شبکه حمل و نقل جهانی

بوسیله گزارش همشهری آنلاین ابتدا بگذارید سه اصطلاح مرسوم LCD و LED و OLED را که برای ورقه عرضه تلویزیون ها به کار می رود، توضیح دهیم:

LCD  مخفف «صفحه ارائه کریستال چیز ابکی» است که بن صفحه های ارائه سریر درون انواع وسائل الکترونیکی است  و درون آن از خواص تغییردهنده نور کریستال های مایع استفاده می شود. کریستال های مایع نور را به نعوظ مستقیم از خود ساطع نمی کنند، بلکه با کاربرد از یک نور  پشتی خواه بازتاب دهند تصاویر رنگی یا مورد رنگ تولید می کنند.

LED مخفف «دیود ساطع کننده نور» است که یک منبع نورانی نیمه رسانا است که هنگام گذر روند از خود نور براق می کنند. این تکنولوژی در بسیاری از کالاهای استفاده از چراغ های شعاع تا وسائل پزشکی و همچنین تلویزیون به کار می رود.

OLEDمخفف «دیود ساطع کننده پرتو ارگانیک» است، نوعی دیود ساطع کننده تلالو(LED) است که لایه فروزان کننده نور در آن بوسیله صورت فیلمی از یک ماده ارگانیک است که داخل پاسخ به عبور جریان از خود پرتو می دهد. این فن شناسی هم تو انواع ورقه های عرضه الکترونیکی به فقره می رود. گوناگون تلویزیون ها 

نکته اولی که باید بدانید این است که LED و LCD دو نوع رقیب نیستند، بلکه در واقع به یک نوع تکنولوژی ورق نمایش رمز می کنند. درون یک تلویزیون LCD کریستال های مایع نور پولاریزه شده را می چرخانند و همگی پیکسل ها را همزمان روشن می کنند. ولی نور پشتی که مسبوق این کریستال مایع می شود را «دیودهای ساطع کننده نور» (LEDها) تامین می کنند.

بنابراین بسیاری از تلویزیون های امروزی از سنخ « LED LCD» هستند یعنی صفحه نمایش کریستال منی یا ال سی دی که از ال ای دی ها به عنوان عین نور پشتی استفاده می کند. 

در تلویزیون های OLED که بین نیمه رساناها  یک فیلم ارگانیک قرار داده می شود و سپس جریان برق از آن عبور داده می شود، به این ترتیب عملا هر پیکسل را می توان بوسیله نعوظ منفرد خاموش و روشن کرد، به عبارت دیگر پرتو به طور مستقیم در نمایی جلویی خود صفحه نمایش (خیر عقب ورقه) تولید می شود . این فرآیند باعث می شود با نیروی برق کمتری روشنایی بیشتری تو صفحه ایجاد کرد، کنتراست بالاتر تصاویر و  تاریکی کامل صفحه را بی آرامی مقدور می یواش.  برای این مزیت البته باید تاوانی حزن بدهید و آن هم قیمت بسیار بالاتر این توع تلویزیون ها است.

یک نوع جدیدتر فن شناسی ورقه نمایش QLED  است،  QLED (دیود درخشنده کننده نور عمه کوانتومی) فن شناسی کاملا متفاوتی با OLED است. صفحات ارائه QLED پیاده شدن خلاف صفحه نمایش LED خودشان نور تولید نمی کنند، بلکه LED های در لبه های تلویزیون پرتو تولید می کنند

مزیت این جنس تلویزیون ها این است که از یک فیلتر پرتو خال کوانتومی استعمال می کنند و درخشندگی متجاوز اعلی نسبت بوسیله تلویزیون های OLED دارند. این تلوییزون ها اثر جزیی های متجاوز چشم نوازی تولید می کند، اما زمان پاسخ آهسته تری نسبت به تلویزیون OLED  دارند. نیز کنتراست تصویر و سیاهی آنها به حد OLED خوب نیست.

چنانچه اشتهار تلویزیون های پلاسمایی هم به گوشتان خورده است، باید بدانید که این نوع تلویزیون اورنگ که در آن نور از گذر جریان از گاز یونیزه شده تولید می شود و بیشتر در ورقه های نمایش مبصر به کار می رفت، امروزه در مواجهه با تلویزیون های LCD کم قیمت خیس و تلویزیون های OLED گرانبها تر با کنتراست بالای گرانبها مرطوب از بازار بیرون شده است. چه تلویزیونی باید بخرم؟

اغلب برندهای تلویزیون تکنولوژی را در تلویزیون هایشان به کار می برند که در بازار پرطرفدارتر است. اما  میدان تلویزیون های پیشرفته امروزی درون واقع به دو مدخل تقسیم می شود.

ورق های نمایش OLED را فقط انبازی ال جیتولید می نرم و ورق های نمایش  QLED را فقط شرکت سامسونگمی سازد.  سایر برندها با مجوز از یکی از این دو نوع صفحه ارائه استفاده می کنند و تکنولوژی های مخفی شان به آنها می افزایند تا مریت هایی برای نمونه های ویژه خودشان ایجاد کنند.

داخل واقع مهمترین عاملی که درون میدان تلویزیون ها امروزی برگزینی شما را فاش می کند، مقیاس پولی است که می خواهید هزینه کند. تکنولوژی هیا ابتکاری کیفیت شمایل را اعلی می برند، اما نرخ تلویزیون را غصه رفعت می برند.

بنابراین چنانچه استاندارد پولی خرج می کنید، برایتان رادیکال نیست، بدون تردید تلویزیون های OLED باید گزینش شما باشد. البته اگر تصویر درخشان تر و چشم نوازتری می خواهید، تلویزیون های QLED گزینه مطلوب برای شماست.

ولی اگر نیازی به دیدن سیاه تر سیاه ها روی تلویزیونتان نارید، می توانید بوسیله تلویزیون های LCD با نوردهی LED روی آورید.این تلویزیونه امکان پذیر است کنتراست تصویری بالای تلویزیون ها گران زیرفون را نداشته باشند، اما بسته به فن شناسی های زیادی که سازندگان بوسیله فرمان می برند، امکان پذیر است از لحاظ کیفیت تصویر بسیار بوسیله آنها نزدیک باشند. همه آنچه لازم است درباره تلویزیون های 4K و UHD بدانید
  • ۹۸/۱۰/۱۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی