شبکه حمل و نقل جهانی

به گزارش همشمهری آنلاین بوسیله نقل از دیده بان فضا زیست، روز شنبه ۹۹/۵/۴ به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی پیاده شدن ورود شکارچیان به ارتفاعات سوادکوه، نیروهای محیط زیست این شهرستان عازم منطقه شده و به گشت زنی مبتلا شدند.

محیط بانان پس از دو شب هنگام روز جست وجو و ردزنی تو کوهستان، دو شکارچی متخلف را حین پایین آمدن از ارتفاعات مشاهده کردند.

محیط بانان به صورت نامحسوس به تعقیب متخلفین پرداخته و آن ها را هنگامی که سوار یک خودرو شده بودند، غافلگیر و دستگیر کردند.

در نظارت از خودروی متخلفین اجزای بدن یک کچل وحشی تازه شکارگاه شده کشف و ضبط شد.

تفنگ به کار رفته تو نخجیر که احتمالا یک جنگ افزار قاچاق است همراه متهمین نبوده و بدون وسواس در کوه جاسازی شده بود.

متهمین پس از تعاون به مراجع قضایی شناساندن و با اذن بازپرس به پاسگاه انتظامی تحویل و روانه بازداشتگاه شدند.

با توجه به این که یکی از متخلفین از شکارچیان بی انصاف و حرفه ای منطقه بود، با اذن مقام قضایی گوشی تلفن همراه بازپرس مورد بازبینی قرار گرفت.

در روند تجسس گوشی تلفن همراه شکارچی متخلف، تصاویر متعددی از نخجیر اسلوب های متنوع جانوری بوسیله دست آمد که در تمامی آن ها چهره متهم نیز به روشنی مشخص است.

پیاده شدن اساس کارشناسی صورت گرفته توسط محیط زیست سوادکوه، تصاویر مربوط به شکار حداقل ۳ بی مو وحشی، یک بز وحشی، دو بره وحشی و یک کبک دری است.

همچنین جنگ افزار قاچاقی که تو انجام شکارها مصرف می شده و درون کوه ناپدید شده است در تصاویر صریح است.

پهلو زمینه آخرین ارج بهای جانوران وحشی بوسیله لحاظ تقاضا خسران و زیان وارده به فضا زیست، جزا قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک گوسفند یا بز وحشی وزن ۲۵میلیون تومان و کبک دری ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است.

نیز بر اساس تبصره ۵ مصوبه سابق الذکر: در صورتی که گونه شکار شده ماده باشد مبلغ خسران و زیان به سه طبق تکثیر می یابد. 

بنابراین بازپرس باید مبلغ ۱۶۵میلیون تومان بوسیله حساب بخت واریز کند.

نیز متهمین تو دادگاه به منکر نخجیر غیرمجاز جانوران وحشی زنهار شده محاکمه و پهلو زمینه ماده ۱۲ قانون نخجیر و صید بوسیله حبس از سه گانه ماه تا سه سال و یا پیاده شدن اساس مصوبه هیات دولت بوسیله جزای نقدی از سی میلیون تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.
  • ۹۹/۰۵/۱۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی