شبکه حمل و نقل جهانی

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشعار اینکه با دید وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور کار ریزی برای برون رفت محصولات قوم ی پراید از مدار تولید را از اولیه روزهای حضورش در سایپا در دستور کار این گروه خودروسازی راحتی داده، گفت:از بهمن ماه سال گذشته دستور کار ریزی باریک بین بخاطر انتها اعطا کردن به تولید این میوه آغاز شد و از ابتدای امسال نیز با افزایش تدریجی سهم سایر محصولات سایپا این دستور کار را بوسیله مرحله عمل درآوردیم، ولی برای جلوگیری از بیدار شدن بیم بوسیله بازار موضوع را تو آن زمان رسانه ای نکردیم.



 خداوندگار جواد سلیمانی افزود:متاسفانه بوسیله دلیل تحریم های بین المللی، تولید خودروسازان کاهش یافت و این کاهش تولید بوسیله همراه ایجاد تقاضای کاذب ناشی از کاهش قیمت پول ملی، میدان خودرو را با نابسامانی مواجه کرد. از این رو و بخاطر جلوگیری از التهاب بیشتر، پروگرام کاهش و توقف تولید پراید رسانه ای نشد، اما فرایند اجرایی آن را با سعی پشت کردیم.



سلیمانی افزود:تولید فعلی پراید تا تکمیل تعهدات داخل تاریخ های اعلام شده و تحویل خودروهای ثبت معروف ادا خواهد شد؛ بنابراین هموطنانی که در طرح های پیش فروش و سودا بلافاصله این ثمر ثبت اشتهار کرده اطمینان داشته باشند که هیچ مشکلی درون تحویل خودروهای آنان پیش نخواهد آمد و تمامی محصولات فروخته شده، تحویل آن ها خواهد شد.

مدیرعامل سایپا ادامه داد:

دستور کار ی توقف عرضه پراید به بازار داخلی را در ماه های گذشته و در جلسات مختلف غیرعلنی با مدیران مبصر کشور و اعضای معتبر کمیسیون صنایع و معادن حلقه شورای اسلامی اعلام کردیم که این عزیزان نیز در گفت وگو با رسانه ها به آن رمز داشته اند، همین موضوع مدال می دهد که سایپا بخاطر توقف تولید این دشت دستور کار داشته است.



سلیمانی داخل ادامه گفت:مهم ترین نکته در اجرای پروگرام کاهش و توقف تولید خودرو پراید، موضوع جایگزینی محصولات در خطوط تولید و البته بازار است که این مقدر شدن از برنامه نیز به نعوظ طولانی در حال اجراست و محصولات تیبا، کوئیک و ساینا جایگزین محصولات خانواده پراید شده و می شوند و برای پراید هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد، اما ترقی محصولات روی پلتفرم های جدید و اختصاصی سایپا انجام خواهد شد که به زودی جزئیات آن را اعلام می کنیم.

سلیمانی در ادامه زمان توقف تولید استاندارد های سواری قوم پراید در بازار تویی را اعلام کرد و گفت:همان گونه که وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت حزن اعلام کردند، تولید پراید ۱۳۲ تا عاقبت دی ماه ۹۸، پراید ۱۱۱ تا پایان اردیبهشت ۹۹ و پراید ۱۳۱ تا سرانجام تیرماه ۹۹ بوسیله پایان خواهد رسید.



به گفته سلیمانی، یکی از شاخص های گلچین این زمان بندی، تعداد خودروهای معوق و مقیاس تقاضای موجود در بازار برای هر یک از مقیاس های پراید است.

سلیمانی داخل پایان گفت:محصولات قوم ی پراید به برهان کاربرد پایین سوخت، قیمت رقابتی و هزینه پایین نگه داری، استهلاک پایین و خدمات پس از فروش مفت داخل مقایسه با محصولات سایر خودروسازان، در برخی بازارهای صادراتی قسمت قسمت کردن خودروسازی سایپا متقاضی دارد که به همین دلیل تولید محدود این خودرو برای صادرات دنباله خواهد داشت و با قیمت متجاوز بالاتر از قیمت بیع این خودروها در ایران به بیع می رسد.

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه محصول پراید به نعوظ متوسط با مقدار حدود ۷ هزاره دلار داخل بازارهای صادراتی عرضه می شود، افزود:برنامه ریزی شده است که تجهیزات و خطوط فعلی تولید محصولات سواری پراید، پس از توقف تولید تو ایران به کشورهای نشانه صادراتی منتقل شود.



ولی ملکی، هیکل مجتمع صنایع و معادن محفل همچنین با اشاره به مصاحبت های وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی پیاده شدن توقف شیار تولید پراید درون ماه های آینده گفت:براساس اخبار روان پس از متوقف شدن خط تولید پراید، تیبای ارتقا یافته، جایگزین آن می شود.

نماینده ی مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشعار اینکه در حال مهیا سایپا امکانات چندانی ندارد که خودروی دیگری جز تیبا را جایگزین پراید کند، افزود:تیبا از یک فروغ از نظر قیمتی نزدیک پراید بوده و از لفظ دیگر نسبت به پراید خودرویی مطمئن تر و ایمن تیز است.سمند خواه پرشیا جایگزین پژو ۴۰۵ می شود

ارسی در پاسخ به این سئوال که چه خودرویی می تواند جایگزین پژو ۴۰۵ ایران خودرو شود، تقریر کرد:ایران خودرو می تواند سمند خواه پرشیا را جایگزین پژو ۴۰۵ کند؛ این شرکت مشکلی در تولید خودرو جایگزین ندارد.

مقاله های مرتبط:پراید و پژو 405 بدون جایگزین داخل ایران؛ تولید همچنان دنباله خواهد داشتتوقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا تیر ۹۹

ارسی اضافه کرد:بخاطر راکد کردن خط تولید کالایی خاص، درون ابتدای کار باید جایگزین مناسبی برای آن در دید گرفته شود، بنابراین خودروسازان همچنین قطعا زیرساخت های لازم بخاطر جایگزین کردن تیبا یا هر خودروی دیگری را به جای پراید فراهم کرده اند.

عضو باشگاه صنایع و معادن کمیسیون شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که آیا خودروی جایگزین پراید باید قیمتی مشابه داشته باشد، ادامه عدالت:بها تیبا بوسیله پراید نسبت به سایر خودروها نزدیکتر است درواقع نمی استعداد خودرویی درون نظر گرفت که قیمتی کاملا مثل داشته باشد.بیشتر بخوانید:توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ تا تیر ۹۹تقابل بانک مرکزی و مدیران خودروسازی؛ بحران تازه در صنعت ایرانقیمت و شرایط فروش خودروهای سایپاقیمت و وضعیت فروش محصولات ایران خودروخروج ارزی تولید پراید و تیبا کاهش یافت
  • ۹۸/۰۸/۰۴

نظرات (۱)

  • مهران بیان
  • مردم ایران دست از خرید خودروهای بی کیفیت نمیکشند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی