شبکه حمل و نقل جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، تابلوی مونالیزا بوسیله نعوظ مینیاتوری و روی یک بوم کوچک کوانتومی بازآفرینی شده است. این جغد به اندازه ناموس یک موی انسان است.

فیزیکدانان از لیزرها کاربرد کردند تا تابلوی داوینچی را درون یک حباب متجاوز سرد از مواد گازی کوانتومی بسازند. در ذات بخاطر ایجاد این اثر تمثال مونالیزا به وسیله لیزر بوسیله طور از پشت و در مقیاس میکروسکوپی روی بوم کوانتومی تابانده و پس ازآن از آن عکاسی شد.

لیزر با ویژگی های نوظهور ماده کوانتومی واکنش مدال داد و غلظت اتم ها تغییر کرد. داخل نتیجه پیکسل هایی سایه دار و شاخص بوسیله بود آمدند.

محققان تعداد زیادی از تصاویر دیگر را با همین تکنیک کپی کرده اند از عموم تابلوی شب های پرستاره ون گوگ و عکس یکی از فیزیکدانان کوانتومی.

تایلر نیلی و همکارانش داخل دانشگاه کویینزلند این اثر هنری بسیار کوچک را به وسیله سرد کردن سرگین روبیدیم خلق کردند. در حقیقت این گاز به وزن چند میلیاردم یک درجه بالای صفر سرد شد.

نیلی در این باره می گوید: این مدفوع خنک نمی زند زیرا بیش رقیق است در معاوضه متشابه یک حباب گازی ماده کوانتومی اقدام می نرم. ما تصویر را تو پروژکتور قرار دادیم و لیزر بوسیله آن تاباندیم. البته لیزر را به نعوظ از پشت از طریق یک میکروسکوپ تاباندیم تا تصویری کوچک بسازیم. نور لیزر تصویر را روی محدوده ای با عرض حدود ۱۰۰ میکرون ثبت کرد. این مساحت به حد قطرموی آدم (۱۷ تا ۱۸۱ میکرون) است. به همین برهان با چشمان جاهل مسلح بوسیله مشقت می توان آن را رویت.

ماده عجیب کوانتومی که درون این اثر هنری استعمال شده داخل ریشه نوعی از چگالش بوز-انیشتین (Bose–Einstein condensate) است. این مواد ویژگی های عجیب کوانتومی دارند.
  • ۹۸/۰۳/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی