شبکه حمل و نقل جهانی

۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

چگونگی متولد نوزاد تأثیر عظیمی روی میکروبیوم او، جامعه ی میکروبی که در بدن متین می شود، خواهد داشت. این مولود ی بزرگ ترین وارسی ی انجام شده درون زمینه ی میکروبیوم نوزادان بدیع متولد شده است که شاهد استواری را مجهز می بطی ء که علامت می دهد کودکانی که از مجرای غریزی متولد به گیتی می آیند، نسبت به آن هایی که طی ایفا سزارین متولد می شوند، میکروب های متفاوتی دارند. وارسی نشان می دهد نوزادانی که طی سزارین به گیتی می آیند، فاقد سویه هایی از باکتری های روده هستند که تو کودکان و افراد بالغ سالم دیده می شود. درعوض، روده ی آن ها حاوی میکروب های مضری است که در بیمارستان ها عالمگیر دارد. درون این تجسس که حدود ۶۰۰ تولد تک تجزیه وتحلیل قرار گرفته، این موضوع مورد بررسی نگرفته است که آیا تباین های میکروبی می تواند روی سلامت تو مراحل بعد عمر تأثیر داشته باشد. ترور لاولی میکروبیولوژیست مؤسسه ی ولکام سنگر در هینکستون که یکی از نویسندگان این مقاله است پهلو این موضوع اشاره می درنگ که حضور باکتری مسبب بلای ناگهانی جای نگرانی دارد. او می گوید:سطح ازدحام پاتوژن های بیمارستانی در این کودکان تکان دهنده است. من وقتی بخاطر اولین وعده داده ها را می دیدم، نمی توانستم آن را باور کنم.

پژوهش های گذشته به این نکته اشاره کرده اند که نوزادانی که طی سزارین به گیتی می آیند، داخل مقایسه با نوزادانی که به نعوظ طبیعی به دنیا می آیند، نمی توانند برخی از میکروب ها را از مادر دریافت کنند. این مشاهدات باعث شد که برخی از والدین در تقلا برای بازیابی میکروب های از دست رفته، نوزاد خویشتن را تو معرض مایعات واژینال قرار دهند. اما این ارتکاب که با عنوان بذرپاشی واژینال (vaginal seeding) شناخته می شود، بحث برانگیز است و ایمنی و اثربخشی آن تأیید نشده است. لاولی می گوید محدودیت های مطالعات گذشته متشابه اندازه ی کوچک و مقیاس گیری محدود، به این معنا است که بی پرده نشده است که آیا روش تولد خردسال روی میکروبیوم او تأثیر می گذارد.



نوزادانی که بوسیله طور طبیعی بوسیله جهان می آیند، درمقایسه با نوزادانی که ازطریق سزارین متولد می شوند، با میکروب های متفاوتی رو به رو می شوند

پژوهشگران با همکاری ماماها و پزشکان سه درمانگاه در لندن و لستر، DNA میکروب های موجود درون مدفوع ۵۹۶ نوزاد را مدل برداری و توالی یابی کردند. از این نوزادان، ۳۱۴ تک بوسیله طور غریزی و ۲۸۲ نوزاد طی سزارین به گیتی آمده بودند. نمونه برداری تو روزهای ۴، ۷ و ۲۱ پس از تولد انجام شد. تباین بین میکروبیوم روده ی این نوزادان کاملا آشکار وجود. نوزدادن متولد شده ازطریق سزارین فاقد سویه هایی از باکتری های کامنسال (باکتری هایی که بوسیله طور غریزی در افراد تندرست دیده می شوند) بودند درحالی که این باکتری ها بخش اعظم جامعه ی میکروبی روده ی نوزادانی که تولد طبیعی داشتند، را تشکیل می دادند. درعوض، روده ی نوزادان سزارینی کوچکتر سلطه ی باکتری های فرصت طلبی متشابه انتروکوک و کلبسیلا بود که در بیمارستان ها بود دارند. لاولی می گوید تفاوت چنان واضح بود که من می توانستم مقیاس ای از یک صغیر بگیرم و با اطمینان بلندی بگویم شیوه ی تولد او چگونه بوده است.مقاله های مرتبط:زایمان غریزی چه تأثیری روی بدن نوزادان دارد؟مردان نیز به افسردگی پس از زایمان همسر دچار می شوندتأثیر استرس والدین پهلو مشکلات رفتاری کودکان نوپا

با این حال، ماه ها پس از تولد، به استثای جنس متداول باکتری کامنسالی کهباکتروئیدس نامیده می شود، میکروبیوم نوزادان به هم شبیه شد. این جنس باکتری داخل میکروبیوم نوزادان سزارینی حیات نداشت یا در سطوح بیش پایینی دیده می شد. نه ماه بعد، به طور میانگین هنوز تو حدود ۶۰ درصد از این نوزادان تعداد قدری از این باکتری را داشتند یا به کلی فاقد آن بودند. پژوهش های گذشته مدال داده اند که فدایی از متد های باکتروئیدس روی سیستم ایمنی میزبان خود تأثیر گذاشته و به کاهش اضطراب معاون می کنند.

بخاطر تقویم بهتر میکروب هایی که در روده ی نوزادان سزارینی شلوغی پیدا می کنند، قسمت قسمت کردن لاولی صدها سویه ی باکتری موجود در نمونه های مدفوع را کشت دادند. توالی یابی ژنوم، ژن های مسئول ایستادگی آنتی بیوتیکی و بلای ناگهانی زایی را شناسایی کرد و تأیید کرد که این سویه ها مربوط به باکتری های فرصت طلبی هستند که در بیمارستان ها شایع اند.اثرات سلامتی

مطالعه ی لاولی اندکی از یک پروژه ی پژوهشی بزرگ با عنوانمطالعه ی بیبی بیوم (Baby Biome Study) است که شعار آن پیگیری وضعیت هزاران صغیر دیگر تا زمان کودکی است. مطالعات اپیدمیولوژیکی نشان می دهد که خطر ابتلا به آسم و چاقی در مراحل بعدی عمر داخل کودکانی که هنگام سزارین تولد می شوند، بیشتر است. لاولی می گوید که با مطالعه ی تعداد کافی از کودکان، گروه او می تواند این موضوع را نمایان کند که آیا روش تولد و تغییرات میکروبیومی تأثیری روی صلح و صفا کودکان می گذارند. جوزف نئو نوزادشناس دانشکده پزشکی دانشگاه فلوریدا می گوید که احتمالا عوامل پشت صحنه ی روش تولد داخل نفاق در میکروبیوم نقش داشته باشند.

مادرانی که طی عمل سزارین وضع حمل می کنند، آنتی بیوتیک هایی را گرفتن می کنند که می تواند از جفت عبور کند. نوزادان آن ها مدت بیشتری داخل بیمارستان می مانند و نسبت به نوزادانی که از اسلوب طبیعی متولد می شوند، دیرتر شیر حاوی میکروب مام را ستاندن می کنند.راب نایت، میکروبیولوژیست دانشگاه کالیفرنیا می گوید که این تجسس باید به وقوف سویه های خاصی از میکروب ها که می توان آن ها را بوسیله نوزادان سزارینی داد تا میکروبیوم آن ها شبیه کودکان تولد شده از سیاق غریزی شود، کمک می کند. وی پیش از این آزمایش کوچکی را درمورد بذرپاشی واژینال ارتکاب داده حیات و این گونه را درمورد دختر خودش که ازطریق سزارین متولد شده بود، به کار برد.

لاولی، هم بنیاد گذار شرکتی که درمان های میکروبی نمایش می دهد، می گوید که شاید بتوان میکروبیوم نوزاد نو به دنیا آمده را به این شیوه تحول داد. اما او تأکید می بطی ء که نتایج آخرین وارسی ی او از روش بذرپاشی واژینال حمایت نمی کند. لاولی می گوید:ایده ی قرار دادن میکروب های نامشخص در کودکانی که ازنظر سیستم کنف توسعه نیافته اند، بسیار مخاطره آمیز است. داده های ما از آن کنف نمی یواش. این (کار) مرا بسیار اوقات تلخ می کند.بیشتر بخوانید:غیرفعال کردن یک پروتئین، سرماخوردگی را علاج می کندآزمایش جدید تشخیص عطارد پروستات نیازی بوسیله نمونه برداری نداردتشخیص نارسایی قلبی به کمک سیستم درایت مصنوعیاختلال افسردگی عمده؛ عامل ۲۰ بلای ناگهانی دیگر در بدنبدترین زمان روز از رویت بیمار شدن چه موقع است؟