شبکه حمل و نقل جهانی

اپل سه گانه شنبه شب در جریان برگزاری تشریفات Time Flies نخستین تراشه ی مبتنی بر لیتوگرافی پنج نانومتری را با نام A14 Bionic معرفی کردکه نخستین وعده در آیپد ایر ۲۰۲۰ از آن استفاده می شود. طایفه جدید آیپدایر ازلحاظ طراحی ظاهری به شکلی پدیدار متحول شده و از این حیث بیش موردتوجه است، اما تراش ی A14 نیز یکی از اصلی ترین مشخصه های آن بوسیله حساب می آید. A14 که پردازنده ای مرکزی با ۶ هسته دارد، همان تراشه ای است که در آیفون های نسل جدید کاربرد خواهد شد.

درحال مجهز رقبای بزرگ اپل داخل بازار موبایل، دستگاه های خود را به خراش هایی مجهز کرده اند که درون بهترین حالت برپایه ی لیتوگرافی هفت نانومتری تولید شده اند. آن طور که بوسیله نظر می رسد شیائومی و ریلمی همچنین راحتی است بوسیله زودی داخل مسیری مشابه با اپل قدم بردارند. مدیران اجرایی شیائومی و ریلمی به تازگی داخل شبکه ی اجتماعی ویبو اشاره ای اولیه بوسیله محصولاتی کرده اند که استراحت است حاضر به خراش ی درفش دار پنج نانومتری باشند.

شو شی، قرص مقام ریلمی، شمایل جدیدی روی شبکه ی مدنی ویبو منتشر کرد تا به مجموعه ی جدیدی از گوشی های هوشمند اشاره کند که از تراشه ای پنج نانومتری به نشانی بیرونی تپنده ی خود کاربرد خواهند کرد. ریلمی در چین گوشی های متنوع را داخل قالب خانواده های Q و V و X روانه ی میدان می درنگ. پوستری که شی شو منتشر کرده نشان می دهد گوشی فراهم به تراشه ی پنج نانومتری متعلق به هیچگاه یک از این خانواده ها زدودن.

شرکت مام ریلمی یعنی اوپو مدتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد که می خواهد تغییراتی درون استراتژی های خویشتن برای ارائه ی گوشی اعمال کند. این شرکت به تازگی سری Ace را از کلکسیون گوشی هایش حذف کرده است. فداکار کارشناسان می گویند سری Ace ممکن است بوسیله زیرشاخه ی ریلمی تبدیل شود و این باهم اتحاد کردن از Ace در صیت محصولاتش استفاده کند. درحال مجهز به طور دقیق به نام خانواده ی جدید گوشی های ریلمی که ظاهرا از تراش ی پنج نانومتری استفاده می کنند اشاره نشده است.



ازطرفیلو ویبینگ از شیائومی، درون پاسخ به پست یکی از کاربران با محوریت آیپد ایر، جواب جالبی داد. این کاربر درون پست خود گفته بود نسل متاخر تبلت آیپد ایر درحال مجهز تنها دستگاهی است که از تراش ای پنج نانومتری استعمال می بطی ء. لو ویبینگ در پاسخ به این پست نوشت: «آیا بخاطر محصولات جدیدی که مجهز بوسیله تراش های پنج نانومتری هستند هیجان زده اید؟». این موضوع به صورت غیرمستقیم علامت می دهد شیائومی فرایند کار روی مایه جدیدی را که از خراش ی پنج نانومتری کاربرد می بطی ء آغاز کرده است. 



تاکنون نه شیائومی و نه ریلمی جزئیات دقیقی درباره ی محصولات جدید و تاریخ عرضه ی آن ها دردسترس رسانه ها قرار نداده اند. با همه ی این ها ظن می دهیم وسیله هایی که ریلمی و شیائومی تو پی تولید آن ها هستند از تراشه ی جدید و پرچم دار اسنپدارگون ۸۷۵ کوالکام که هنوز معرفی نشده است استفاده کنند. کوالکام مدتی پیش فرایند تولید اسنپدراگون ۸۷۵ را آغاز کرد و خواهش داریم تا پیش از سرانجام سال جاری میلادی، از آن پرده برداری بطی ء. گوشی های هوشمند حاضر به تراشه ی اسنپدراگون ۸۷۵ در بدوی ماه های سال آینده ی میلادی از راه خواهند رسید. شایعه ها می گویند شیائومی و ویوو نخستین برندهای چینی خواهند بود که در محصولات سندیت از تراشه ی اسنپدراگون ۸۷۵ استفاده خواهند کرد.

کام می رود شیائومی تو ماه فوریه ی ۲۰۲۱ (بهمن و اسنفد ۱۳۹۹) گوشی شیائومی می ۲۰ (یا می ۱۱) را رونمایی نرم. فعلا نمی دانیم پرچم دار ویوو که حاضر بوسیله خراش ی پنج نانومتری است چه معروف دارد. امید داریم گوشی شیائومی ردمی K40 پرو درون مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹ و فروردین ۱۴۰۰) شناساندن شود. از آن جایی که در فوریه ی ۲۰۲۰ گواه رونمایی گوشی X50 Pro با تراش ی اسنپدراگون ۸۶۵ توسط ریلمی بودیم، انتظار داریم در همین ماه سال آینده ی میلادی، گوشی مجهز بوسیله خراش ی اسنپدراگون ۸۷۵ ریلمی شناساندن شود. احتمالا این گوشی دارای فناوری شارژ سریع ۱۲۵ وات باشد.

به حدس زیاد تو آینده ای نزدیک شاهد انتشار جزئیات دقیقی درباره ی تراش های پنج نانومتری کوالکام و مدیاتک خواهیم وجود.بیشتر بخوانید:نقشه راه پردازنده های کوانتومی IBM منتشر شدیکی از مدیران AMD: ذن 3 معماری بسیار قدرتمندی استجن سون هوانگ: انویدیا و آرم مکمل یکدیگر هستندسامسونگ چهار حسگر جدید با پیکسل های ۰٫۷ میکرومتری معرفی کردگوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا احتمالاً با باتری ۵,۰۰۰ میلی آمپرساعتی نمایش می شود
  • ۹۹/۰۶/۲۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی