شبکه حمل و نقل جهانی

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

فیل اسپنسر، مدیر بخش Xbox مایکروسافت یک پست وبلاگی بلند منتشر کرد که چشم اندازهایش را برای آینده ی پلتفرم ایکس باکس مدال می دهد. اگرچه پیغام او بیش از همه چیز روی بازاریابی و تعریف از پروگرام های شرکت متمرکز می شود، ولی فدایی از برنامه های کمپ ردموند برای آینده ی پلتفرم عام بازی را می توان در آن علنی کرد. خصوصا فداکار دستور کار های متمرکز بر کاربران درون بخش های نرم افزاری و ابدار افزاری، در پست اسپنسر دیده می شوند. برابر صحبت های او، رضایت کاربران در خط مقدم تجربه ی بازی برای مایکروسافت قرار دارد.

پست وبلاگی اسپنسر با تأکید روی مجاهدت ایکس باکس بخاطر حل چالش های آزار و عذاب و نفرت پراکنی شروع می شود. او می گوید پلتفرم ایکس باکس با کمال مطلوب رضایت بخشی به انواع کاربران طراحی شده است و هرنوع سبک زندگی در سرتاسر دنیا را هدف راحتی می دهد. مدیر ایکس باکس امیدوار است که فعالیت های شاداب کوشانه ی تیم ایمنی ایکس باکس (که بوسیله عنوان ۳۰۰ هزار سفیر تنوع نژادی و جنسیتی از آن ها یاد می کند) و همچنین توسعه ی فناوری هایی متمرکز بر «کاهش نفرت پراکنی و فعالیت های سمی» در پیوستن بوسیله مرام مذکور، فیروز واقع شود.مایکروسافت کاربران را به مهاجرت کندرو به نسل جدید مجبور نمی نرم

پاره مهمی از پست وبلاگی اسپنسر به ایکس باکس سری ایکس اختصاص دارد. او داده ها متعددی را درباره ی کنسول بازی جدید مطرح می کند که البته تاکنون به دفعات داخل رسانه ها دیده ایم. قابلیت هایی همچون پشتیبانی از ارزش فریم های بالا، هماهنگی و پشتیبانی از نسل قبلی، رهگیری پرتو و کاهش یا از بین رفتن زمان بارگذاری بازی ها (به لطف استفاده از نسل جدید SSDدر ایکس باکس سری ایکس) در مطلب اسپنسر تکرار می شوند. البته مدیر ایکس باکس معلومات جدید و سزاوار سرزنش توجهی هم به اشتراک می گذارد که تاکنون در رسانه ها ندیده بودیم.

فیل اسپنسر در حصه مهمی از گفتگو های خود، به بازی های اولیه ای رمز می کند که بخاطر ایکس باکس سری ایکس عرضه خواهند شد. او می گوید بازی های جدید روی هر دو نسل کنونی و آینده ی کنسول، زیبنده ادا خواهند حیات. درواقع ردموندی ها تصمیمی بخاطر مجبور کردن کاربران به مهاجرت به کنسول جدید ندارند. آن ها نمی خواهند کاربران کنونی بخاطر امتحان ی بازی های ممتاز و تک انتظاری همچون Halo Infinite، از همان زمان عرضه ی ایکس باکس سری ایکس، مجبور بوسیله خرید کنسول جدید شوند.

مقاله های مرتبط:مایکروسافت درباره فناوری های بوسیله کاررفته تو ایکس باکس سری ایکس توضیحات بیشتری دادعصری متاخر با SSD پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس

قطعا ورزش های متاخر اختصاصی مایکروسافت، روی کنسول جدید کیفیت بسیار بالاتری خواهند داشت. همان فناوری هایی که در بلندی رمز شد، تجربه ی بازپسین کاربر را یک سطح بالاتر می برند. ازطرفی تجربه ی حقیقی بازی احتمالا درون دو سلاله کنسول، فرق زیادی با هم نخواهد داشت. این خبر، خصوصا بخاطر گیمرهایی که بخاطر مهاجرت به نسل جدید، اندکی زمان احتیاج دارند، زیاد بشاش کننده به نظر می رسد.

درنهایت هنوز نمی توانیم هیچ پیش دماغ محکمی درباره ی شرایط و تجربه ی کنسول متاخر مایکروسافت داخل روزهای نخست داشته باشیم. قطعا فدایی از قابلیت ها پس از چند هفته یا چند ماه از عرضه ی کنسول، به آن اضافه خواهند شد. باتوجه بوسیله همین حقیقت، تصمیم مایکروسافت مبنی پیاده شدن فراموش نکردن طایفه قبلی و گیمرهای صبورتر، زیبنده حیثیت به نظر می رسد. اسپنسر در ادامه می گوید تمامی کالا جانبی کنونی کاربر (خصوصا کنترلرها)، در کنسول سری ایکس هم پشتیبانی می شوند. درواقع کاربران با این قابلیت، مجبور به خریدن متاع جانبی جدید برای کنسول ایکس باکس سری ایکس نخواهند بود.

از مجموع مطالب اسپنسر و اعلام جسته و گریخته پرگیر کنسول جدید مایکروسافت می نبوغ دعوی کرد که آن ها در نسل جدید، رویکردی متمرکز بر مصرف کننده را در پیش گرفته اند. تصمیم مایکروسافت بر قرار دادن بازیکنان و ورزش ها در اولویت اصلی، زیاد بنیادی و تأثیرگذار محسوب می شود و تغییر رویکرد کاملی را نسبت به عرضه ی کنسول ایکس باکس وان نشان می دهد.بیشتر بخوانید:مایکروسافت: xCloud روی تمامی نمایشگرهای برازنده استریم دردسترس استراحت خواهد گرفتپشتیبانی ایکس باکس گیم پس از پروژه xCloud تأیید شدتولید برخی از میزان های ایکس باکس وان راکد شدشبیه ساز Microsoft Flight Simulator در ۱۰ دی وی دی عرضه می شودمعماری Velocity ایکس باکس سری ایکس چه مزیت هایی دارد؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر رضایی ـ سردبیر و دبیر پروگرام ـ درباره این بازخوانی ها توضیح عدالت: با جست وجوی بسی تو آثار نویسندگان مطرح جهان، ۴۴ داستانک لطیف و بسیار جذاب از آنها گلچین کرده ایم که هر شب تعدادی موجودی را بخاطر شنوندگان برنامه «کتاب شب» بازخوانی می کنیم. این داستانک ها، از دید فنی لزوما کمینه گرا (یا بوسیله تعبیر خارجی، مینی مالیستی) نیستند، بلکه فقط کوتاهند؛ بی شمار کوتاه مرطوب از وضع داستان کوتاه که می تواند از سه تا حدود ۳۰ صفحه را دربربگیرد (که باز، این هم قطعی نیست و گاهی کم و متجاوز می شود.) بهروز رضوی | گویندگان جدید کمتر تبعه تجسس اند

نمونه ای از این شعر های انتخابی، اثری است از (اندرو هانت) که شنیدن و خواندنش، داغ دلبستگی مندان بوسیله فضا زیست را تازه می کند:

شجر تنومند، طی هزار سال، زیبایی با شکوهش را پدیدار کرده حیات.
از زلزله، خشکسالی، آتش سوزی و هزاران هزار حادثه حیاتی و خطرناک، جان به در محبوس حیات.
تقریبا می توان گفت که فقط کوهستان ها می توانستند از دید قدمت و صلابت با او برابری کنند.
هزار سال مشت نخورده!!
هزاره سال فتح نشده!!

ولی یک روز، سرکارگری با صدای اهتزاز به هیزم شکن گفت:
--چقدر کشش می کشه که بندازیش ؟

هیزم شکن، دستگاه جدیدش را نگاه کرد و گفت:
-- فوق فوقش ده دقیقه!

روال موثر گفت: 
--پس تمومش کن!

برنامه «تاریخچه شب» با تمهید کنندگی رضا قربانی، صدابرداری محسن فراهانی و اجرای بهروز رضوی تو استودیو ۲۰ معاونت نوا بایگانی شده و در کنداکتور پخش رادیو تهران بخاطر هفته عاقبت تیرماه، قرار گرفته است.

علاقه مندان ادبیات داستانی می توانند هر شب ( بجز جمعه) ساعت۲۳:۳۰، این داستانک ها را بشنوند.
شناخت حاجت کاربران و تعامل مؤثر با مخاطبان، مفتاح موفقیت هر کسب و کار است. کلکسیون هایی که توانسته اند بوسیله خوبی نیاز کاربر را شناسایی کنند، سرویس های بهترین و مناسب لطافت نمایش داده اند که درون کشش زمان تحول بوسیله نمونه های موفق داخل دنیا شده است. یکی از چالش های همیشگی کسب وکار های آنلاین را می توان اجرای کمپین های تبلیغاتی دانست. از پروگرام ریزی و تعیین استراتژی هر کمپین، هماهنگی های تیم مارکتینگ و آویشن متخصص برای نمایش اطلاعات کاربران و از طرفی اطمینان از اجرای صحیح کمپین ها و تو سرانجام و عمده ترین بخش، تجرید دقیق کمپین ها برای تصرف وکارها موارد چالش برانگیز مهم تو تیم های بازاریابی بوسیله شمار می آید.

امروزه ابزارهای یدکی از جمله مارکتینگ آتومیشن ها، بخاطر کمک به این کسب وکارها وجود دارد. مارکتینگ اتومیشن ها ابزارهایی هستند که به طور طاسی فرایند ها را در بازاریابی به عارض خودکار انجام می دهند. استارتاپ سگمنتینو با هدف امتزاج تکنولوژی و مارکتینگ سرو هایی بر پایه فهم جعلی پیاده سازی کرده است که می تواند در زمینه مارکتینگ دستیار به سزایی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با سگمنتینو از وب سایت این استارتاپ می توانید استفاده کنید.

تماشا در آپارات

شما تا چه استاندارد با اسباب های مارکتینگ آتومیشن آشنایی دارید؟زومیت را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:اینستاگرام توییتر یوتیوب تلگرامبیشتر بخوانید:گفت وگوی زومیت با مدیرعامل گلدیران؛ از تولید در ایران تا اوضاع نابسامان بازار لوازم خانگیزوم کست: انتزاع پرتاب تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکستاثیر SSD درون عملکرد کنسول های بازی و آموزش تعویض هارددیسک PS4زوم کست: هر آنچه در رابطه با SSD باید بدانیدزوم کست: بررسی دنیای پردازنده های کامپیوتر و عملکرد انبازی های AMD، اینتل، انویدیا و کوالکام
بوسیله گزارش IDC و گارتنر، عرضه ی جهانی رایانه های شخصی (PC) در عزل دوم ۲۰۲۰ پس از رفع مشکلات ایجادشده از سوی همه گیری کووید تو زنجیره ی تولید، به حالت عادی بازگشته و پاسخ گوی نیازهای مشتریان است؛ البته بنابر هشدار این مؤسسات تحقیقاتی، شاید بازگشت بازار رایانه های شخصی موقتی باشد. درخواست برای رایانه های شخصی با تحصیل آموزش رمزی و دورکاری، رفعت گرفته است.مقاله های مرتبط:تکثیر سوددهی سامسونگ در فصل دوم ۲۰۲۰ باوجود شیوع ویروس کروناگزارش عملکرد اپل در سه گانه ماهه دوم سال مالی 2020 منتشر شد

عرضه ی جهانی رایانه های شخصی در جزئی از جمله دوم ۲۰۲۰، برابر گزارش گارتنر و IDC به ترتیب، ۶۴.۸ و ۷۲.۳ میلیون دستگاه بوده است. آمار گارتنر رشد سالیانه ی ۲٫۸ درصدی را علامت می دهد؛ درحالی که این عدد در آمار IDC، ۱۱.۲ درصد است.

تعریف گارتنر و IDC از راسته رایانه های شخصی اندکی متفاوت است. داده های گارتنر شامل رایانه های دسکتاپ، لپتاپ ها و مایه های ممتاز قابل محموله (شبیه سرفیس مایکروسافت) بوده و کروم بوک ها و آیپدها جایی تو میان این داده ها ندارند؛ اما داده های IDC شامل دسکتاپ ها، لپتاپ ها (شامل کروم بوک ها) و ورک استیشن ها بوده و تبلت ها و سرورهای x86 شمرده نمی شوند.شرکتمحصولات در فصل دوم ۲۰۲۰سهم بازار در مفارقت دوم ۲۰۲۰محصولات در فصل دوم ۲۰۱۹سهم میدان درون جزئی از جمله دوم ۲۰۱۹رشد ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹لنوو۱۶۱۹۷۲۵.۰۱۵۵۴۱۲۴.۷۴.۲HP۱۶۱۶۵۲۴.۹۱۳۸۱۰۲۱.۹۱۷.۱دل۱۰۶۴۸۱ ۶.۴۱۰۶۸۰۱۶.۹-۰.۳اپل۴۳۶۸۶.۷۴۱۵۷۶.۶۵.۱ایسر۴۰۰۷۶.۲۳۲۴۱۵.۱۲۳.۶ایسوس۳۵۹۳۵.۵۲۹۶۰۴.۷۲۱.۴سایر۹۸۲۹۱۵.۲۱۲۶۵۸۲۰.۱-۲۲.۴مجموع۶۴۸۰۸۱۰۰.۰۶۳۰۴۷۱۰۰.۰۲.۸

در خلع دوم ۲۰۲۰ شاهد گشایش کوتاه مدتی تو بازار جهانی رایانه های انحصاری به دلیل رشد چشم گیر EMEA بوده ایم. پس از اشکالات به وجودآمده در زنجیره تولید و بیع در ابتدای ۲۰۲۰ بوسیله دلیل همه گیری کووید-۱۹، بخشی از رشد فعلی بازار به این علت است که عرضه کنندگان و کانال های فروش تعداد محصولات خود را توانسته اند بوسیله نزدیک تعداد معمول برسانند.

فروش رایانه های شخصی سزاوار سرزنش حمل نیز نمو بالایی نشان می دهد که به مواردی مانند دورکاری و آموزش رمزی بازمی گردد. البته این اضافه تقاضا پس از ۲۰۲۰ امتداد نخواهد داشت؛ زیرا که به دلیل نیازی موقتی داخل اثر همه گیری کووید-۱۹ پدید آمده است.

HP و لنوو بالاترین ایستگاه را در میان عرضه کنندگان گسستگی دوم ۲۰۲۰، از آن خود کردند. بنابر گزارش گارتنر، لنوو ۲۵ و HP حدود ۲۴.۹ درصد از بازار را در اختیار دارند. HP گواه فصل مرحمت بوده؛ در برابر پس از تجربه ی مشکلاتی در زنجیره تامین، حال در این انفصال تماشاگر رشدی ۱۷ درصدی است.

موافق گزارش IDC، شرکت HP و لنوو بوسیله زیبایی ۲۵ و ۲۴.۱ درصد از راسته را درون مشت داشته اند و HP تماشایی رشدی متجاوز از ۱۷ درصد بوده است. سیاهه نمایش کنندگان برتر با دل، اپل و ایسر ادامه می یابد.

طبق آمار گارتنر، در ایالات متحده HP با در دست داشتن ۳۳ درصد راسته توزیع کننده کسی را عزیز خطاب کردن شد. دل نیز پس از HP با ۲۶ درصد درون ایستگاه دوم ایستاد. داخل طاس طبق اخبار گارتنر، بازار رایانه های شخصی ایالات متحده شاهد نمو هفتگی ۳.۵ درصدی، تو پنجمین فصل متواتر رشد خود بود. سقوط ۴۴ درصدی رایانه های دسکتاپ با رشد دو رقمی رایانه های انحصاری برازنده حمل جبران شد.

بنابر گزارش IDC، میدان ایالات متحده شاهد بهترین عزل خود از زمان خاتمه ۲۰۰۹ بود. در این فصل ۲۱ میلیون مایه درون ایالات متحده عرضه شده که رشدی دو رقمی را برای بازار رایانه های انحصاری این کشور بوسیله ارمغان آورده است.بیشتر بخوانید:اپل توصیه می کند پیش از بستن مک بوک، پوشش دوربین آن را برداریدفاکسکان به درخواست اپل، یک میلیارد دلار درون هند سرمایه گذاری می کندانویدیا با گذر از اینتل ثالث همدستی با بها حوزه ی نیمه هادی لقب گرفتشیائومی از ردمی بوک 14 مارک 2 و ردمی بوک 16 رونمایی کردتاریخچه میت بوک های هواوی
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه بوسیله حادثه آتش سوزی تو سایت اتمی ایران تو نطنز تاثیر نشان قسط. او در پاسخ به سوالی داخل این خصوص گفت این رژیم هر اقدامی را بخاطر جلوگیری از تهدید هسته ای ایران بوسیله کار خواهد بست. بیشتر بخوانید:

ترساندن ثبات و امن جهانی با ادبیات سازی برای ضربه به مراکز هسته ای | فضاسازی رسانه ای داخل مورد نقش اسرائیل در ماجرا سایت هسته ای نطنز

۵ احتمال درباره نطنز ؛ از احتمال حمله آسمانی تا خرابکاری تویی

محرمانه تا معارفه ثانوی | تصادف نطنز ؛ از ادعای مقام اسراییلی تا اعلام رسمی | ظهور ناگهانی «یوزپلنگان وطن»

به گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، وی گفت: ما محاکمه کامل مدت را در اطراف های متنوع داشته ایم تا به ایران رخصت ندهیم توانایی های هسته ای داشته باشد. رژیم (ایران) با چنین توانایی هایی ترساندن موجودیتی میوه اسرائیل است و نمی توانیم دستور دهیم در مرزهای شمالی ما خود را تثبیت بطی ء. بنابراین ما اقداماتی را انجام می دهیم که بهتر است درباره آن ها گفتگو نشود.

پیش از این «بنی گانتز» وزیر مجادله رژیم صهیونیستی تو مصاحبه با رادیو ارتش، در پاسخ به سوالی درباره وساطت رژیم صهیونیستی در اتفاقات اخیر آتش سوزی در سایت اتمی ایران گفت که «نمی توانم (دخالت اسرائیل) در این واقعه خواه حوادث دیگر را تایید یا رد کنم.»

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز اخیرا در مواجه با همین پرسیدن از سوی خبرنگاران از پاسخ معلوم به این سوال خودداری کرد و گفت: ما نمی توانیم به وضوح بوسیله آن ورود کنیم.

اشکنازی در ادامه ادعاهایش، به جریان بایکوت های تسلیحاتی ایران که درون ماه اکتبر موعد آن ها پایان خواهد یافت نیز صیقلی و با اتهام زنی علیه تهران، گفت این رژیم از سعی های آمریکا بخاطر اطمینان از این که بایکوت تسلیحاتی سازمان ملل علیه تهران تمدید خواهد شد، کنف می یواش.

وی همچنین با رمز به روانی اشغال کران باختری از لفظ رژیم صهیونیستی، گفت: امکان دارد اسرائیل قوانین خویشتن را طبق طرح صلح رئیس جمهور آمریکا بر بخش هایی از کرانه باختری اعمال درنگ.

اشکنازی مدعی شد: ما فکر می کنیم طرح ترامپ فرصت خوبی است. اولین بار است که یک طرح به بزرگترین نگرانی های اسرائیل یعنی حفظ کردن امنیت ملی و اکثریت خاله می پردازد. طرح ترامپ بوسیله هر دوی آن ها پاسخ خوبی می دهد.

این مقام صهیونیست در ادامه گفت که با اجرای تنها اندکی از این طرح ضد است و باید به طور کامل عمل شود. وی گفت: این طرح به جدایی [از فلسطینیان] منتهی می شود که ما با آن موافقیم، اما نه بوسیله صورت گامی جزئی و یک طرفه... عقاید ما در مذاکرات با بنیامین نتانیاهو و آویشن سیلان صلح آمریکایی شنیده شد.

او همچنین گفت که نمی داند نتانیاهو چه تصمیمی در این خصوص اتخاذ خواهد کرد اما مذاکرات داخل روانی است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی افزود: احتیاج است که در این خصوص ارزیابی های دفاعی و قانونی را بشنویم و بعد غرض بگیریم. باید خیلی مراقب وضعیتی باشیم که می تواند امنیت و روابط ما را خراب یواش. (در رخساره نسنجیدن جوانب) بهای سنگینی خواهیم صیقل.

او همچنین داخل خصوص روابط با اروپا گفت که چنین اقدامی می تواند این رژیم را در سطح اروپا با چالش مواجه نرم.
کوالکام جزئیات کاملی از خانواده ی بعد اینده تراش های مخصوص گجت های پوشیدنی منتشر کرد. Snapdragon Wear 4100 و 4100، پلتفرم های جدیدی هستند که توسط شرکت آمریکایی معرفی کردن شدند. باتوجه به استاندارد خراش ها، می نبوغ پیش بینی کرد که محصولات جدید خانواده ی اسنپدراگون مبتنی بر اسنپدراگون ۴۲۹ هستند.

پردازنده ی اسنپدراگون ور ۴۱۰۰ پلاس مجهز به یک SoC مرکزی درکنار پردازنده کمکی Always-On خواهد وجود که در شرایط مصرف پایین نیرو، کوشا می شود. از تراشه های دیگر موجود در جهیز می توان به PMIC و RF مخصوص مودم و GPS اشاره کرد. کوالکام همچنین درون پردازنده ی جدید از تراشه های وای فای و بلوتوث و RFFE غصه پشتیبانی می بطی ء. تنها تفاوت نسخه ی عادی با نسخه ی پلاس، موجود نبودن تراشه ی Always-On در ۴۱۰۰ عادی است.

زمانه های هوشمند حاضر بوسیله پردازنده ی متاخر کوالکام به زودی به بازار عرضه می شوند

پردازنده ی اسنپدراگون ۴۱۰۰ ور پلاس با روش تولید ۱۲ نانومتری ساخته می شود و ساختاری چهار هسته ای فراهم به پردازنده ی واقعی Cortex-A53 و پردازنده ی گرافیکی Adreno 504 دارد که سرعت کلاک حداکثر ۱/۷ گیگاهرتز را بوسیله کاربر نمایش می کند. از توان های بنیانی می توان به پشتیبانی از رم ۷۵۰ مگاهرتزی LPDDR3 و حافظه ذخیره سازی eMMC 4.5 اشاره کرد. پردازنده ی متاخر کوالکام همچنین از دوربین تا ۱۶ مگاپیکسلی بی آرامی پشتیبانی می بطی ء. شاید این قابلیت بخشی بی سابقه به دید برسد، ولی به هرحال گمان عرضه ی ساعت هوشمند مجهز بوسیله دوربین آن چنان بی آرامی دور از حافظه نیست.

پردازنده ی جدید کوالکام (نسخه ی پلاس) حدود ۸۵ درصد کارایی و سرعت بهتر را نسبت بوسیله نسخه ی قبلی یعنی Wear 3100 ارائه می کند. از چیرگی های دیگر می توان به بهبود مودم 4G LTE در SoC جدید اشاره کرد که آن هم با فناوری ۱۲ نانومتری تولید می شود. این مودم اکنون استفاده توان پایین تری دارد و از آنتن دوگانه ی Cat.4 LTE تیمار پشتیبانی می یواش.

مقاله های مرتبط:اسنپدراگون وِر 3300 احتمالا بخاطر شایسته کردن های هوشمند داخل دست ساخت استکوالکام روی تراش Snapdragon Wear 429 برای شایسته کردن های هوشمند فقره می یواش

پردازنده ی کمکی AON داخل پلتفرم جدید کوالکام، هوشمندی زیبنده توجهی را به آن اضافه می یواش. با استفاده از تراش ی کمکی می توان عمر باتری بیشتر را با توان ارائه ۶۴ هزار رنگ انتظار داشت. درون Wear 3100 تنها ۱۶ رنگ توسط پردازنده ی کمکی نمایش داده می شد. این پردازنده همچنین می تواند نبوغ هایی مانند قطع گیری دائمی ضربان قلب، ردگیری خواب، شمارش دامنه ها، اکسید هشدار، زمان سنج و بازخوردهای لرزشی را هم مدیریت کند. خراش ی کمکی همچنین فایده نوک تیز لطافت به دستورهای بالا آوردن زمانه و صریح شدن نمایشگر دارد.

همان طور که گفته شد، قوم ی ۴۱۰۰ از Wi-Fi a/b/g/n و Bluetooth 5.0 پشتیبانی می بطی ء که کاربرد باتری را تا ۲۵ درصد کاهش می دهد. پلتفرم جدید کوالکام با کمال مطلوب پشتیبانی از جهیز عامل گوگل Wear OS و نسخه ی متن بان آن توسعه یافت. کوالکام می گوید مقدماتی دشت حاضر به پردازنده های جدید، زمانه هوشمند Mobovi TicWatch Pro 3 خواهد وجود که به زودی رونمایی می شود. به علاوه، یک پوشیدنی هوشمند از Suunto هم با این پردازنده عرضه خواهد شد. تا یک ماه آینده، تماشاچی عرضه ی ساعت هوشمند مخصوص کودکان به نام Z6 Ultra از شرکت imoo بی قراری خواهیم بود که از پردازنده ی Wear 4100 استفاده می درنگ.بیشتر بخوانید:بنچمارک بدوی از پردازنده اپل مبتنی به خشکی امدن آرم مشهود شدتصاویر جدیدی از سامسونگ گلکسی واچ 3 تو تمامی زوایای منتشر شدمدیاتک پردازنده های Helio G35 و Helio G25 را برای گوشی های گیمینگ اقتصادی معرفی کردن کرداوج گیری آرم و AMD و خسارتی که اینتل از فناوری ۱۰ نانومتری حلیم می شودکامپیوترهای مک مبتنی کنار آرم چه سطحی از کارایی پردازشی را ارائه می کنند؟
برابر ادعای فدایی پژوهشگرها، ناسا ذراتی از جهانی موازی را کشف کرده است که داخل این جهان زمان به عقب می رود. این ادعا اشتباه بود اما فرضیه ی واقعی بسیار خوف انگیزتر و نادیده پر حرارت است و به داستان بیگ بنگ بازمی گردد.

برخی تیترهای هیجانی درباره ی جهان آینه ای با الهام از یافته های مقاله ای تیره در سال ۲۰۱۸ نوشته شدند. این مقاله هرگز در مجلات محترم منتشر نشد. طبق این پژوهش جهان می تواند انعکاسی آینه ای تو طول زمان داشته باشد؛ این انعکاس، گیتی دیگری است که در آن سوی بیگ بنگ قرار دارد. در صورتی که این استیناف صحیح باشد و مجموعه ای از انگاره های نوظهور بوسیله واقعیت تبدیل شوند می استعداد پدیده ی جدید ذرات قطبی را توضیح داد. فرضیه ی کشف گیتی موازی برای اولین کود داخل مجله ی بریتانیایی دیلی استار مطرح شد و روزنامه های آمریکایی و بریتانیایی دیگر از یکسره نیویورک پست از آن اقتباس کردند.آینه ی دنیا ما

برای حساسیت بهتر فرضیه ی دیلی استار، لازم است بوسیله وارسی ادعای دو مقاله ی جداگانه از سال ۲۰۱۸ بپردازیم. اولین مقاله متعلق بوسیله لاتام بویل، فیزیکدان مؤسسه ی پریمتر اونتاریوی کانادا و همکاران او است. آن ها گیتی آینه ای را به رخ انعکاسی از جهان در طول زمان تمجید می کنند. این مقاله در دسامبر ۲۰۱۸ در مجله ی Physical Review Letters منتشر شد (قبل از آن در ماه مارس روی سید arXiv قرار محزون بود).

جان لرند، اخترفیزیک دان دانشگاه هاوایی و یکی از مؤلفان مقاله ی دوم است. استیناف او فراگیر یکی از نظری های بنیادین درباره ی شکل گیری جهان است: ماده ی تاریک سرد لامبدا (ΛCDM). نظری ی لامبدا سی دی ام، کیهان را با دو فرضیه ی کلیدی توصیف می نرم: ماده ی تاریکناشناخته ای که منجر بوسیله انبساط کیهان می شود و با بازگشت به گذشته دنیا داخل یک عمه انبوه می شود. فرضیه ی دوم ماده ی نامرئی است که روی مواد مرئی موجود در جهان تأثیر گرانشی دارد ولی هیچ نوری را تولید نمی بطی ء. این ماده ی تاریک بیشترین بخش جرم جهان را تشکیل می دهد. بوسیله گفته ی لرند:نظریه ی لامبدا بخاطر بسیاری از نمونه ها خلوص می کند ولی خمیدگی های توزیع داخل مدلسازی آن دیده می شوند.

برای مثال حد گیری های انبساط منطبق با زمان نیستند؛ بنابراین اندازه گیری انبساط براساس داده های جهان آغازین منطبق با وزن گیری های مدرن حلق. علاوه پیاده شدن این نمونه لامبدا نمی تواند علت وجودی ماده را توصیف کند؛ در برابر طبق پیش دماغ این مدل، ماده و پادماده پس از بیگ بنگ با سرعت های برابری شکل اندوهناک اند و یکدیگر را خنثی کرده اند.

جهان جدید بویل و همکاران، بوسیله تکینگی آغاز زمان و پژواک آن در آن سوی بیگ بنگ اشاره دارد. آن ها داستان خود را این گونه توصیف می کنند: جهان کنونی را به صورت دایره ای مسطح و عریض در دید بگیرید که در بالای دایره ی کوچک تر دیروزی استراحت دارد و این اداره بی قراری خود روی دایره ی کوچکتری تو روز قبل تر راحتی دارد.









تصور بویل و همکاران از جهان آینه ای

کل دایره ها را از امروز تا دوران بیگ بنگ جمع کنید تا به نقطه ی پایانی قیف برسید. ستاره شناس ها برای تجسس اعماق فضا، درواقع از نظر زمانی به قفا برمی گردند. برای مثال بور ی کهکشان GN-z11 تا زمین ۱۳/۴ میلیارد سال نوری است. این یعنی تصویری که از این کهکشان قبض شده است مربوط بوسیله ۱۳/۴ میلیارد سال قبل و مقاوم ۴۰۰ میلیون سال پس از بیگ بنگ است.

قبل از آن، عصر تاریک دنیا میلیون ها سال کشش کشید و هیچگاه شیء درخشانی در گردون بود نداشت و باز بی آرامی قبل تر، گیتی قدیمی ترین رویداد متناسب رصد را تولید کرده بود: شعله زدن مایکروویوی پس زمینه ی کیهانی (CMB) که منیع ۳۷۰ هزار سال پس از بیگ بنگ و با سرد شدن مدفوع پلاسمای داغ، تشکیل شد. تلسکوپ ها قادر به رصد پدیده های پیش از CMB نیستند. به گفته ی بویل بازگشت به عقب مانند نگاه کردن بوسیله داخل قیفی کیهانی است.

به این ترتیب شعر لامبدا سی دی ام با تبدیل جهان بوسیله نقطه ای واحد بوسیله پایان می رسد که ظهر CMB پنهان شده است. نظریه ی بویل به بررسی دیواری می پردازد که CMB در طول زمان شکل داده است و بوسیله نتیجه ی متفاوتی درباره ی پشت دیوار CMB می رسد.

بوسیله باور ی لنرد، مقابل دیدگاه استاندارد، کسر کوچکی از ثانیه پس از بیگ بنگ شبیه یک هرج و مرج یا بی نظمی مبصر بوده است که معادلات فیزیکی فعلی هنوز قادر به توصیف آن نیستند. هنوز مشهود نیست در آن لحظه چه اتفاقی افتاده است و این رویداد دقیقا پشت CMB و در پائین ترین نقطه ی قیف کیهانی مخفی شده است. در کیهان شناسی لامبدا سی دی ام، اولین جزئی از جمله از تاریخ ی گیتی لبریز از بی نظمی و هرج و مرج است و بوسیله سختی می استعداد آن را درک کرد.شورعشق پس ماخذ ی کیهانی عایق از مطالعه رویدادهای پس از بیگ بنگ می شود

اما CMB آن قدر اندوه بی تزیین محو بلکه براساس نظریه ی لامبدا سی دی ام، ساختار میسر ای است که پس از فرایند مسطح شدن جهان رخساره داده است و در اواخر وقت ی اول، بی نظمی ها را از بین برده است. گیتی منظم کنونی از هرج و مرجی کوتاه شکل خمود است که در CMB ثبت شده است. به گفته ی لنرد:ما علاقه مند بوسیله بررسی تصویری ساده تر بودیم که در آن بتوانیم با مقادیر معنوی به شواهدی دست پیدا کنیم. شاید بگویند چسبیدگی بوسیله بیگ بنگ امکان پذیر نیست؛ اما ما با نگاهی کنجکاو تر و میسر می توانیم تا بیگ بنگ پیش برویم. در دیدگاه هوا زمانی فعلی، بیگ بنگ متعاقب CMB مخفی شده است؛ ولی نظری ی ما بیش میسر تر از اغلب تکینگی هایی است که تو عملی ی گرانش انیشتین صدق می کنند. این نظریه نوعی بسیار خاص از تکینگی فراساده است که در آن می توان ازطریق تکینگی بوسیله متد حلی برای معادلات فضازمانی رسید.

با اینکه مشاهدات فعلی، اتفاق های قبل از CMB را مدال نمی دهند، مدل های کیهان شناسی عادی، قبل از این رویداد را غم ترسیم می کنند؛ ولی عموما در بیگ بنگ راکد می شوند. بویل با اشاره به گیتی دومی که در آن لفظ بیگ بنگ قرار دارد می گوید:فیزیک دان ها می گویند از نظر تحلیلی گیتی پس از بیگ بنگ هم ادامه جلوه گر می کند و قیف دیگری را تشکیل می دهد. از طرفی تا وقتی دنیا قابل رویت باشد می تواند معادلات آن را توصیف کرد.

جهانی که در قیف دوم قرار دارد از نظر فضازمانی بور ی زیادی با ما دارد و نمی نبوغ آن را دید. به رویت می رسد از نقطه ای که ما ایستاده ایم زمان بوسیله عقب برمی گردد. از طرفی موجودات آن دنیا حزن درست قرین ما به دنبال دید رویدادهای پیش از شعله زدن پس زمینه ی کیهانی (CMB) هستند. زمان جهان برابر هم از بیگ بنگ آغاز می شود. با فاصله گرفتن از بیگ بنگ جهانی دیگر درون سبب نقیض ما تشکیل می شود؛ اما جریان آن برضد تخیل برخی، چندان هم معکوس تراشیدن. جهان ما محکم در آن سوی تاریخچه ی کهن جهان حیات دارد و جهان کهن همان جهانی است که تو آن لفظ بیگ بنگ صبر پژمان است.وضعیت صفر ذره

به گفته ی بویل هیچگاه مدرکی بخاطر جهان آینه ای بود ندارد. بااین حال او متقی است:داخل صورت یافتن شواهد می توان گفت این جهان نسخه ای متقارن دارد که از بالای قیف زیبنده رویت زدودن.

تقارن ها مثل زنگوله ای هستند که حقیقتی عمیق تر را آشکار می کنند. در صورتی که قیف دوگانه وجود داشته باشد، می توان به رمزگشایی از تقارنی پرداخت که سال ها است اندیشه فیزیک دان ها را به خود مشغول کرده است.

مقابل تقارب فیزیکی که با نشانی تقارن بار، توازن، زمان (CPT) شناخته می شود، اگر ذره ای را به دوقلوی پادماده ی آن دگرگونی کنید (تغییر الکترون به پوزیترون) یا آن را بوسیله حالت ضایع مشت درآورید یا حتی آن را داخل زمان به عقب برگردانید، ذره همان اقدام را خواهد داشت و درست مانند قبل از قوانین فیزیک اطاعت می نرم (ضایع دستی یا چپ دستی به سبب لول و چرخش ذره رمز دارند). به گفته ی لرند روزگاری همه تصور می کردند تقارن های بنیادی اجتناب ناپذیرند.

داخل نهایت چروک شین وو، فیزیک دان دانشگاه کلمبیا در سال ۱۹۵۶ در آزمایشی ثابت کرد تقارن CPT مطلق نیست (دو همکار مردی که فرضیه ی اصلی را به وو پیشنهاد داده بودند بوسیله خاطر این کشف در سال ۱۹۵۷ برنده ی اجر ی نوبل شدند اما او از شهود جایزه بازماند).

موافق آزمایش وو، C (وعده) درون تقارب CPT ناقص است؛ و آزمایش های بعدی ثابت کردند برخی ذرات قادر به شکستن C (بار) و P (توازن) هستند؛ اما به عقیده ی اغلب فیزیک دان ها، تقارن CPT تو حالت کلی بی عیب است و هیچگاه ذره ای مشخص نشده است که بتواند هر سه اصل این تقارن را نقض درنگ. در سطح ذره ای، جهان تیمار در تقارب CPT صدق می بطی ء.

اما مدل لامبدا سی دی ام فاقد تقارن CPT است و درنتیجه وضعیت صفر ذره در آن نامشخص است. وضعیت صفر ذره به ماهیت فضازمانی در شرایط خالی بودن ذرات گفته می شود؛ بنابراین تقارب CPT تو نمونه کچل محیط الغا می شود. به گفته ی بویل داخل مدل او تقارن CPT جهانی حفظ کردن می شود؛ ولی در کیهان شناسی لامبدا سی دی ام این نعوظ نیست. با افزودن کردن یک قیف دوم فضا زمانی، دیگر وضعیتی به نام وضعیت صفر ذره، مرموز نخواهد بود و عدم تقارب CPT جهانی هم برطرف خواهد شد. بویل می گوید:شاید در نگاه مبدا تامل کنیم تقارن CPT جهان باطل سازی شده است؛ اما درواقع ما بوسیله تصویر کامل نگاه نکرده ایم. تو صورتی که جهان، متقارن CPT باشد و بوسیله جای یک قیف فضا زمانی از دو قیف تشکیل شده باشد، چگونه می توان قوانین فیزیک را تحسین کرد؟



پژوهشگرها در حال راه اندازی آزمایش ANITA داخل قطب جنوب لب کشف دانشمندان ناسا

یکی از عمده ترین نتایج دنیا متقارن CPT، می تواند وصف میسر ی ماده ی تاریک باشد. یک مجموعه از نظریه های رایج درباره ی مواد نامرئی، به وجود نوع چهارم نوترینو یا استریل نوترینو اشاره کرده اند. تقارن CPT بویل بی آرامی در این خوش نویسی راحتی می گیرد. سه ماده ی سازنده ی نوترینو یعنی الکترون نوترینو، میون نوترینو و تاو نوترینو هر سه گانه چپ دست هستند. درنتیجه، عاری برابری با شریک شدن حق دست خود به اطراف حرکت می کنند. برابر مدل نمونه برخلاف ذره های دیگر، نوترینوها شریکی ندارند؛ اما جهان متقارن CPT متناظر با این نظریه محو و نشان می دهد نوترینوها دارای مشارکت هستند.

موافق نمونه کیهان شناسی بویل و همکاران به ازای هر نوترینوی چپ مشت در مدل استاندارد، شریک عبث دستی وجود دارد؛ ولی این ذرات آینه ای چپ مشت و ضایع مشت برضد کوارک ها به یکدیگر نمی چسبند. بلکه دو نوترینوی راست دست در هوا زمان گم می شوند و از دیدن ما درون دنیا آغازین مخفی می شوند. شریک ضایع دست سومی اندوه درون یکجا ثابت پاینده مانده است.

هنوز مشخص محو کدام یک از سه گانه نوترینوی شناخته شده همکاری هستند؛ ولی امضای مشخصی از انرژی وجود دارد: ۴۸۰ پیکوالکترون ولت (PeV) که مقیاسی برای جرم ذره هستند و نوترینوی ۴۸۰ پیکوالکترون ولتی کل ماده ی تاریک موجود داخل دنیا را تشکیل می دهد. جزئیات دنیا متقارن CPT و نوترینوی ۴۸۰ پیکوالکترون ولتی پیچیده هستند و تعداد کمی از فیزیک دان ها موفق به درک آن شده اند. به گفته ی بویل:این افراد از اعضای متناسب حرمت این رشته هستند؛ ولی با وجود پیچیدگی بالای پژوهش هایشان، نمی توان با قطعیت گفت نظریه های آن ها مستحکم یا نادرست هستند.

بوسیله طور کلی پیشگویی مورچه ی ۴۸۰ پیکوالکترون ولتی بر لرند تأثیر زیادی گذاشته است. چهار سال پیش، آشکار ساز ذره ای که از بالنی پیاده شدن فراز قطب جنوب معلق بود، رویدادی را کشف کرد که با فیزیک برازنده توصیف نبود: ابزار ANITA (آنتن گذار تکانشی قطب جنوب) سیگنال هایی از ذرات پرانرژی را دریافت کرد که از یخ های قطبی سرچشمه می گرفتند. اغلب پژوهشگران افزار ANITA از دانشمندان ناسا نیستند؛ اما این پروژه با سرمایه گذاری ناسا انجام شد.

مورچه ی قطبی هیچ نظیری ندارد. هیچ کدام از ذرات شناخته ی شده ی معیار استاندارد نمی توانند کل مسیر را داخل زمین هنگام کنند و با کارمایه بالا به جانب دیگر راه پیدا کنند؛اما ذره ی قطبی چنین رفتاری داشت. درون ژوئن ۲۰۲۰، استریل نوترینو به محبوب ترین توصیف مورچه ی آنیتا تحول شد. لرند که درون اوایل پروژه ی آنیتا حضور داشت، نما ۴۸۰ پیکوالکترون ولتی را هم تراز با یافته های آنیتا می داند.مقاله های مرتبط:آیا ناسا واقعا جهانی موازی را داخل قطب جنوب کشف کرده است؟آیا جهان بی پایان است؟

در صورتی که ذرات از محیط آمده باشند و پس ازآن بخاطر تولید ناهنجاری به سمت زمین رعشه کرده باشند، ذیل سطح قطبی دچار فروپاشی شدند و به دوشی از ذرات سبک تر تبدیل شدند که آنیتا درون نهایت آن ها را کشف کرده است. نوترینوی ماده ی تاریک ۴۸۰ پیکوالکترون ولتی در مقیاس بویل تو محدوده ی جرمی مورچه ی اسرارآمیز آنیتا استراحت می گیرد.

لرند و تیمی از چهار پژوهشگر دیگر، طرحی را ارائه دادند که در آن نوترینوی ماده ی تاریک ۴۹۰ پیکوالکترون ولتی رفتار مشابهی با مورچه ی آنیتا داشت. آن ها مقاله ی خود را در سال ۲۰۱۸ با نشانی «رویدادهای ANITA، شواهدی برای دنیا متقارن CPT» در پایگاه داده ی arXiv منتشر کردند. بعدا دیلی استار، این عنوان را به عنوانی گیج کننده تغییر عدل.

اگر ذره ی ANITA واقعا منطبق با طرح بویل باشد، می توان آن را شاهدی زورمند پیاده شدن وجود کیهان دو قیفی تو نظر گرفت؛ ولی این نو آغاز وضع است و برای اثبات مسئله باید ذره را به قطب جنوب نزدیک کرد. طبق مدل ها، ذرات کاندیدای ماده ی تاریک مشابه نوترینوی ۴۸۰ پیکوالکترون ولتی، بلافاصله پس از برخورد با زمین به مرکز زمین سقوط می کنند و بخاطر تولید ناهنجاری آنیتا بوسیله حد ی کافی نزدیک بوسیله قطب نیستند.

به باور پژوهشگرها، شاید برخورد با دیسک نامرئی ماده ی تاریک منجر بوسیله تهییج نوترینوهای ۴۸۰ پیکوالکترون ولتی شده است که فداکار از آن ها بوسیله سطح زمین نزدیک شده اند. لرند این فرضیه را ایده ای هیجان انگیز می داند ولی هنوز دلایل کافی و قانع کننده ای ندارد. او می گوید: «باید بوسیله طرز های دیگری مانند نزدیک کردن ذره به پیشقدم و رساندن آن ها به حسگرهای ANITA هم فکر کرد.»

گرچه لرند و همکاران او سخت مبتلا کار روی مقاله هستند، او معتقد است نتایج بوسیله دست آمده اشتباه هستند. او می افزاید:بین کیهان شناسان این فرضیه متداول است که شاید یک کود در معیار کیهان شناسی به نتایج احسان برسید؛ اما برای بار دوم کمی دشوارتر است و غلام معتقدم باید حداقل دو یا سه گانه کود نتایج جبران شوند.

بویل هم با لرند برابر است. با اینکه ایده ی استفاده از فرضیه های او برای توصیف ANITA جذاب بودند، او معتقد است اعداد به وزن ی کافی معقول نیستند؛ اما او از انگاره ی بنیادین گیتی متقارن CPT مطمئن است. او می گوید: «معتقدم این فرضیه صرف نظر از درستی یا نادرستی تو مسیر صحیحی قرار دارد و بسیار درباره ی آن هیجان زده هستم.»بیشتر بخوانید:میلیاردها سیاره زمین متشابه داخل کهکشان حیات دارد؛ پس چرا نمی توانیم آن ها را پیدا کنیم؟تلسکوپ Spektre RG تصویری شگفت انگیز از جهان داخل پرتو ایکس منتشر کرددانشمندان تعبیر کردن نو ای برای عدم تقارب عجیب ماه نمایش دادندکشف مبصر ترین ستاره نوترونی داخل برخورد کیهانی عجیبویرجین گلکتیک سفرهای خصوصی به رله فضایی بین المللی را بخاطر ناسا سازماندهی خواهد کرد
بوسیله گزارش همشهری آنلاین، محمد سبزه گریه در گفت وگو ایسنا اظهار کرد: بنا بر بررسی اطلس های پیش یابی هواشناسی، دمای هوا داخل استان خوزستان تا چند روز آینده در پاره ای از نقاط شمالی با شیب ملایمی جریان کاهشی خواهد داشت و در دیگر نقاط، تغییرات محسوسی مورد خواست نیست.

وی افزود: همچنین گاهی وزش جریان هوا نسبتا شدید تا جدی در روزهای پیش رو بوسیله اختصاص یک شنبه و دوشنبه هفته آینده تک مقصود است که بعضا در فداکار نقاط باعث خیزش گرد و قبر خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته آغاجاری و امیدیه با ۴۸.۳ و ایذه با ۲۲.۶ درجه سانتیگراد به زیبایی گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۰.۹ تا ۴۵.۶ منصب سانتیگراد در نوسان بود.
جلسه توسعه دهندگان اپل یا WWDC که به رخ سنتی هرساله اواسط خرداد تو سن خوزه کالیفرنیا برگزار می شد، امسال به برهان همگی گیری جهانی بیماری کووید ۱۹ باتاخیر و برای ابتدایی وهله به رخساره رمزی و کاملا آنلاین برگزار شد. زومیت نیز به رسوم هرسال، شب گذشته این رویداد عمده دنیای فناوری را بوسیله صورت حی پوشش داد. 

کنفرانس ترقی دهندگان اپل همانطور که از نامش روشن است بیشتر با محوریت درنگ افزاری برگزار می شود، اما WWDC 2020 یک سورپرایز سخت افزاری نیز با خود به همراه داشت: اپل اعلام کرد که نیت دارد استفاده از پردازنده های x86 اینتل را پهلو گذاشته و از پردازنده های ساخت خود مبتنی به خشکی امدن معماری ARMبرای پلتفرم دسکتاپ خویشتن استعمال کند.

اگرچه از یکی دو هفته مانده به مجمع زمزمه هایی مبنی بر تصمیم اپل به ترقی ی تراشه ی اختصاصی بخاطر پلتفرم دسکتاپ به گوش می رسید، ولی گوش دادن این خبر به رخساره رسمی از زبان آویشن کوک همچنان نقطه ی اوج رویداد شب گذشته وجود.

درادامه عمده ترین خبرهای رویداد شب گذشته را به صورت خلاصه مرور می کنیم.iOS 14

اپل شب گذشته بوسیله رخساره رسمی سیستم عامل  آی او اس ۱۴ (Apple iOS 14) را برای  آیفون و آیپاد تاچ معرفی کرد. داخل شروع صدای زیر مردانه می رفت که نسخه ی متاخر آی او اس با معروفیت آیفون او اس (iPhoneOS) معرفی شود، اما تو نهایت این ائتلاف عارض نداد.



نسخه ی جدید سیستم عامل موبایل اپل تغییرات برازنده توجهی مخصوصا در Home Screen بوسیله خویشتن دیده است که از عموم بنیادی ترین آن ها می استعداد به کتابخانه ی اپلیکیشن (App Library)، حالت تصویر در تصویر (Picture in Picture) و قابلیت تکثیر کردن ویجت ها بوسیله ورقه ی هوم اشاره کرد.

از دیگر قابلیت ها و ویژگی های جدید جهیز عامل iOS 14 می استعداد به App Clips (اجرای اپلیکیشن بدون نصب)، CarKey (بازکردن قفل سامان با گوشی) و افزودن شدن استعداد های جدید به سیری رمز کرد. اپل اعلام کرد که بالاخره امکان تبدیل اپلیکیشن پیش فرض ایمیل و مرورگر را دراختیار کاربران آیفون و آیپد صبر می دهد. 

به روزرسانی مهم اپ Messages و میموجی های جدید، افزودن شدن فردی Spatial Audio به ایرپادز و معرفی اپلیکیشن مترجم اپل با پشتیبانی از ۱۱ زبان و قابلیت ترجمه ی آفلاین نیز از دیگر خبرهایی بودند که درکنار معرفی کردن iOS 14 به آن ها رمز شد.iPadOS 14

مهم ترین به روزرسانی در نسخه ی ۱۴ آیپد او اس، بازسازی سواری ضربان وجو آن است که اپل از آن با نشانی Universal Search یاد می کند. بازسازی سواری جست وجو موجب می شود که کاربر بتواند ازطریق آن، اپلیکیشن ها را سیاق اندازی کند، به نبض وجوی مخاطب خواه فایل بپردازد یا حتی فایل های تویی تعدادی اپلیکیشن ها را نیز داخل نتایج ببیند.



تبلت های آیپد از این پس با مصرف از iPadOS 14 پشتیبانی بهتری از دست خط نوشته شده با Apple Pencil خواهند داشت. این فردی با عنوان Scribble شناساندن شده است و می تواند با نمره دست خط های زبان انگلیسی و چینی، آن ها را بوسیله متن تایپی تبدیل کند تا کاربر بتواند آن ها را به فراغت کپی کند.

تقریبا تمام قابلیت ها و ویژگی هایی که اپل در کنفرانس شب گذشته برای iOS14 معرفی کرد، در iPadOS 14 نیز حضور خواهند داشت.watchOS 7

نسخه ی جدید واچ OS پاییز امسال برای اپل واچ سری ۳ و مدل های جدیدتر دردسترس قرار می گیرد. این یعنی اپل رسما عزم دارد بوسیله پشتیبانی از نسل شروع و دوم روزگار های هوشمند خویشتن سرانجام دهد. به منظور بهره گیری از watchOS 7 بوسیله گوشی آیفون 6s و دستگاه های جدیدتر احتیاج مشهود خواهید کرد که به سیستم عامل iOS 14 مهیا باشند. 



اپل در نسخه ی جدید watchOS، بالاخره قابلیت رهگیری و پایش خواب را به ساعت های هوشمند خویشتن می آورد. نیز تو این نسخه، قابلیت هایی مانند Face Sharing (برای به اشتراک گذاشتن واچ فیس ها)، مسیریابی برای چرخه سوارها و تشخیص شستشوی درست دست (باتوجه بوسیله حرکات دست و صدای آب) بوسیله اپل واچ تکثیر می شود. tvOS

در نسخه ی جدید tvOS شاهد پشتیبانی بهتر از لوازم جانبی پلتفرم HomeKit اپل، قابلیت جدید تصویر در شمایل و البته پشتیبانی از کنترلر الیت ۲ مایکروسافت و کنترلر Adaptive ایکس باکس وان هستیم.



نسخه ی جدید سیستم عامل tvOS همچنین بوسیله کاربران امکان می دهد ازطریق رابط کاربری جدید حصه کنترل سنتر (Control Center) بوسیله کنترل مستقیم رخت جانبی پلتفرم HomeKit بپردازند. کنترل سنتر اضافه شده به tvOS شباهت های اضافی به منوی مشابه درون iOS و iPadOS دارد.

اپل نیز با ارائه تریلر سریال Foundation برای اپل TV پلاس اخبار کرد سرویس استریم این باهم اتحاد کردن اکنون روی حدود یک میلیارد دستگاه داخل جهان قرار دارد. macOS Big Sur

ازآنجایی که نسخه ی جدید سیستم عامل دسکتاپ اپل با نام macOS Big Sur برای اولین وهله بعد از مدت ها از شماره نسخه ی ۱۰ استفاده نمی کند، می نبوغ آن را پایانی پهلو macOS X دانست. «مک او اس ۱۱ بیگ روال» که تغییر بصری بیش قابل توجهی نسبت به نسخه های پیشین داشته، بسیار از پیش بوسیله سیستم عامل های موبایل اپل یعنی iOS و iPadOS شبیه و نزدیک شده است.



کنترل سنتر متشابه به آیفون، قابلیت استعمال از ویجت های iOS 14، تغییرات وسیع ی اپ مسنجر برای شباهت بیشتر به نسخه ی موبایل و نسخه ی جدید مرورگر سافاری ازجمله ویژگی های جدید macOS Big Sur است که اپل شب گذشته از آن ها سخن گفت. اپل سیلیکون (Apple Silicon)

اپل برای دومین وعده داخل تاریخ کامپیوترهای مک قصد دارد معماری شاداب افزاری پلتفرم دسکتاپ خویشتن را تحول بدهد. کوپرتینویی ها که پیش از این یک وهله درون سال ۲۰۰۵ از معماری پاور جای پا سی IBM به معماری x86 و پردازنده های اینتل مهاجرت کرده بودند، این بار نیت دارند از تراش های ساخت خود مبتنی بر معماری آرم مصرف کنند.



کریگ فدریگی، مدیر ارشد واحد بطی ء افزار اپل می گوید که همگی چیز داخل سیستم عامل macOS Big Sur بخاطر سازگاری با اپل سیلیکون به روز شده اند. نر م افزارهای صنف ای اپل از جمله Logic Pro X و Final Cut Pro X از روز نخست دراختیار کاربران مک های مبتنی پهلو اپل سیلیکون خواهند بود.

براساس ادعای فدریگی، بسیاری از توسعه دهندگان «عزب در چند روز» می توانند اپلیکیشن هایشان را با اپل سیلیکون سازوار سازند. از لفظ دیگر کوپرتینونشین ها با شریک شدن های مایکروسافت و ادوبی برای سازگارسازی نرم افزارهای اساسی گیرایی با Apple Silicon خبردار باهم اتحاد کردن شده اند.

اپل نیز کیت مخصوص توسعه دهندگان اپل بخاطر تسریع مسئله مهاجرت به دنیای آرم را معرفی کرد. این کیت که Dveloper Transition Kit شهرت دارد، محتوی یک مک مینی مجهز بوسیله پردازنده  A12Z اپل (پردازنده ی به کار رفته در آیپد پرو ۲۰۲۰) با ۱۶ گیگابایت حافظه ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی SSD است.



درون دنباله می توانید مجموعه ی مطالب و مقالات زومیت درباره ی WWDC 2020 را مشاهده کنید.