شبکه حمل و نقل جهانی

پژوهشگران گزارش کردند زنی که در سال ۱۹۹۲ به HIV آلوده شده بود، امکان پذیر است نخستین محدودیت باشد که عاری پیوند مغز عظم یا حتی دارو درمان شده باشد. تو ۶۳ نفر دیگر که آن ها نیز بدون دوا عفونت را کنترل کردند، ظاهرا HIV طوری داخل بدن منزوی شده بود که نمی توانست تکثیر پیدا نرم. یافته ها مدال می دهند این افراد ممکن است بوسیله درمان عملکردی دست یافته باشند.

پژوهش جدیدی که در روزنامه ی Nature منتشر شده است، مکانیسم جدیدی را شرح می دهد که بدن ازطریق آن ممکن است HIV را سرکوب کند و اکنون به خیال پیشرفت در فناوری های ژنتیکی شایان مشاهده شده باشد. این بررسی نیز امیدواری می دهد که فدایی از افراد آلوده که سال ها دون درمان های مخالف رتروویروسی قرار داشته اند، ممکن است بوسیله طور مشابهی قادر به سرکوب ویروس و توقف مصرف دارو باشند. این داروها عوارضی را برای بدن به همراه دارند.

عیال سابق الذکر که لورین ویلنبرگ نام دارد و ۶۶ ساله و اهل کالیفرنیا است، به خاطر اینکه بدنش ویروس را برای دهه ها پس از تأیید عفونت سرکوب کرده ، در میان پژوهشگران نامدار است. بنا به گزارش ها، تاکنون، تنها دو نفر یعنی تیموتی براون از کالیفرنیا و آدام کاستیلواز لندن بخاطر HIV تداوی شده اند. هر دو مرد دامن یگانگی عدد استخوان بخاطر درمان سرطان صبر گرفتند و این حکم موجب شد جهیز ایمنی آن ها دربرابر ویروس مستحکم شود.

یکدلی عدد استخوان آنقدر خطرناک است که نمی تواند یک گزینه ی درمانی برای بیشتر افراد دچار عفونت HIV محسوب شود؛ اما این بهبودی ها سبب تکثیر امیدواری درمورد امکان درمانی طولانی شده است. در ماه مه، پژوهشگرانی درون برزیل گزارش کردند که ترکیبی از درمان های HIV مقدور است منجر به درمان دیگری شود؛ اما فداکار متخصصان گفتند برای تأیید چنین نتیجه ای به آزمایش های بیشتری نیاز است.مقاله های مرتبط:ناسالم لندن هویتش را فاش کرد؛ با دومین فرد استخلاص یافته از HIV آشنا شویددرمان عفونت ناسالم ویروس HIV بخاطر دومین جنین

درون بین ویروس های مختلف، HIV ویروسی حیله گر بوده و ذات کنی آن شاق است. این ویروس خود را متوجه ژنوم انسان می کند و ماشین آلات سلولی را فریب می دهد تا خود را افزودن نرم. ویروس HIV به نعوظ غریزی رجحان می دهد در ژن ها کمین کند که نیکوترین افزار برای تکثیر هستند.

در فداکار افراد، سیستم کنف بوسیله ممارست زمان سلول هایی را که ویروس در ژنوم آن ها جای محزون است، جست وجو می کند و از بین می برد. دکترژو یو، نویسنده ی مبصر مطالعه گفت امکان پذیر است ژن های ویروسی در مناطقی از ژنوم محصور شوند که در آنجا تکثیری قیافه نمی دهد.

شریک شدن کنندگان مطالعه اصطلاحا «کنترل کنندگان ممتاز» بودند که یک درصد از افراد مبتلا بوسیله HIV هستند که بدون داروهای ضد رتروویروسی قادر هستند ویروس را کنترل کنند. پژوهشگران ظن می کنند که مقدور است فداکار افراد که سال ها تحت درمان های ضد رتروویروسی قرار می گیرند، نیز به همان خراج برسند خصوصا اگر درمان بتواند سیستم پناه آن ها را تقویت نرم. دکتراستیو دیکس، متخصص ایدز از دانشگاه کالیفرنیا و یکی از نویسندگان مطالعه ی متاخر گفت: «این دسته منحصر به فرد برای من بوسیله نوعی ثبوت مفهومی است که علامت می دهد امکان پذیر است با پاسخ سیستم امینی میزبان بوسیله علاج بالینی کاملی برسیم.»

کنترل کننده های برجسته برای یافتن سرنخ هایی درمورد چگونگی کنترل HIV به طور جامع مورد مطالعه قرار پژمان اند. خانم ویلنبرگ زیاد از ۱۵ سال است که تو چنین مطالعاتی ثبت شهرت کرده است. به استثنای یک آزمایش که مربوط به سال ها پیش است و نشان دهنده ی مقادیر کمی از ویروس بود، پژوهشگران هرگز نتوانستند HIV را داخل بافت های او معارفه کنند.

دکتر یو و همکارانش در معاینه ی جدید، ۱/۵ میلیارد سلول خونین خانم ویلنبرگ را تجزیه و تحلیل کردند و حتی با کاربرد از تکنیک های پیشرفته ی جدیدی که می توانند مکان ویروس را تو ژنوم پدیدار کنند، هیچ اثری از ویروس محسوس نکردند. میلیون ها سلول از مایه گوارش او نیز نشانه ای از ویروس را نشان ندادند.



میکروگراف الکترونی روبشی رنگی از سلول T آدم (آبی و سبز) که به HIV آلوده شده است (زرد)

فدایی پژوهشگران درمورد نتایج استیناف جدید محتاط هستند. دکتر یونا اودوهرتی، ویروس شناس دانشگاه پنسیلوانیا گفت: «این نتایج مطمئنا دلگرم کننده اما حدسی است. قبلا از اینکه بتوانم بگویم او درمان شده است، باید معلومات بیشتری به دست آورم.»

یازده فرد دیگر مطالعه که پژوهشگران آن ها را «کنترل کننده های استثنایی» می نامند، ویروس را تنها در حصه بسیار متراکم و دورافتاده ای از ژنوم خود دارند که سامان آلات سلولی قادر به افزایش آن زدودن. برخی از افرادی که ویروس را بدون دوا سرکوب می کنند، دارای آنتی بادی های قابل تشخیص یا سلول های ایمنی که سریعا دربرابر HIV نفوذ کردن دهند، نیستند. اما جهیز ایمنی آن ها حافظه ی قدرتمندی از ویروس را با خود بوسیله همراه دارد. سلول های T قدرتمند که یکی از اجزای سیستم امنیت هستند، سلول هایی را که ژن های ویروسی تو بخش های قابل دسترس برنده ژنوم آن ها لانه کرده است، حذف می کنند. سلول های عفونی که باقی می مثل ویروس را تنها درون بخش های دورافتاده ی ژنوم خود دارند که ویروس تو آنجا قادر بوسیله افزایش نیست. حکیم بروس واکر ،پژوهشگر مؤسسه ی راگون که به مدت ۳۰ سال به تجسس ی کنترل کننده های برجسته مشغول بوده است، گفت: «این واقعا عزب تعبیر کردن برای یافته های ما است.»

حدود ۱۰ درصد از افرادی که درمان های ضد رتروویروسی را دریافت می کنند، خصوصا کسانی که این فرمان را خیلی زود پس از عفونی شدن آغاز می کنند، حتی پس از توقف مصرف دارو، به طور توفیق آمیزی ویروس را سرکوب می کنند. شاید اتفاق مشابهی در این افراد صورت دهد.

مطالعات انجام شده درزمینه ی درمان تمام HIV مبتنی پیاده شدن حذف تمامی ویروس هایی است که درون ژنوم پنهان شده اند. مطالعه ی جدید، راه حل دست یافتنی تری را ارائه می دهد: چنانچه ویروس فقط در بخش هایی از ژنوم بماند که درون آن نتواند افزودن شود، ناخوش ممکن است به درمانی عملکردی دست یابد. دکتر واکر گفت: «بخشی که داخل بیابان های ژنی وجود دارند، اهمیت ندارد. براین اساس، وقتی ما این مطالعات را اجرا می دهیم، لازم نیست فقط به کمیت مخزن نگاه کنیم، بلکه باید کیفیت آن را تک توجه استراحت دهیم.»

از زمانی که پژوهشگران مطالعه را اتمام کرده اند، چند مورد دیگر نیز رک کرده اند که می تواند به عنوان علاج طولانی درنظر پژمرده شود. آن ها درحال تماس گرفتن با افرادی هستند که ۲۰ سال خواه بیشتر است که داروهای نقیض رتروویروسی را کاربرد کنند و کسانی که ممکن است موفق شده باشند ویروس را به صحرا های ژنوم خود بفرستند.

داروهای نقیض رتروویروسی خصوصا اگر بوسیله مدت کامل مصرف شوند، می توانند عوارض جانبی ناگواری متشابه بیماری قلبی و آسیب ارگان را به همراه داشته باشند. چنانچه براساس پژوهش های بیشتر، درمانی عملکردی عرضه شود، عمر بیماران دگرگون خواهد شد.بیشتر بخوانید:ماسک شارژی ال جی برای تصفیه مستقیم هوا رونمایی شدآنتی ویتامین ها؛ راه حل بغرنج مقاومت آنتی بیوتیکیحتی حیوانات از ویروس جدید کرونا در امان نیستندسرطان سینه؛ علائم، درجه بندی، امتیاز و همه آنچه باید درباره ی آن بدانیدایلان ماسک جنین رونمایی دستگاه کاربردی نورالینک را در بامداد شنبه عدل
  • ۹۹/۰۶/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی