شبکه حمل و نقل جهانی

آغاز سال ۲۰۲۰ برای گیتی چندان خوش یمن نبود. همه گیری ویروس کرونا در دنیا باعث شد تا صنعت گردشگری که تسهیم ۱۰ درصدی از تولید ناخالص دنیا را تو جوانمردی دارد، به عنوان یکی از سه صنعت پردرآمد در کنار صنعت نفت و خودرو، با خسارت فراوانی در مدت زمانی کوتاه روبرو شود. اداره جهانی گردشگری راه اندازی ملل (UNWTO) تو گزارش اخیر خود وضعیت را این طور توضیح کرده است:اجتماع جهانی با تلاطم اجتماعی و اقتصادی بی سابقه ای روبرو شده است، پیش بینی می شود پنج تا هفت سال رشد صنعت گردشگری بر اثر جنگ کرونا از دست خواهد رفت و مجدد به آمارهای بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ بازمی گردیم.

به تبع سقوط درآمد فعالان صنعتی گردشگری از جمله ایرلاین ها و هتل ها، تصرف و کارهای آنلاین گردشگری در دنیا نیز از این بحران کنش پذیر شدند. رهبران این صنعت تو دنیا، متشابه Airbnb، Expedia و Booking از این فساد ضررهای اهمیت را متحمل شدند و برای بقا و رشد پایدار تصمیم های مهمی گرفتند تا از این جنگ به مصونیت گذر کنند.

اما در ایران در سال ۱۳۹۸ در حالی که صنعت گردشگری با سرعت بوسیله رشد خود ادامه می انصاف با بند غوغا کرونا روبرو شد. علی بابا به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت گردشگری آنلاین ایران به واسطه ارائه سبد کاملی از خدمات گردشگری درون شیار بزرگوار این غوغا قرار داشت. مسعود طباطبایی مدیرعامل گروه علی پدر درباره تاثیر همه گیری ویروس کرونا بر فروش خدمات گردشگری توسط علی پدر می گوید:داخل سال ۱۳۹۸ علی بابا توانست نمو برازنده توجهی را تجربه کند و نسبت سال ۱۳۹۷ رشد ۱۱۶ درصدی معامله آنلاین خدمات سفر را ثبت بطی ء. ولی شیوع ویروس کرونا در زمستان ۱۳۹۸ باعث شد تا صنعت گردشگری دنیا بحران بی سابقه ای را تجربه نرم و علی بابا همچنین تنها تا سرانجام زمستان ۱۳۹۸ نسبت به مدت زمان متشابه در سال ۱۳۹۷ کمبود بیع ۶۴ درصدی را تجربه کرد.

با شیوع ویروس کرونا، مرزها بسته شد، پروازها کنسل شد، دنیا بوسیله قرنطینه رفت و در نتیجه بازیگران صنعت گردشگری نه فقط در ایران که در دنیا با حجم اساسی ای از استرداد اسکناس خدمات سیر روبرو شدند. طباطبایی درباره چگونگی مدیریت استرداد خدمات سفر مسافران درون علی بابا می گوید: «برابر آمار، هرسال بهمن و اسفند؛ دوماه درآمدزا برای صنعتی گردشگری کشور به شمار می رود ولی عالمگیر ویروس کرونا باعث شد تا ما هم خرید خدمات سفرهای سیاحتی و تفریحی نوروز را از دست بدهیم و به عودت خدمات سفری بپردازیم که چند ماه قبل از این فروخته بودیم. در واقع نه تنها درآمد ماه های قبل را از دست دادیم، بلکه مستقر در دو ماه رفعت فروش، بالا باطل سازی سفرها را تجربه کردیم. بر همین بنیان علی بابا درون انتها سال ۱۳۹۸ با افزایش ۷۷ درصدی تسلیم خدمات سفر، داخل مقایسه با سال ۱۳۹۷ روبه رو شد. برای پشتیبانی از مشتریان مان درون مرکز بستگی علی بابا یومیه بوسیله طور متوسط ۱۸ هزار تماس پاسخ داده شد و با تشکیل کمیته معارفه رسانی کرونا اطلاعیه ها و دستورالعل های لازم بخاطر استرداد به موقع خدمات را در وب سایت علی بابا بوسیله اطلاع مشتریان مان رساندیم. از سوی دیگر با وجود شرایط خاص و فورس ماژور حاکم به خشکی امدن صنعت گردشگری و تصویب نامه های متفاوت مطمئن کنندگان خدمات سفر درباره استرداد، با تامین کنندگان خارجی و تویی مذاکرات لازم صورت گرفت تا استرداد وجه مسافران بوسیله بهترین نحو ممکن مدیریت شود. امروز می توانم بگویم با صبوری و همراهی مشتریان مان توانستیم ۹۸ درصد خدمات سیر را تسلیم کنیم.»



طباطبایی درباره متد کارهای علی بابا برای گذر از بحران کرونا نیز گفت:برای پشت سرگذاشتن این غوغا اقدامات متعددی را اجرایی کردیم. هزینه های بازاریابی و تبلیغات خود را کاهش دادیم، از سوی دیگر خرج های عملیاتی و خرج های وابسته به میزان سودا را کاهش دادیم و علی رغم میل باطنی مان نتوانستیم قرارداد تعدادی از همکاران مان را برای سال جاری تمدید کنیم. همچنین به اصلاح و ارتقای فرآیندها و ارائه خدمات پرداختیم. در واقع از فرصت به بود آمده تحت واکنش این نزاع تقلا کردیم خدمات خود را کامل برنده کنیم تا همچون گذشته سطح بالایی از رضایتمندی مشتریان را ابداع کنیم. تجربه موفق اجرای فرآیند دورکاری را هم تو علی بابا داشتیم، در این زمینه بی تجربه نبودیم و پیش از این کمی از مرکز پشتیبانی علی بابا بوسیله لباس دور کار فعال بود.

مدیرعامل گروه علی بابا درباره بازگشت صنعت گردشگری بوسیله شرایط معمولی یا پیش از کرونا گفت: «با توجه به اینکه درون علی بابا سبد کاملی از خدمات گردشگری را ارائه می دهیم، سناریوهای متفاوتی را تجسس کرده ایم. تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ زیاد از نیمی از جای پا سلبی کرونا پهلو فروش علی بابا مرتفع شده، اما از سوی دیگر با توجه به صدمات اقتصادی شاگرد از شیوع ویروس کرونا، نمی توان پیش بینی دقیقی درباره این موضوع کرد. تو حال حاضر قدری از خدمات سفر با پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده به شرکت های حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی و اقامتی داخل حال اجراست و طبعا داخل آینده با الگوهای جدیدی در عروج هویدا خواهیم بود؛ چرا که وضعیت عادی متاخر با شرایط قبل از کرونا تفاوت هایی خواهد داشت. ما لحظه بوسیله لمحه فضای صنعتی را رصد می کنیم و دستور کار های متعددی بخاطر حالت های متنوع تو دیدن خمود ایم.»

نظر شما در مورد تاثیر ویروس کرونا کنار صنعت گردشگری چیست؟بیشتر بخوانید:درآمد همکاران سیستم درون سال ۹۸ با رشد ۶۲ درصدی به ۲۱۴ میلیارد تومان رسیدنشت داده ها کاربران در ایران چه عوامل و خطراتی دارد؟شرکت های دانش بن می توانند داخل منازل مسکونی تهران محکم شوندوزیر ارتباطات: روند واردات گوشی 5G به کشور آغاز شده استبا سرمایه گذاری ۳۰۴میلیارد تومانی ایرانسل و نوبت ۱۰۳۴ ایالت به شبکه ملی معلومات متصل شدند
  • ۹۹/۰۳/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی