شبکه حمل و نقل جهانی

با نزدیک شدن فصل آنفلوانزا فدایی مردم نگران این موضوع هستند که اگر بیمار شوند، ممکن است به آسانی متوجه نشوند که به کدام بیماری، آنفلوانزا یا کووید ۱۹ دچار شده اند. راست با آن ها است. بیشتر علائم این دو بیماری بوسیله قدری مانند هم هستند که به جز با آزمایش نمی توانید با اطمینان بگویید که فرد بوسیله کدام بیماری مبتلا شده است. ولی سرنخ هایی وجود دارد که در این بستگی می تواند مفید باشد (البته ممکن است بوسیله طور اندوه زمان به هر دو عفونت دچار شوید).

هنوز مشخص تراشیدن فصل آنفلوانزای امسال نیمکره شمالی به چه صورت خواهد بود. فعالیت آنفلوانزا تو نیمکره جنوبی که اغلب پیش دماغ کننده ی فعالیت آنفلوانزا تو نیم کره شمالی است، درون زمستان این نیمکره ۹۹ درصد پایین تر از حد غریزی بود. اپیدمیولوژیست ها معتقدند علت آن است که ساکنان شقه الزام ی جنوبی زمین بخاطر پیشگیری از ارجاع ویروس کرونا ماسک می پوشیدند، فاصله ی فیزیکی با دیگران را رعایت می کردند و دست های خود را می شستند. همین اقدامات احتیاطی از واگذاری آنفلوانزا همچنین پیشگیری می کند.

به علت کاهش جهانگردی ها میان نیمکره های جنوبی و شمالی تو بسیاری از کشورها، ممکن است چهار سویه ی معمول آنفلوانزای فصلی فرصتی برای گستردن میان این جوامع نداشته باشند. چنانچه غصه منتشر شوند، پوشاندن ماسک و تکریم فاصله گیری اجتماعی باید مسری آن ها را محدود کند. با این حال کارشناسان از مردم می خواهند واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند. اخذ واکسن آنفلوانزا، حدس رنجور شدن خواه اجل بر اثر این عفونت را کاهش می دهد.تفاوت بین سرماخوردگی و آنفلوانزا

حداقل قرن سنخ ویروس مختلف حیات دارند که موجب سرماخوردگی می شوند؛ اما عزب چهار ویروس هستند که انگیزه آنفلوانزای فصلی می شوند. بسیاری از افرادی که دستخوش سرماخوردگی می شوند، فکر می کنند به آنفلوانزا مبتلا شده اند، اما کارشناسان بوسیله نعوظ مداوم برای توصیف اختلاف این دو از این مثال استعمال می کنند که «وقتی به آنفلوانزا مشغول شده باشید، این احساس را دارید که با یک کامیون برخورد کرده اید.» بوسیله طورکلی تب، درد و سردرد مولود از یک مورد ردی آنفلوانزا بدتر از سرماخوردگی شاگرد از ویروس سین سیشیال تنفسی، رینوویروس ها خواه دیگر ویروس های عامل سرماخوردگی است.

همه، آماج های آنفلوانزا را می شناسند: تب، سردرد، بدن درد، گلودرد، آبریزش بینی، گرفتگی سینوس ها، سرفه و عطسه و بخاطر کودکان عفونت گوش. فداکار مبتلایان ازجمله کودکان دچار لینت مزاج یا استفراغ همچنین می شوند. در موارد شدید، شایع ترین عارضه نسب الریه است. علائم معمول ذات الریه ی ناشی از آنفلوانزا تنگی وقت (خصوصا خلال فعالیت جسمانی) و گاهی درد در ناحیه ی کتابخانه سینه یا دنبال است.شناسایی علائم کووید ۱۹مقاله های مرتبط:داخل جریان دنیاگیری کووید ۱۹، چه زمانی باید واکسن آنفلوانزا را دریافت کردکووید ۱۹ چگونه کنار خلع آنفولانزای آینده تأثیر خواهد گذاشت؟ویروس کرونا دربرابر آنفولانزا؛ کدام یک واقعا خطرناک نمدار است؟

شعور اینکه دستخوش کووید ۱۹ شده اید، بسیار پیچیده زیرفون است؛ زیرا این بیماری علائم بسیار مختلفی دارد که بسیاری از آن ها شبیه علائم آنفلوانزا هستند. شایع ترین علائم عبارت اند از تب، گاهی اوقات همراه با لرز، سرفه ی خشک و خستگی متعدد.

علامتی که واقعا این دو عفونت را از بی قراری متمایز می نرم این است که بسیاری از افراد مبتلا به کووید ۱۹ به طور ناگهانی درک ذائقه خود را از دست می دهند که علت آن گرفتگی بینی نیست. این افراد حتی بوهای زورمند مانند پیاز یا قهوه را نیز بااطلاع نمی شوند. البته همگی ی قربانیان این ویروس حس بویایی خود را از دست نمی دهند، ولی مطالعه ای نشان می انصاف ۸۷ درصد از مبتلایان دستخوش آنوسمی (از دست اعطا کردن حس ذائقه) می شوند.

علائم ناچیز شایع عبارت اند از گلودرد، احتقان، آبریزش بینی، استفراغ، اسهال، درد معده و ناچیز آوردن نفس خلال فعالیت. برخی قربانیان دچار خارش یا قرمزی چشم می شوند و انگشتان دست یا پای برخی قزل شده یا تاول می زند. علائم خطرناک تر شامل دشواری در دم کشیدن، درد یا فشار تو قلمرو ی قفسه سینه، کبودی منبع ها خواه صورت، خیرگی یا پاسخ های نامرتبط به سوالات ساده و از حال رفتن یا از دست دادن هشیاری است. این مصیبت نیز می تواند موجب لخته های خونین شود که ممکن است آسیب های قلبی، مغزی و ریوی را به همراه داشته باشد. حتی فداکار موارد که به نظر خفیف یا بدون علامت به نظر می رسد، علائمی را خلق کردن می کنند که به عقیده ی پزشکان ممکن است آسیب قلبی ماندگار باشد. یکی دیگر از جنبه های غیرمعمول کووید آن است که افراد مبتلا گاهی عاری اینکه هوشیار شوند چقدر ناتندرست هستند، دستخوش ذات الریه می شوند. بسیاری از پزشکان، خرید یک دستگاه پالس اکسیمتر را اندرز می کنند که سطوح اکسیژن موجود درون خون را کمیت گیری می یواش. اگر هنگام چندین بار اندازه گیری، سطوح اکسیژن کم از ۹۲ درصد نشان داده شود، باید با پزشک ارتباط بگیرید.علائم کووید ۱۹ داخل کودکان متشابه علائم بزرگسالان است

کودکان معمولا کووید ۱۹ را با مشکلات کمی می گذارنند. البته کودکان نیز معمولا همان مجموعه علائمی را دارند که بزرگسالان آن ها را مدال می دهند؛ اگرچه والدین ممکن است زمانی هوشیار شوند که صغیر آن ها دستخوش آبریزش بینی، قرمزی چشم و بدخلقی ناشی از عاطفه بیماری باشد. علائم خطرناک شامل اشکال تنفس، کبودی جوهر ها، تحیر یا ناتوانی در متوجه شدن و درد موکد شکمی یا عدم توانایی تاب مایعات و استفراغ است. در موارد بسیار نادر، کودکان ممکن است دچار سندرم التهابی مولتی سیستم شوند که تصور می شود شاگرد از نفوذ کردن بیش از وزن سیستم حمایت است و می تواند انگیزه شوک و نارسایی اندام شود. البته این مورد نادر است.

علائم کووید ۱۹ مقدور است ۲ تا ۱۴ روز پس از استراحت گرفتن درمعرض ویروس شروع شود اما در بیشتر موارد طی ۵ تا ۷ روز پس از آن بروز می درنگ. اگرچه می توانید ۲ روز پیش از اینکه احساس مصیبت کنید، انتشار ویروس را آغاز کنید. بنابراین چنانچه تامل می کنید درمعرض ویروس استراحت اندوهناک اید، باید به سایرین اعلام خطر دهید و هرچه زودتر خود را از سایرین جدا کنید، خصوصا اگر آن ها مسن باشند یا شرایط جسمی ضعیفی داشته باشند.

وقتی یک بلای ناگهانی در منطقه ای منتشر می شود و ناخوش علائم آن را دارد، معمولا رویه ایمن این است که به جای مقصود کشیدن برای نتایج آزمایش، تخیل شود ناتندرست بی آرامی به آن بیماری مبتلا شده است و علاج آغاز شود. بنابراین جز اینکه آنفلوانزا و ویروس کرونا به شدت و به نعوظ تیمار زمان درون اجتماع ی شما در گردش باشند، وگرنه تعجب نکنید اگر پزشک انجام آزمایش تشخیصی را بخاطر شما موعظه نکند.بیشتر بخوانید:بروز اختلال مغزی در یک ثالث از بیماران کووید ۱۹همه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۱۵ نرمی ۹۹]موفقیت آمیزبودن واکسن کووید ۱۹ به چه معنا است؟نوبل پزشکی ۲۰۲۰ بوسیله کاشفان ویروس هپاتیت C رسیدطرح غربالگری کرونا در پایتخت بوسیله دلیل سقوط لوازم آزمایشگاهی متوقف شد
  • ۹۹/۰۷/۱۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی