شبکه حمل و نقل جهانی

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدجواد عبث شناس امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای شهر تهران درباره کشمکش فرمانداری تهران با نامگذاری معبری به معروفیت بازرگان بیان کرد: جایگاه فرمانداری در وفاق با مصوبات شورا کاملا روشن است و داخل قانون همچنین بوسیله این موضوع اشاره کرده است؛ بر همین بنیان و داخل وفاق با ایستگاه فرمانداری تهران درباره مصوبات شورا، کمیته ای والا عنوان کمته تطبیق مصوبات شورا درون فرمانداری تهران شکل گرفته است که ۵ تا ۶ نفر عضو این کمیته هستند که فرماندار نیز یکی از اعضای این کمیته محسوب می شود.

رئیس محفل فرهنگی و مدنی شورای دهکده تهران درباره وظایف کمیته معادله مصوبات شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برای این کمیته دو مقرری پیدا شده است، اول اینکه آیا مصوبات شورا تو حوزه اختیارات نمایندگان آدم است یا خیر؟ و دومین مواجب این است که این کمیته مصوبات شورا را با قوانین بالادستی تطابق می دهد یا با قوانین بالادستی تباین دارد یا خیر؟

ضایع شناس تصریح کرد: درون اینکه شورای ولایت تهران درون تماس با نامگذاری اماکن و معابر پهلو زمینه حقوق گیرایی اقدام می کند، شکی ازاله و ۲۰ سال است که بر ماخذ این فرآیند وظایف خود را انجام می دهد؛ این اقدام جزو وظایف قانونی و حقوقی شورای قریه تهران است و اینکه نمایندگان امتیاز بدهند معبری به معروفیت احمدی نژاد، موسوی، بازرگان و آیت الله هاشمی رفسنجانی است جزو وظایف آنها است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای قریه تهران گفت: شاید در آینده شورا تشخیص بدهد که خیابان نارمک به نام احمدی نژاد نامگذاری شود و این جزو اختیارات شورای ولایت محسوب می شود.

وی در پاسخ بوسیله این سؤال که موضع شورای بطرف خانه تهران داخل تماس با کشمکش فرمانداری در نامگذاری معبری به صیت مهراز بازرگان چیست، گفت: ما پیش از این نیز معبری را به نام دکتر مصدق نامگذاری کردیم و مصدق نخست وزیر بود و بازرگان همچنین اول وزیر بوده است و در واقع موضع شورا همچنان بر نامگذاری معبری به معروفیت بازرگان است و شهرداری باید نسبت بوسیله نامگذاری این معبر اقدام نرم. انتقاد امینی از ضدیت هیات تطبیق با نامگذاری سه گانه خیابان

به گزارش ایلنا، مالک ابراهیم امینی، مباشر رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز داخل جریان دویست و سی و ششمین جلسه محسوس شورای دهکده تهران به مشاجره هیات معادله با نامگذاری خیابان های مهراز بازرگان، اعظم طالقانی و سهیل گوهری واکنش علامت عدل.

وی با اشاره بوسیله تفکیک میان مصوبات و تصمیمات شوراها گفت: درون پارلمان ملی همچنین مصوبات به مصوبات ماهوی و تصمیمات تقسیم می شوند. بر همین اساس شورای نگهبان تنها می تواند مصوباتی را که گنجایش ماهوی دارند با قانون بنیادی و شرع مطابقت دهد و تو صورت مغایرت با این دو عین به آنها ایراد بگیرد، اما چنین حقی را راجع بوسیله تصمیمات نمایندگان مجلس برای خود قائل نیست.

او با ذکر مثالی دنباله قسط: رای اعتماد نمایندگان بوسیله هیات نوبت از جمله این موارد است و شورای حافظ داخل خصوص ثروتمند وجود داشتن یا نبودن تخصص ها و شرایط وزراء بخاطر خود راست اظهارنظر قائل نیست. تو نام گذاری خیابان ها نیز در عین اعضای شورای بخانه برگشتن به اعتبار رایی که از شهروندان اندوهناک اند، معتمدین شهروندان هستند و بوسیله دلیل اینکه معتمد شهروندان هستند قانون حق نام گذاری اماکن، معابر و... را برای اعضای پارلمان محلی قائل شده است و هیات مطابقت نمی تواند بخاطر خود حق اظهارنظر در خصوص نامگذاری های شورا را که تصمیمات شورا محسوب می شوند قائل شود.

امینی ادامه داد: تو ادوار گذشته نیز رویه چنین بوده است که تصمیمات راجع بوسیله نام گذاری ها صرفاً جهت اطلاع بوسیله هیات مطابقت ارسال می شده و هیات تطبیق نیز هیچگاه گاه در خصوص این تصمیمات ورود ماهوی و اظهارنظر نمی کرد.

نایب رئیس شورای ولایت تهران با اشاره بوسیله اظهارنظر ماهوی هیات تطبیق در خصوص معروفیت گذاری های شورا افزود: ورود هیات بوسیله نامگذاری ها موضوع جدیدی است و بدبختانه دولتی که هم جنس ماست و معتقدیم باید به نهادهای انتخابی باتوجه بوسیله ایستگاه پیش دماغ شده این نهادها درون سر بنیانی نرخ دهد و پایگاه و منزل آنها را حفظ کند، اینگونه موسسه را درون خصوص کارهایی که عادت گذار در حیطه وارستگی این نهادها راحتی داده است تنگ می کند.

عضو شورای ایالت تهران افزود: چنین رویه ای صحیح نیست و در مجلس همچنین چنین رویه ای حیات ندارد و شورای نگهبان صرفا نسبت بوسیله مصوبات ماهوی اظهارنظر می درنگ و ما نیز دعوی داریم قضا و قدر معتبر و نمایندگان آن بیش از شورای نگهبان نسبت بوسیله مصوبات پارلمان ملی، حقی برای خود قائل نباشند. نامگذاری ها از اختیارات شورای شهر تهران است

محمد سالاری رییس جماعت شهرسازی و معماری شورای ایالت تهران همچنین نسبت به مشاجره هیأت تطبیق فرمانداری تهران با مصوبات شورای بطرف خانه در خصوص نامگذاری ها انتقاد کرد و خواستار اجرای مصوبات شورا توسط شهردار تهران شد.

سالاری گفت: بنا بر مفاد صریح قانون، نامگذاری ها از اختیارات طبیعت شوراهای شهر و روستا در کشور است که به نشانی نمایندگان مردم و بوسیله شعبه از شهروندان انجام می شود. متأسفانه داخل این دوره مدیریت شهری مشاهده می کنیم، فرمانداری تهران و نماینده دولتی که شعارش قانونگرایی بوده تو یکسری اقداماتی که واقف بوسیله سابقه غم نبوده است، با مصوبات شورای شهر تهران داخل خصوص نامگذاری ها مخالفت می کنند.

سالاری افزود: از رئیس و کلیت شورای خانه دادن و مدیریت شهری تهران تقاضا دارم نسبت بوسیله تشکیل جلسه ای با فرماندار تهران و هیأت تطبیق تو خصوص این فقره رادیکال و غرض خلاف طریق و رویه آنها، اقدام و اعضای شورا بر مصوبه خویشتن پافشاری کنند و از شهردار تهران می خواهیم نسبت به عملیاتی شدن مصوبه شورا رفتار کند.

اندام شورای دهات تهران با رمز به مصوبات اخیر شورای قصبه تهران از عموم نامگذاری خیابان ها و معابر به اشتهار مرحوم مهندس بازرگان و مرحومه اعظم طالقانی و سایرین، هواخواه صدور اذن اجرای مصوبات عرفی شورای شهر توسط شهردار تهران شد.
  • ۹۹/۰۶/۲۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی