شبکه حمل و نقل جهانی

در چند سال اخیر، ایموجی ها به بخشی جدانشدنی از ارتباطات روزمره ی آنلاین تغییر شده است. استفاده از ایموجی ها از دهه ی ۲۰۱۰ افزودن یافت، تا جایی که به کاراکترهایی برای زبان نسل جدید تبدیل شد؛ اما ایموجی ها قدمتی تمام زیرفون دارد.

از دهه ی ۱۹۹۰، از کاراکترهای ترکیبی برای ساخت ایموجی هایی شبیه چهره ی خندان استفاده می شد. اسکات فالمن، یکی از استادان کارنیگ ملون، ابداع کننده ی این کاراکترها وجود. به این کاراکترها ایموتیکان (Emoticon) گفته می شود که از اساسی ترین آن ها می توان به ایموتیکان :-) و :-( و D-8 تو محاوره های چت رومی دهه ی ۱۹۹۰ اشاره کرد. برای القای سخن طعنه آمیز از کاراکتر ;-) و برای واگذاری بی اطلاعی از روانی ای از کاراکتر ¯_(ツ)_/¯ مصرف می شود.

بااین همه، در سال ۱۹۹۹، هنرمندی ژاپنی به نام شیگتاکا کوریتا ابتدایی ایموجی را پیدایش. کوریتا روی تیم ترقی ی i-mode کار می کرد که ابتدایی پلتفرم اینترنتی موبایلاز حامل موبایل ژاپنی DOCOMO بود. مرام کوریتا طراحی واسط کاربری جذاب برای احاله مفروضات بوسیله شیوه ای ساده و مختصر حیات. بخاطر مثال، در این واسط کاربری به جای تلفظ هوای ابری از آیکن مصرف می شود. کوریتا تصاویری تو ابعاد ۱۲ در ۱۲ پیکسل مدل سازی کرد که ازطریق شبکه ی شبه صفحه کلیدی واسطه ی i-mode گزینش شدنی بود. سپس، این تصاویر به رخساره کاراکترهای ول به موبایل ها روش جلوه گر کرد. کوریتا درمجموع ۱۷۶ ایموجی طراحی کرد که حالا به بخشی از مجموعه ی دائمی ملکی ی هنر مدرن نیویورک تبدیل شده است.





کاراکترهایی تیمار برای عرضه وضعیت هوا (آیکن های خورشید، ابر، چتر و آدم برفی)، ترافیک (خودرو، هواپیما، کشتی و قطار)، فناوری (تلفن همراه، تلویزیون، تلفن رومیزی و گیم های دستی) و تمام حالت های ماه منتشر شد؛ اما این کاراکترها کاملا آگاهی بخش نبود. اولین بار ایموجی حیات که راهی برای اضافه کردن احساسات به متن ارائه کرد. شاید جمله ی «من درک می کنم» بوسیله تنهایی جمله ای سرد و بی روح باشد؛ ولی اضافه کردن کاراکتر بیرونی بوسیله آن می تواند احساس دل گرمی و بیرونی سوزی را منتقل کند؛ اما این تازه آغاز راه ایموجی ها بود.مقاله های مرتبط:ایموجی های جدید چگونه متولد می شوند؟ چگونه خودمان ایموجی بسازیم؟انتشار بوسیله روزرسانی بعدی ایموجی ها ۶ ماه به تأخیر افتاد

ایموجی ها بوسیله سرعت داخل ژاپن به نام رسید؛ به طوری که شرکت های موبایل رقیب از ایده ی DOCOMO تقلید کردند. شریک شدن های بیرون از ژاپن مثل اپل، از ایموجی ها در پلتفرم های دیگر استعمال کردند. درون سال ۲۰۰۷، تیمی از گوگل از کارتل یونیکد درخواست کرد استانداردهای جهانی را برای یکپارچه های ایموجی ها تو تمام پلتفرم ها ایجاد بطی ء. Unicode Consortium به عنوان سازمانی غیرانتفاعی برای پایه ریزی طرح رمزنگاری کاراکتر جهانی بوسیله نام یونیکد درون سال ۱۹۸۷ تأسیس شد.

متنی که روی صفحات عرضه نمودار می شود، ترکیبی از کاراکترهای یونیکد است و صرف کردن نظر از دستگاه استفاده شده (مک، پی سی، آیفون یا اندروید) نمایان یکپارچه ای دارد. تمام دستگاه های مدرن خویشی استانداردهای یونیکد است؛ درنتیجه، حرف «a» روی تمام صفحات نمایش محسوس انطباق دارد. قبل از یونیکد، صدها استاندارد رقیب برای رمزنگاری متن وجود داشت؛ به همین ترتیب، پس از تأیید شباهت ها و با معاینه های دقیق، طرح پیشنهادی یکپارچه سازی ایموجی ها در مه ۲۰۰۷ تأیید و ۱۱۴ ایموجی به Unicode 5.2 تکثیر شد.

در سال ۲۰۰۸، اپل درون iOS 2.2، صفحه کلیدی خصوصی ایموجی ها مدل سازی کرد. یک سال بعد، یاسو کیدا و پیتر ادبرگ، مهندسان اپل، ۶۰۸ ایموجی جدید بوسیله نمونه یونیکد اضافه کردند. طرح پیشنهادی آن ها تو سال ۲۰۱۰ پذیرفته شد و همراه با انتشار Unicode 6.0، آمار رسمی ایموجی ها به ۷۲۲ تک رسید.



درنهایت اپل در سال ۲۰۱۱، صفحه مفتاح رسمی ایموجی ها را به iOS اضافه کرد. اندروید بی آرامی دو سال بعد، از این مجموعه متابعت کرد. بدین ترتیب، مردم می توانستند مستقیما ازطریق صفحه کلیدهای تلفن همراه خود بوسیله ایموجی ها دسترسی پیدا کنند. به پیشنهاد نیویورک تایمز، متن ها را می توان به آیکن های کوچک تبدیل کرد؛ مثلا عبارت «I love you» به کاراکتر قلب و عبارت «LOL» به آیکن خنده.

با افزایش محبوبیت ایموجی ها تعداد آن ها هم افزایش یافت. کارتل یونیکد سالانه ایموجی های جدیدی به مجموعه ی خود افزودن می کند که از کاربران سراسر گیتی جمع آوری شده است. این ایموجی ها شامل انواع گیاهان، جانوران، غذاها و نمایش فعالیت ها است. یونیکد برای اضافه کردن هر دسته از ایموجی ها، به فرایند تأیید و تصویب نیاز دارد و مقدور است چسبیدگی ایموجی از طرح اولین به تلفن های همراه، دو سال کشش بکشد. در مقدمه ایموجی جدید ازطریق طرح پیشنهادی رسمی به کارتل یونیکد عرضه می شود. طرح های پیشنهادی ایموجی ها محتوی توضیحاتی متشابه دلیل مصرف از ایموجی و ایده هایی بخاطر معلوم آن است.

جنبه ی نقشه کشی ایموجی ها پیچیده برنده از معادل تخیل است. برای مثال، چنانچه ایموجی نشان دهنده ی بذر های لوبیا باشد، باید طرح ریز بین انواع لوبیا برگزینی درنگ: لوبیای سیاه، لوبیای پخته، لوبیای سبز یا لوبیای سفید؛ لوبیا باید داخل قوطی باشد یا کاسه خواه داخل زمین سبز شده باشد. داخل بار ی بعدی، زیرکمیته ی ایموجی ها در کنسرسیوم یونیکد طرح های پیشنهادی را معاینه می درنگ. پس از رسیدن به توافق، ایموجی متاخر تولد خواهد شد.امکان پذیر است فرایند طراحی تا اشاعه هر ایموجی، حداقل دو سال طول بکشد

با رشد و توسعه ی مجموعه ی ایموجی ها، سئوال های مختلفی بخاطر افراد تو سراسر گیتی بوسیله بود آمد. بخاطر مثال، چرا برخی تصاویر درمقایسه با برخی دیگر ارجحیت دارد؟ چرا تعداد زیادی از آیکن ها به سوشی (غذای ژاپنی) اختصاص دارد؛ اما ایموجی ای برای تاکو (غذای مکزیکی) یا دیگر غذاهای گیتی وجود ندارد؟ تعداد مشاغل در ایموجی مثل آشپز و پزشک و نماینده بی آرامی اضافه یافته ؛ ولی چرا طولانی آن ها مرد است؟ چرا در میان ایموجی های مختلف انسانی، هیچ کدام سیاه پوست یا رنگین پوست نیستند؟

داخل خاصیت به سئوال های مذکور، در سال ۲۰۱۴، کمپین بزرگ سیاسی سازی ایموجی ها آغاز شد. مقابل پیشنهاد این کمپین، تنوع جنسیتی و خانوادگی و حتی غذایی ایموجی ها افزایش یافت. تنوع ایموجی ها به منزله ی تأیید فرهنگ های مختلف بود؛ بدین ترتیب، ایموجی به عنوان زبانی مهم درون عصر دیجیتال به تکامل رسید.

در سال ۲۰۱۵، یونیکد بدوی گام به جانب افزایش تنوع ایموجی ها را با عرضه ی گزینه ای بخاطر تغییر رنگ پوست ایموجی های انسانی برداشت. همچنین، فعالیت های بیشتری به ایموجی ها اضافه کرد. از آن زمان، هر بوسیله روزرسانی محتوی شلنگ هایی به سمت افزایش تنوع فرهنگ ها و افراد بوده است. بخاطر مثال، بازی کاران و پزشکان عیال یا زنان باحجاب تیمار به مجموعه ی ایموجی ها افزودن شد. اخیرا یونیکد گام هایی بخاطر ترویج ایموجی افراد معلول جسمی و نمادهای دیگری از افراد مختلف اجتماع برداشته است.



با اینکه هرکدام از پلتفرم ها به لباس متفاوتی ایموجی ها را ادا می کند ، استاندارد یونیکد برای شکل اصلی ایموجی ها یکسان است و صرفا اجرا و ظاهر بازپسین برعهده ی طراحان است. به همین دلیل، امکان پذیر است یک ایموجی در وسیله های اپل بی پرده متفاوتی با ایموجی های اندرویدی داشته باشد. به دلیل مشکلات مجوز، هر شرکت برند ایموجی خود را دارد که حتی می تواند به خروجی های بامزه لطافت منجر شود.

ناگفته نماند جهت ایموجی بی آرامی یکی از دیگر ابعاد رادیکال درون طراحی ایموجی است. تغییر موجب می تواند بوسیله شکل درخورتوجهی معنای ایموجی ها را تغییر دهد. برای مثال، انگیزه ایموجی تفنگ می تواند به معنی شلیک کردن به شخصی اختصاص باشد.کارتل یونیکد گام هایی بخاطر تکثیر تنوع فرهنگی ایموجی ها برداشته است

با بود تکاپو های بی حد بخاطر مدل سازی و مفاهیم سازگار، برخی ایموجی ها امکان پذیر است معنی خود را از دست دهد خواه برداشت دیگری از آن ها شود. بخاطر مثال، بسیاری از افراد از ایموجی دو مشت موافق یکدیگر برداشت اشتباهی می کنند. این ایموجی می تواند به معنی ضربه کوفتن بوسیله شخصی دیگر یا دعاکردن باشد. علاوه پیاده شدن این، نمی استعداد تأثیر فرهنگی ایموجی ها را نادیده گرفت. مدت ها است بازاریابان بر تأثیر ایموجی ها آگاه هستند و از آن ها درون تبلیغات خود استفاده می کنند. این کار می تواند به افزایش خلاقیت برند و جذابیت همکاری ها معاون کند.آینده ی ایموجی ها

کنسرسیوم یونیکد هرسال ایموجی های جدیدی منتشر می کند؛ درنتیجه، طیف فرهنگی ایموجی ها با هربار بوسیله روزرسانی iOS و اندروید گسترش واضح می کند. برای مثال در به روزرسانی سال ۲۰۱۷، موجودات افسانه ای (انباشتگی دریایی، جن، الف و  خون آشام)، غذاها (پای و ساندویچ و بروکلی)، حیوانات (دایناسور، زرافه، گورخر و جوجه تیغی)  و کاراکترهای نادیده و غریب بوسیله مجموعه ی ایموجی ها اضافه شدند. در سال ۲۰۱۸، مجموعه ی متاخر ایموجی ها با موی خاکستری خواه سرخ و نمادهای فرهنگی مثل چشم رویت به ایموجی ها اضافه شد. اخیرا، ایموجی هایی مخصوص افراد ناشنوا و معلول حرکتی افزوده شده است. اضافه شدن چنین ایموجی هایی را می قابلیت یکی از ترفیع های بنیادی در واژگان ایموجی ها تو دید گرفت.

با گسترش ایموجی ها، افراد درون سراسر گیتی می توانند اولویت ها و تنوع فرهنگ های دیگر را دریافتن کنند. قسمت قسمت کردن اینده ایموجی ها به طراحی و تأیید یونیکد رابطه دارد. هر شخصی می تواند طرح پیشنهادی خود برای ایموجی های جدید را نمایش دهد. در درجه ی اول، یونیکد به طرحی مقدماتی از ایموجی توضیحاتی درباره ی دلیل استعمال از آن و معنی اش درون واژگان ایموجی ها حاجت خواهد داشت. پژوهشگران کالج ی مصونیت عمومی دانشگاه جانز هاپکینز و مؤسسه ی بیل و ملیندا گیتز، ایموجی مگس را به نشانی راهی برای وصف بهتر مصیبت های مرتبط با حشرات مشابه مالاریا و زیکا معرفی کردند.

همگی بر اصطلاح انگلیسی مسلط نیستند. همه نمی توانند پیامدهای پزشکی زیکا را مستقیما درک کنند و همه نیز باسواد نیستند؛ اما آیکن مگس بخاطر همه مفهوم است. پسند چنین ایموجی هایی آماج ی خوبی برای آینده ی ایموجی ها است و می تواند فرهنگ و ارتباطات جهانی را لباس دهد. حالا تعداد ایموجی ها به ۱۸۰۰ عدد فصیح و درک آن ها بسیار ساده است.

 بیشتر بخوانید:گزارش مالی آلفابت داخل سه ماهه نخست ۲۰۲۰ منتشر شدگوگل به ظهر کمک به استودیوهای بازی سازی بخاطر تولید بازی های بزرگقابلیت ضبط تماس اندروید احتمالا بوسیله عارض منطقه ای منتشر می شودتمامی اعلان کنندگان در گوگل باید هویت خویشتن را جلوه گر کنندآخرین نسخه توسعه دهندگان اندروید 11 منتشر شد
  • ۹۹/۰۲/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی