد با اعلام حمایت مالی شریک KLM از پیدایش هواپیمای V شکل موسوم به V پرنده خواه Flying-V، سرعت بیشتری به خویشتن بگیرد. KLM مشارکت هواپیمایی هلندی است که با نام خط هواپیمایی سلطنتی هلند (Royal Dutch Airline) هم شناخته می شود.



هواپیمای V شکل به قصد بهبود و پایداری بیشتر پروازهای هواپیمایی نقشه کشی شده است. ایده ی پا بر جا این طرح توسط جاستس بناد (Justus Benad) تو زمانی که دانشجوی دانشگاه برلین بود، اعتراف شد و سپس توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی دلف (Delf University of Technology) تو هلند، تک بررسی بیشتر قرار گرفت.مقاله های مرتبط:مبصر ترین هواپیمای جهان بدوی بار از روی زمین برخاستهواپیماهای برقی و هیبریدی به زودی فلک ها را درمی نوردند

طراحی جالب و تخصیص به فرید این هواپیما بوسیله متد ای است که مسافران، مخزن سوخت و صندوق بار، همگی درون بال های هواپیما جا داده شده اند. گفته می شود این نقشه کشی باعث کاهش سوخت جت می شود و درون نتیجه این هواپیما بخاطر پیمودن مسافت های کامل کم قیمت است.

طراحان این هواپیما ادعا می کنند که این هواپیما درحالی که تعداد مسافری تقریباً برابر با Airbus A350-900  را جابه جا می کند، استفاده بنزین آن ۲۰ درصد کمتر از Airbus A350-900 خواهد بود. پرواز- V می تواند ۳۱۴ مسافر را حمل بطی ء درحالی که Airbus A350 ظرفیت بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ مسافر را دارد. نکته ی جالب دیگر این است که بور ی دو لبه ی بال های این هواپیما دقیقاً مشابه A350 و برابر با ۶۵ متر است. این ویژگی از این دید اهمیت دارد که برای کاربرد از این هواپیمای جدید نیازی به فراهم کردن زیرساخت های هواپیمایی جدید زدودن و می تواند از مسیرها، گیت ها و آشیانه های مخصوص A350 مصرف کند.



پیتر اِلبِرز (Pieter Elbers) رئیس شریک شدن KLM داخل این مورد می گوید:در سال های اخیر مشارکت KLM یکی از پیشتازان فعالیت درون زمینه ی گشایش و مقاومت صنعت هوانوردی بوده است. ما بسیار خوشدل هستیم که داخل این زمینه با دانشگاه دلف همکاری کنیم برای اینکه بستگی خوبی با شرکت KLM دارند و همکاری با آن ها عمه عقب نشینی وقار بخاطر ما است که بتوانیم داخل صنعتی هوانوردی دامنه های فراز برداریم.

از طرف دیگر رولوف ووس (Roleof Vos) سرپرست پروژه در دانشگاه دلف متقی است چنین خلاقیتی می تواند به عنوان نیروی محرکی باشد که باعث ابداع طرح های خلاقانه تر در آینده شود، هر چند دنیای تکنولوژی در حال فراهم درون تلاش است که بتواند هواپیماهای غول پیکری بسازد که به جای سوخت از برق استفاده می کنند.

او داخل مورد هواپیماهای برقی گفته است:الکتریکی کردن همگی ی ناوگان فلکی تقریباً غیرممکن است و حتی تا ۳۰ سال دیگر بی قراری امکان این کار فراهم نمی شود. مهم ترین دلیل این است که هواپیماهای الکتریکی بسیار سنگین هستند و نمی توانند تو عین حمل مسافر از بالا اقیانوس نقشه گذر کنند. بنابراین ما باید تکنولوژی های جدیدی را بیابیم که با آن بتوانیم مصرف سوخت در هواپیماها را تا وزن قابل توجهی کاهش دهیم.

سال ها است که هواپیماهای معمول که ترکیبی از یک لوله و بال ها هستند درون دنیا استفاده می شوند. در طراحی جدید هواپیما گونه ای یگانگی بین جناح ها و کابین مسافر بود دارد. اتاقک مسافر خودش می تواند درون بلند شدن هواپیما از روی زمین دستیار کننده باشد و بنابراین نیروی آیرودینامیک کمتری تولید می کند. بخش بزرگی از کاهش صرف کردن سوخت داخل این هواپیما خراج ی همین کاهش نیروی آیرودینامیک است. علاوه کنار این کاهش پیمانه این هواپیما نسبت به هواپیمای عادی هم داخل کاهش سوخت آن مؤثر است. پرواز-V قدری از A350 کوچکتر است و بنابراین ارزش سطحی از آن که با محیط در تماس است کمینه خواهد بود. در نتیجه مالش کمتری بین جت و هوا ایجاد خواهد شد. این یعنی V پرنده سوخت کمتری احتیاج خواهد داشت.

کاهش سوخت مورد حاجت اثرات جانبی هم دارد که برای شریک شدن KLM مهم است. مهم ترین اثر جنبی کاهش سوخت، کاهش تولید دی اکسید کربن است.









محققان امیدوار هستند که بتوانند تا شهریور ماه امسال  این هواپیما را در نمونه کوچک آماده کنند و به گفته ووس، نمونه آزمایشی این جت و کابین آن درون مهرماه امسال و در یکصدمین سالگرد آغاز به کار مشارکت KLM در  فرودگاه شیفول آمستردام ( Schiphol airport ) برای جمله به نمایش گذاشته خواهد شد. امید می جوی نمونه ی واقعی این جت تا سال ۲۰۴۰ خواه ۲۰۵۰ به ناوگان هوایی اضافه شود.

ووس به سی ان ان گفته:این طراحی هنوز تست های دقیق تازگی نیاز دارد. ما تست های عددی بسیار و آزمایش مقدماتی تونل ورم را روی آن انجام داده ایم اما تست های بیشتری در تونل نفخ و در سرعت های بلندی و پایین نیاز داریم تا بتوانیم تامین شویم این نقشه کشی همانگونه که ما تصور می کنیم، واقعاً مصرف سوخت کمتری دارد.بیشتر بخوانید:عجیب ترین و جذاب ترین کامپیوترهای کامپیوتکس ۲۰۱۹همه چیز درباره ی گرافیست شدن: درآمدزایی از دنیای رنگ و طرحنسخه متاخر تبلت Intuos Pro Small وکام معرفی شدمایکروسافت فرم ورک Fluid را بوسیله نیت یکپارچه سازی اسناد آفیس معرفی کردبوئینگ از نقص نرم افزاری ۷۳۷ مکس نخست بوده است
  • ۹۸/۰۳/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی